امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17856 تاریخ انتشار: جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد؛

تولد کودکان معلول را با بهره مندی از علم ژنتیک مهار می کنیم/1800 کودک کار جمع آوری شدند/تاکنون 400 نفر از زنان معتاد متجاهراز سطح شهر تهران جمع آوری شده اند

خبرایران:رئیس سازمان بهزیستی در خصوص جمع آوری زنان معتاد متجاهر از سطح شهر تهران گفت: تاکنون 400 نفر از زنان معتاد متجاهر که در پاتوق ها بسر می بردند از سطح شهر تهران جمع آوری شده اند.
تولد کودکان معلول را با بهره مندی از علم ژنتیک مهار می کنیم/1800 کودک کار جمع آوری شدند/تاکنون 400 نفر از زنان معتاد متجاهراز سطح شهر تهران جمع آوری شده اند

به گزارش خبرایران، انوشیروان محسنی بند پی عصر جمعه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت با عنوان هنر و تدبیر که در تالار وحدت برپاست، در جمع خبرنگاران افزود: با استفاده و بهره مندی از علم ژنتیک، از تولد 25 تا 30 درصدی معلولانی که سالانه در کشور متولد می شوند، جلوگیری خواهد شد و  هم اینک معلول زدایی در دستور کار قرار دارد و این موضوع مورد حمایت ویژه شخص رئیس جمهوری است.
محسنی بندپی خاطرنشان کرد: اکنون طرح معلول زدایی با استفاده از مشاوره های ژنتیک به صورت آزمایشی در دو استان کرمان و یزد و چند شهر مازندران و شهر تبریز به اجرا درآمده است.
وی تاکید کرد: تلاش داریم تا آگاهی های مردم را در زمینه ژنتیک افزایش دهیم تا درصد معلولیت و تولد کودکان معلول در کشور کاهش یاید.
رئیس سازمان بهزیستی به هدف گذاری در بخش های غربالگری، شنوایی سنجی و بینایی سنجی نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش ها و پیشگیری از عارضه های آنها، به رشد 90 درصدی رسیده ایم و براساس گفته سازمان بهداشت جهانی به شاخص استاندارد لازم دست یافته ایم.
رئیس سازمان بهزیستی در خصوص جمع آوری زنان معتاد متجاهر از سطح شهر تهران گفت: تاکنون 400 نفر از زنان معتاد متجاهر که در پاتوق ها بسر می بردند از سطح شهر تهران جمع آوری شده اند.
وی اظهار کرد: این زنان قرار بود در مراکزی بنام بهاران که قرار بود از سوی شهرداری راه اندازی شود نگهداری شوند اما شهرداری تا به امروز از سرعت لازم برای بهره برداری از این مراکز برخوردار نبوده است.
رئیس سازمان بهزیستی افزود: برای کمک به معتادان باید توامان از بحث آموزش و پیشگیری و نیز مداخله به هنگام استفاده کرد.
بندپی به سوال دیگر ایرنا راجع به راه اندازی اتاق تزریق و اینکه آیا این طرح در کشور موفق عمل خواهد کرد؟ پاسخ داد: این طرح از ابتدا از سوی بهزیستی ارائه شد و کار علمی است که در همه جای دنیا موفق عمل کرده است.
وی ادامه داد: این طرح به خوبی در کشور جواب خواهد داد و در بحث مدیریت معتادان موفق خواهیم شد. هم اینک معتادان از مواد ناخالص غیراستاندارد که عموما به سرب آغشته است استفاده می کنند که با راه اندازی این گونه اتاق ها سلامت آنها مدیریت خواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی در پاسخ به موضوع جمع آوری کودکان کار دختر از سطح شهر تهران هم گفت: هم اینک این اقدام با همکاری و تقسیم کار با شهرداری و نیروی انتظامی آغاز شده و تاکنون یکهزار و 800 تا یکهزار و900 کودک کار دختر و پسر از سطح پایتخت جمع آوری شده اند و اغلب این کودکان مورد سوء استفاده قرار می گیرند و از لحاظ مالی در شرایط خوبی قرار ندارند.
وی افزود: مراکزی در نظر گرفته شده است تا این کودکان به صورت جداگانه در آنها نگهداری شوند و البته از شهرداری تهران برای ارتقاء ظرفیت خود خواسته ایم تا با مراکز را ارتقاء بدهند.
به گفته رئیس سازمان بهزیستی، 60 درصد کودکان کار جمع آوری شده از سطح شهر دارای تبعه خارجی هستند.
بند پی در ادامه به بازدید خود از دستاوردهای دولت یازدهم و نمایشگاه هنر و تدبیر اشاره کرد و گفت: ابتکار و ایده جالبی است که از بدو کار دولت تدبیر و امید تا امروز به اجرا درآمده است.
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به موفقیت های دولت یازدهم افزود: در این دولت در بخش های مختلف، گشایش های قابل توجهی حاصل شده است و کشور از چندگانگی رهایی یافته است.
وی دستیابی آحاد جامعه به بیمه همگانی در نظام سلامت، مهار تورم و گسترش روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی، توافق برجام، برداشته شدن تحریم ها، اشتغال زایی و توسعه بنگاههای اقتصادی، رونق اقتصادی با کاهش تورم را از عمده دستاوردهای دولت تدبیر و امید بیان کرد.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: میزان تورم در دولت یازدهم به 3/8 درصد (هشت و سه دهم )درصد رسیده است و این امر که تورم به زیر 9 درصد رسیده است را مرکز پژوهش های دولت نیز تایید کرده است. این اتفاق خوبی است که باید خرسند باشیم. چراکه باعث رونق اقتصادی در کشور شده است.
نمایشگاه «هنر تدبیر»، آثار عکس و اینفوگرافی که در این نمایشگاه ارائه شده، در سایت نمایشگاه نیز منتشر شده و امکان بازدید از آن در فضای مجازی فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه «هنر و تدبیر» که دستاوردهای دولت یازدهم را به صورت تصویر، اینفوگرافی، فیلم و چیدمان با رویکرد مفهومی نمایش می دهد، از سوی موسسه توسعه هنرهای معاصر از ۱۰ مهرماه در فضای باز تالار وحدت آغاز شده و تا ۱۷ مهرماه ادامه دارد.
در این نمایشگاه علاوه بر آثار، گزارش هایی از فعالیت های بخش های مختلف دولت در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سایسی و بین الملل، امنیت دفاعی، فرهنگی، علمی و ورزشی نیز در قالب های عکس، اینفوگرافی و متن به نمایش گذارده شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب