امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17878 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جایزه ویژه جشنواره بوسان به کیارستمی اهدا شد

خبرایران:جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم آسیایی بوسان به زنده یاد عباس کیارستمی تعلق گرفت و احمد فرزند این کارگردان جایزه را در کره جنوبی دریافت کرد.
جایزه ویژه جشنواره بوسان به کیارستمی اهدا شد

به گزارش خبرایران ، در مراسم گشایش این جشنواره بین‌المللی و هم‌زمان با اهدای این جایزه، فیلم مستندی با عنوان «به یاد استاد کیارستمی» تهیه شده از سوی کانون و به کارگردانی مهدی گنجی برای اولین بار به نمایش گذاشته شد.

در کنار این، بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم آسیایی بوسان فیلم‌های عباس کیارستمی را در بخش ویژه‌ای نیز به نمایش گذاشته است.

«زندگی و دیگر هیچ» و «خانه دوست کجاست» دو فیلم کانونی وی به ترتیب در روزهای 16 و 17 مهر در بخش ویژه برنامه به نمایش در آمد و فیلم‌های دیگری از این کارگردان فقید و پرآوازه مانند «بیست و چهار فریم»، «طعم گیلاس»، «باد ما را خواهد برد»، «زیر درختان زیتون»، «کلوزآپ»، «کپی برابر با اصل» و نیز فیلم مستند «هفتاد و شش دقیقه و پانزده ثانیه با کیارستمی»  به کارگردانی «یدا... صمدیان»، در این بخش نمایش داده می‌شود.

بر اساس این گزارش یازدهمین بازار بین‌المللی فیلم آسیایی بوسان نیز صبح روز شنبه 17 مهر به صورت رسمی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بوسان (Bexco) آغاز به کار کرد و تا روز 20 مهر در این شهر «کره جنوبی» برگزار می‌شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب