امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17815 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

داوود منافی پورخبرداد؛

مراسم شیرخوارگان حسینی امسال به 4000 جلسه می رسد/دشمنان برپیکر نیمه جان امام حسین(ع) با بی رحمی تاختند/ نباید شور و شعور را از هم جدا کرد/ واقعه عاشورا تنها یک روضه نیست

خبرایران: دبیرمجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)گفت: باید توجه داشته باشیم که رویدادی مثل مراسم شیرخوارگان حسینی واقعه عاشورا تنها یک روضه نیست بلکه یک حرکت سیاسی از سوی بنی امیه نیز قلمداد می شود.
مراسم شیرخوارگان حسینی امسال به 4000 جلسه می رسد/دشمنان برپیکر نیمه جان امام حسین(ع) با بی رحمی تاختند/ نباید شور و شعور را از هم جدا کرد/ واقعه عاشورا تنها یک روضه نیست

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)» صبح امروز13 مهرماه 13945 با حضور«داوود منافی پور» دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) و اصحاب رسانه در مصلای امام خمینی (ره) برگزارو دراین نشست خبری «داوود منافی پور» دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) اظهارداشت:اولین مراسم شیرخوارگان حسینی سال 82 در مهدیه تهران و سپس سال بعد در همزمان در عراق و بحرین، جهش 45 جلسه ای داشتیم و در سال سوم در 213 شهر و تا امسال به بیش 4000 جلسه در 41 کشور گسترش پیدا کرده است.

منافی پوربا اشاره به نحوه ارتباط با کشورهای همکار در برگزاری شیرخوارگان حسینی تصریح کرد: ارتباط ما با این کشورها ارتباطی میدانی است، اما در خلال انجام این حرکت، ارتباطی با رهبران شیعیان این کشورها برگزار کردیم و به عنوان نمونه در کشور آمریکا حدود 14 ایالت این مراسم را برگزاری می کنند که از جمله آنها می توان به نیویورک و کالیفرنیا اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهایی همچون انگلیس، روسیه، آلمان،‌ فیلیپین‌، اندونزی،‌ یمن، تاجیکستان، میانمار، سنگاپور، سوریه، اوکراین، آذربایجان، کشمیر، لبنان، بنگلادش، مالزی، تایلند، سوئد،‌ بلژیک، کلمبیا، ونزوئلا، آمریکای جنوبی،عراق، پاکستان، قطر، بحرین، ترکیه، عمان، افغانستان، هند و عربستان و همچنین در کشورهای ساحل عاج، گینه، مالی و کنگو درقاره آفریقا این برنامه به طور هماهنگ برگزار می شود.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به هدف اصلی آئین شیرخوارگان حسینی افزود: آماده سازی فرزندان برای یاری منجی بشریت  امام زمان(عج) مهمترین هدف ما در این برنامه است و باید توجه داشته باشیم برخلاف شایعه پراکنی رسانه های وابسته به رژیم صهیو نیستی  این برنامه کاملا مردمی و غیر دولتی و غیر حکومتی است.

وی عنوان داشت: امسال حرکتی بسیار ویژه ای را در این برنامه انجام می دهیم و این حرکت به گونه ای است که در ظهر عاشورا یک ساعت قبل از ظهر با قرائت قرآن و زیارت ناحیه مقدسه که در این زیارت واقعه عاشورا از زبان امام زمان (عج) بیان می شود، این حرکت شکل می گیرد به گونه ای که قصد واقعه گویی این واقعه بزرگ را داریم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)تاکید کرد: پس از واقعه گویی در روزعاشورا، نماز جماعت اقامه می شود و پس از آن به شکل نمادین از پیراهن  خونین اباعبدالله الحسین(ع) رونمایی می شود که در این زمینه تحقیقات چهارماهه  انجام داده ایم و مستندی هم بنام«مسیح کربلا» ساخته شده است که ساعت 21روز پنج شنبه هفته جاری از شبکه 2 سیما پخش  خواهد شد.

وی ابرازداشت: دلیل ما برای انجام این حرکت در ظهر عاشورا این است که به یاد بیاوریم در روز عاشورا لحظاتی قبل از شهادت امام حسین(ع) دشمنان بر پیکر نیمه جان ایشان تاختند و این حرکت را پس از شهادت امام سوم نیز انجام دادند و اصلی ترین هدفشان از انجام این کار این بود که بگویند ما این کار را انجام دادیم.

منافی پوراضافه کرد: معتقدیم اگر جریانی در حرکت ابا عبدالله الحسین(ع) اتفاق بیفتد لزوماَ هم شور وجود داشته و هم شعور؛ البته اگر شعوری وجود نداشته باشد یقیناَ امکان رسیدن به چنین شوری هم وجود ندارد و در این راستا نباید شور و شعور را از هم جدا کرد چرا که چنین حرکتی جفا به واقعه عاشوراست .

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که این رویداد واین واقعه تنها یک روضه نیست بلکه یک حرکت سیاسی از سوی بنی امیه نیز قلمداد می شود و هدف ما از انجام چنین حرکتی در واقع نشان دادن یکی از اسناد برای معرفی واقعه عاشورا است.

دبیر کل مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ص) در پایان گفت: این همایش در تمامی مراکز داخلی و خارجی در نخستین جمعه ماه محرم به وقت محلی ساعت 9 صبح برگزار می شود و ما در این برنامه شهادت مظلومانه حضرت علی اصغر(ع) را واقعه گویی می کنیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب