امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17873 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران خبر داد:

برگزاری 44 شب شعر عاشورایی و نمایشگاه عکس در مراکز فرهنگی پایتخت/ برپایی خيمه هاي معرفت حسيني در روزهای تاسوعا و عاشورا

خبرایران:مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران به اجرای برنامه های هنری، نمایشگاهی و تجسمی ویژه ایام محرم اشاره کرد و افزود: 44 شب شعر عاشورایی و نمایشگاه عکس در مراکز فرهنگی پایتخت برگزار می شود.
برگزاری 44 شب شعر عاشورایی و نمایشگاه عکس در مراکز فرهنگی پایتخت/ برپایی خيمه هاي معرفت حسيني در روزهای تاسوعا و عاشورا

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا شریفی در این باره اظهار داشت: برپایی 22 نمایشگاه عکس عاشورایی در 22 مرکز فرهنگی پایتخت و اجرای سوگواره هنری با هدف تجلیل از پدیدآورندگان آثار هنری در حوزه عاشورا جزو برنامه های پیش بینی شده است.

وی از برگزاری 22 شب شعر عاشورایی در 22 مرکز فرهنگی مناطق از دهه دوم محرم خبر داد و افزود: تعزیه خوانی در مدت یک هفته در هر یک از مناطق 22گانه با هدف احیای آئین های سنتی عزاداری اجرا می شود. همچنین فیلم های کوتاه عاشورایی در 22 مرکز فرهنگی در دهه دوم و سوم ماه محرم نمایش داده می شود.

شریفی، تعظيم و تكريم شعائر اسلامي با محوريت عاشوراي حسيني معرفی جلوه های زیبای قیام حسینی به عموم شهروندان، انتقال مفاهیم و پیام های ناب عاشورای حسینی به نسل جوان، تحقق آموزه ها و منویات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت پاسداشت ایام ماه محرم و بهره گیری از ظرفیتهای مدیریت شهری جهت تغییر فضای شهر تهران در ماه محرم را از مهمترین اهداف موردنظر در اجرای این ویژه برنامه ها برشمرد.

وی با تاکید بر توجه به محتوای فرهنگی برنامه ها افزود: برجسته نمودن سه عنصر حماسه و عزت ، منطق ، عقل و عاطفه در قيام حسيني، محرم و عاشورا ، روح نهضت انقلاب اسلامي، جهت گيري و پشتوانه پيروزي آن، عمق بخشي به مفاهيم ناب اسلامي با استفاده از شورحسيني، هويت افزايي ديني شهروندان در بستر مناسبت عظيم عاشورا و توجه ويژه به نقش زنان در پيام رساني انقلاب عاشوراي حسيني در این برنامه ها مدنظر قرار می گیرد.

 

برپایی خيمه هاي معرفت حسيني در روزهای تاسوعا و عاشورا

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از برپايي خيمه هاي معرفت حسيني در روزهای تاسوعا، عاشورا خبر داد و افزود: این خیمه ها در بوستان های اصلي شهر به منظور نمايش آثار، كتاب، پاسخ به شبهات و... از سوی معاونت امور اجتماعي و فرهنگي مناطق 22گانه برپا خواهد شد.

وی افزود: همچنین بازخوانی نقش کودکان در کربلا با هدف درک کودک امروزی از واقعه کربلا با تکیه بر عنصر عاطفه نیز از دیگر برنامه هایی است که در سرای محلات 354گانه شهر تهران اجرا می شود.

 

برگزاري 123 يادواره ويژه شهداي محلات شهر تهران

شریفی از برگزاري 123 يادواره ويژه شهداي محلات شهر تهران خبر داد و گفت: این برنامه با محوريت و حضور فعال شهرداران نواحی اجرا می شود. همچنین برگزاري مراسم تجليل و تكريم از بانوان آزاده، همسران ايثارگر شهدا و جانبازان مناطق با حضور شهردار منطقه و بازديد و تجليل از خانواده معظم شاهد و ايثارگر در طول ماه محرم  با حضور شهردار و معاونين منطقه از دیگر برنامه ها به شمار می رود.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین مراسم و عزاداری های رزمندگان با حال و هوای ایام دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس با عنوان «محرم در جبهه» بازسازی می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب