امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17883 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمودمهرمحمدی خبرداد؛

بدون سهمیه 2090 نفر درآزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند/ باید دانشگاه فرهنگیان سالیانه ۳۴ هزار خروجی برای آموزش و پرورش داشته باشد/10هزار نفر ازطریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش می شوند

خبرایران: سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال نیز قرار است ۱۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش شوند که دوره‌هایشان را در دانشگاه فرهنگیان سپری می‌کنند.
بدون سهمیه 2090 نفر درآزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند/ باید دانشگاه فرهنگیان سالیانه ۳۴ هزار خروجی برای آموزش و پرورش داشته باشد/10هزار نفر ازطریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش می شوند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «دانشگاه فرهنگیان» صبح امروز 17 مهرماه 1395 با حضور«محمودمهرمحمدی»سرپرست دانشگاه فرهنگیان،«حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا صادق‌زاده» معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان واصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری «محمودمهرمحمدی»سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: برگزاری آزمون اصلح یا سنجش صلاحیت حرفه ای برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از همان اول در اطلاعیه آزمون آمده بود.

 سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: 2090 نفر بدون سهمیه در آزمون استخدامی پذیرفته شدند که صلاحیت 1401 نفر احراز قطعی شد و صلاحیت 612 نفر مشروط اعلام شده و صلاحیت 77 نفر نیز احراز نشده و از 733 نفر که با سهمیه وارد شده‌اند، صلاحیت 654 نفر احراز قطعی شده، صلاحیت 23 نفر مشروط اعلام شده و صلاحیت 56 نفر احراز نشده است.

وی درمورد پذیرش دانشجو از طریق آزمون استخدامی در دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو از طریق آزمون استخدامی به نوعی ریشه در ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان دارد و در برنامه راهبردی این دانشگاه، پذیرش از طریق آزمون استخدامی به عنوان یک روش قرار است ادامه یابد و سهم و وزن خاصی در ورودی‌ها و خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان دارد.

مهرمحمدی عنوان داشت: در برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان پیش‌بینی کردیم که این دانشگاه مهیای پذیرش ۷۸ هزار دانشجومعلم شده و این پذیرش از روش‌های مختلف انجام شود،باید دانشگاه فرهنگیان سالیانه ۳۴ هزار خروجی برای آموزش و پرورش داشته باشد؛ البته امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ بتوانیم به مجموعه شاخص‌هایی که از نظر نیروی انسانی، کادر و شرایط کالبدی در برنامه راهبردی دیده شده است، دست یابیم.

وی ادامه داد: در برنامه پذیرش ۷۸ هزار نفر، سالیانه ۱۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند و از ۶۸ هزار نفر باقیمانده، ۴۰ هزار نفر از طریق سهمیه کنکور سراسری است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص آموزش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی در سال گذشته اشاره و گفت: تجربه نخست ما به اندازه‌ای که از یک تجربه اول انتظار داشتیم، توفیقاتی داشت اما با نقصان‌هایی نیز همراه بود.

وی اضافه کرد: امسال نیز قرار است ۱۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش شوند که دوره‌هایشان را در دانشگاه فرهنگیان سپری می‌کنند؛ امیدواریم امسال با تدابیری که اندیشیده شده است، تاریخ پذیرش ما جلوتر از پارسال باشد و دوره آموزشی از دی ماه آغاز شود.

مهرمحمدی در مورد اینکه «چرا دانشگاه فرهنگیان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های شرکت نمی‌کند و اگر هم شرکت کند امتیاز مناسبی را کسب نخواهد کرد»، گفت: این مطلب درست است و غصه دارد؛ دانشگاه فرهنگیان باید بتواند از امتیاز لازم برای قرارگرفتن در رتبه‌های بالا برخوردار شود و اگر اینگونه نیست مایه تأسف است اما باعث ناامیدی نیست و باید تلاش کنیم.

وی ادامه داد: نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی بیشتر از آنچه است که در دانشگاه فرهنگیان، نیرو تربیت می‌شود و مواردی همچون نیازمندی به ردیف استخدامی با توجه به اینکه نسبت هیأت علمی به دانشجو در این دانشگاه یک به ۹۰ است، از جمله مشکلات این دانشگاه است.

 سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص ادامه تحصیل دانشجومعلمان بعد از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه فرهنگیان گفت: هر معلمی که ۳ سال سابقه تدریس داشته باشد، می‌تواند برای ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اقدام کند و دانشجومعلمان نیز پس از فارغ‌التحصیلی و ۳ سال کار می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.

وی در مورد اعتراض برخی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی به آزمون اصلح ابرازداشت: تمام کسانی که در این دوره آموزشی شرکت کردند از برگزاری آزمون اصلح مطلع بودند و به عبارت دیگر این شرط ضمن عقد ما بود.

 مهرمحمدی تاکید کرد:آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای، کلیدی‌، استراتژیک و حیثیت دانشگاه فرهنگیان است، طبع انسان با آزمون سازگار نیست و آزمون‌گریز است اما بعضی وقت‌ها انسان را ملزم می‌کنند که در آزمون‌ها شرکت کند و اگر پذیرفته نشود، واکنش نشان می‌دهد؛ همانطور که اعلام کردم آمار کسانی که در آزمون صلاحیت‌شان احراز نشده است بسیار کم بود و آن عده هم فرصت برای شرکت در آزمون دارند.

وی درمورد مطالب که درباره موسی پور معاون آموزشی این دانشگاه در فضای مجازی مطرح شده است، نیز گفت: وی مانند سایر معاونان جزو با کفایت‌ترین و صالح‌ترین افراد است و البته هر کسی در کارش نقایصی نیز دارد و مطالبی که درباره وی مطرح می‌شود را فضاسازی می‌دانم و البته اگر مصادیق مستندی باشد قابل پیگیری است چرا که ما با هیچ‌کس تعارف نداریم و با او مطابق قانون برخورد خواهد شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب