امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17783 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

یک مقام مسئول قرارگاه‌ خاتم الانبیاء(ص) اعلام کرد؛

اجرای‌ خط هفت مترو تهران در سه شیفت کاری/ تکمیل فاز اول تا دهه فجر امسال ‌

خبرایران:مدیرعامل گروه تخصصی سپاسد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: سه شیفت کاری از مهندسان و متخصصان قرارگاه خاتم برای تکمیل خط ۷ مترو تهران فعال است که امیدواریم با تأمین اعتبار توسط شهرداری تهران، فاز اول پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.
اجرای‌ خط هفت مترو تهران در سه شیفت کاری/ تکمیل فاز اول تا دهه فجر امسال ‌

به گزارش‌ خبرایران، به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء‌، کریم باشنا‌ اظهار کرد: حفاری‌های خط 7 مترو تهران از بریانک شروع و دو دستگاه TBM با قطر 9.15 متر در دو مسیر وارد زمین شدند که یکی از آنها به سمت شرق (ورزشگاه شهید تختی) حرکت کرد و در اوایل ماه رمضان امسال حوالی اتوبان افسریه از زمین خارج شد تا مابقی آن که 1500 متر طول دارد به صورت دستی حفاری شود و دیگر دستگاه هم به سمت شمال حرکت کرده و هنوز در حال حفاری است و تا انتهای مسیر پیش می‌رود.

مدیرعامل گروه تخصصی سپاسد با اشاره به اینکه خط 7 مترو، با 27 کیلومتر دارای 22 ایستگاه است، گفت: خط 7 مترو تهران عمیق‌ترین خطی است که در پایتخت کشور‌ در حال احداث است و در بعضی از نقاط عمق آن به 45 متر از سطح زمین می‌رسد.

وی ادامه داد: این خط با دیگر خطوط مترو تلاقی دارد و از نظر فیزیکی در قسمت تحتانی آنها قرار می‌گیرد.

باشنا اضافه کرد: فاز نخست این پروژه به طول 20 کیلومتر در حال حاضر دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی است و برای دهه فجر آماده‌ بهره‌برداری می شود که حدفاصل شهید محلاتی تا میدان صنعت شهرک قدس است.

مدیرعامل گروه تخصصی سپاسد عنوان کرد: در حال حاضر برخی ایستگاه‌ها با پیشرفت بالای 95 درصد و بعضی حدود 82 درصد هستند که به زودی تکمیل می‌شوند؛ در مجموع و در فاز نخست هشت ایستگاه برای استفاده مسافران آماده می‌شود و بقیه آنها عبوری خواهند بود تا به تدریج به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: این 8 ایستگاه شامل ایستگاه‌های شهید محلاتی، 17 شهریور، میدان محمدیه، بریانک، شهید نواب صفوی، آذربایجان، جلال آل احمد و میدان صنعت است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب