امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17793 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

تشکیل شبکه شورای ملی سرطان

خبرایران:نشست هم‌اندیشی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با خیران و موسسات خیریه و سازمان‌های غیردولتی فعال در عرصه ارایه خدمات به بیماران سرطانی در محل این معاونت تشکیل شد.
تشکیل شبکه شورای ملی سرطان

به گزارش خبرایران از پایگاه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت؛ نشست هم‌اندیشی با فعالان حوزه سرطان عصر دوشنبه، 12 مهر 1395، به ریاست دکتر سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت، برگزار شد.

دکتر ایازی هدف از این نشست را هم‌اندیشی با فعالان حوزه سرطان و شناخت روی‌کرد و حدود فعالیت آن‌ها برشمرد و گفت: از دیگر اهداف این نشست آشنایی این گروه‌ها با هم و تشکیل شبکه این دسته از موسسات و گروه‌ها بر اساس قانون و معرفی کشوری آن‌ها است.

معاونت اجتماعی وزارت بهداشت در ادامه تشکیل کارگروه‌ها و گروه‌های تخصصی مرتبط با این موضوع را از اهداف این نشست دانست و به معرفی مدیران کل حوزه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت به دعوت‌شدگان پرداخت.

سپس گروه های غیردولتی و موسسات خیریه فعال در حوزه سرطان به معرفی خود و حوزه فعالیتی و دست‌آوردهای خویش پرداختند. موسسات ریحانه سعادت، سمر، بهنام دهش‌پور، امدادگران عاشورا، خانه سبز سیدالشهدا، مهیار، مهرانه زنجان، فرهاد، دانشجویی قطره، محک، نیکان ماهوت، نور، امید ارومیه، مهر سهیلا، نسترن مشهد، آلا، سرور مهراندیشان راستین، حمایت از بیماران سرطانی مشهد، امداد به بیماران سرطانی ایران، حضرت ولی‌عصر سرچشمه و بنیاد امور بیماری‌های خاص از جمله موسسات و خیریه‌های حاضر در این نشست بودند.

دراین نشست موسسات و خیریه‌های فعال حوزه سرطان ضمن قدردانی از معاونت اجتماعی وزارت بهداشت بابت تشکیل نشست هم اندیشی، بر شبکه‌سازی در این زمینه برای پیش‌رفت و ارتباط بهینه و خدمات‌رسانی لازم به بیماران سرطانی و خانواده‌های ایشان تاکید کردند. از دیگر مباحثی که موسسات حاضر به آن پرداختند، ضرورت آموزش و پیش‌گیری بود که به دنبال آن مقدار بسیار زیادی از هزینه‌های نظام سلامت و بخش درمان کاهش خواهد یافت.

مجموعا موارد مورد اتفاق حاضران و تصمیمات گرفته شده در این نشست که توسط دکتر ایازی جمع‌بندی شد، چنین است: تشکیل شبکه سازمان‌های غیردولتی، موسسات و خیریه‌های فعال در حوزه سرطان با نام شورای ملی سرطان و انتخاب هیات مدیره و مدیرعامل برای آن؛ استمرار این نشست به صورت ماهیانه؛ تکمیل بانک اطلاعات سازمان‌های غیردولتی، موسسات و خیریه‌های فعال در حوزه سرطان و دعوت از دیگر سازمان‌ها، موسسات و خیریه‌های فعال برای نشست آینده؛ تشکیل کارگروه‌ها و گروه‌های تخصصی آموزش، فرهنگ‌سازی، پیش‌گیری و پژوهش، تشخیص زودهنگام و غربالگری، درمان، مراقبت‌های حمایتی و تسکینی، و زیرساخت و تجهیزات؛ ایجاد تارنمای اینترنتی؛ واگذاری بخش‌ها و وظایف دولتی به خصوصی؛ مشخص کردن اولویت‌های کاری خیران؛ و حضور چهار تن از اعضای کمیته ملی سرطان در نشست آینده و نشست مشترک با دیگر معاونان و مسوولان وزارتی.

گفتنی است دکتر علی‌اصغر فرشاد، قائم‌مقام و مدیرکل مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت معاونت اجتماعی و دبیر شواری سلامت و امنیت غذایی؛ دکتر مصطفا جمالی، مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت؛ دکتر محمد نصیری، مدیرکل خیرین و موسسات خیریه سلامت؛ محمد پورسینا، روابط عمومی معاونت اجتماعی؛ و دکتر مطلق، رییس اداره سرطان وزارت بهداشت؛ از حاضران نشست هم‌اندیشی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با خیران و موسسات خیریه و سازمان‌های غیردولتی فعال در عرصه ارایه خدمات به بیماران سرطانی بودند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب