امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1780 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بطور همزمان با 759 روستای محروم سراسر کشور؛

شبکه مخابراتی 85 روستای سیستان و بلوچستان افتتاح شد

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط با استاندار سیستان و بلوچستان شبکه مخابراتی 85 روستای این استان را بطور همزمان با 759 روستای محروم سراسر کشور افتتاح کرد.
شبکه مخابراتی 85 روستای سیستان و بلوچستان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرایران، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز یکشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانس با «علی اوسط هاشمی» استاندار این استان اظهارداشت: دولت توجه ویژه به سیستان و بلوچستان دارد زیرا این استان می تواند بخش قابل توجهی از نیازمندیهای کشور را تامین کند از این رو توسعه زیرساختهای ارتباطی برای استفاده بهینه از توانمندیهای این خطه اولویت جدی مدیران این وزارتخانه است.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایتهای دولت و مجلس از مناطق محروم به ویژه در سیستان و بلوچستان هرچه زودتر تمام مناطق مرزی و دورافتاده این استان به شبکه تلفن خانگی، همراه و اینترنت پرسرعت مجهز شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: همواره از وحدت مردم ولایتمدار شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در حمایت از دولت و نظام جمهوری اسلامی قدردانی می کنیم و تلاش داریم با گسترش سطح پوشش شبکه ارتباطی بخشی از زحمات این مردم را در راه توسعه وحدت در جامعه پاسخ دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: با توجه به مساحت 11،5 درصدی استان و فاصله هزار و 200 کیلومتری شمال تا جنوب آن توسعه شبکه ارتباطی به عنوان یک حلقه واصله برای سرعت بخشیدن به توسعه و پیشرفت مناطق محروم این استان از اهمیت خاصی برخوردار است.

علی اوسط هاشمی با اشاره به وجود بیش از 9 هزار و 285 روستا در سیستان و بلوچستان افزود: از 11 هزار روستای زیر 20 خانوار کشور که محروم از مزایای ارتباطات هستند بیش از چهار هزار و 800 روستا متعلق به این استان است.

وی اظهار داشت: از مسوولان انتظار داریم توجه خاص به بهره مندی مردم روستایی در سیستان و بلوچستان از مزایای شبکه ارتباط مخابراتی داشته باشند.

او گفت: امروز قابلیت سیستان و بلوچستان آنگونه است که می تواند برای ترانزیت ارتباطات بین المللی نقش خاصی را در منطقه ایفا کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تقدیر از تلاش مسوولان برای گسترش شبکه مخابراتی در 85 روستای استان افزود: انتظار داریم در یک برنامه پنج ساله بتوانیم پوشش نهایی تمام مناطق استان را به شبکه مخابراتی جشن بگیرم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب