امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17885 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترعلی اصغر توفیق اعلام کرد؛

برگزاری اولین همایش بین المللی کارگزاران تجاری همزمان با هفته پژوهش/ تهیه بانک اطلاعاتی از فعالان و کارگزاران تجاری در داخل و خارج

خبرایران: مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولین همایش بین المللی کارگزاران تجاری Brokerexpo2016 در تاریخ 25 تا 28 آذرماه همزمان با بزرگداشت هفته پژوهش در کشور برگزارمی شود.
برگزاری اولین همایش بین المللی کارگزاران تجاری همزمان با هفته پژوهش/ تهیه بانک اطلاعاتی از فعالان و کارگزاران تجاری در داخل و خارج

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «اولین همایش بین المللی کارگزاران تجاری Brokerexpo2016» صبح امروز 17 مهرماه 1395 با حضور«دکترعلی اصغر توفیق» مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ،«مجید زنگویی» دبیر اجرایی اولین همایش بین المللی کارگزاران تجاری و اصحاب رسانه برگزارو دراین نشست خبری دکترعلی اصغر توفیق» مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: امروزه دریافت خدمات تخصصی از مرحله ظهور یک ایده تا ایجاد کسب و کار، مورد توجه فعالان اقتصادی قرار دارد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: نقش کارگزاران تجاری یا بروکرها در موفقیت کسب و کار با بهره مندی از خدمات تخصصی تجاری سازی، ویژه و انکارناپذیر است و وجود 10 هزار بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط غیرفعال و راکد در کشور که اغلب به دلیل کمبود نقدینگی یا مدیریت نامطلوب طی سالیان گذشته دچار مشکلات عدیده شده اند خود گواه بر اهمیت ویژه این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: از همین رو، وزارت صنعت برای اولین بار در خاورمیانه نسبت به برگزاری همایش و نمایشگاه بین المللی کارگزاران تجاری اقدام کرده و با همکاری انجمن ها و تشکل های فعال در حوزه کارگزاری کشور تلاش می کند با ظرفیت بالقوه این رویداد، فرصت بهره مندی مطلوب فعالان اقتصادی، سرمایه گذاری، خدماتی، صنعتی و فناوری کشور را از خدمات کارگزاران در عرصه های مختلف ایجاد کند.

دکترتوفیق ایجاد فضای ارتباطی و ترویجی موثر جهت تبیین اهمیت فعالیت کارگزاران تجاری، شناسایی بروکرهای حقیقی و حقوقی ایرانی فعال در داخل و خارج کشور، ایجاد ارتباط موثر نهادهای دولتی، تشکل ها و بخش های خصوصی با بروکرهای تجاری، بررسی مشکلات و چالش های پیش رو جهت توسعه کمی و کیفی فعالیت های کارگزاری در کشور و معرفی صنایع تولیدی و خدماتی پیش رو در بهره مندی موثر از خدمات کارگزاران تجاری را از جمله اهداف برگزاری این رویداد برشمرد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم برگزاری همایش کارگزاران تجاری به تهیه بانک اطلاعاتی از فعالان این حوزه در داخل و خارج و همچنین ایجاد بستر ارتباطی مناسب به منظور تعریف همکاری های اقتصادی واحدهای صنعتی و خدماتی با مجموعه بروکرهای تجاری و بهره گیری از تجربیات کارگزاران تجاری دیگر کشورها منجر شود.

رئیس اولین همایش بین المللی کارگزاران تجاری از ابراز تمایل برخی کشورهای منطقه برای حضور در این رویداد خبر داد و گفت: این همایش در سالهای آینده نیز تداوم خواهد داشت ولی هنوز کشور میزبان برای دوره دوم همایش قطعی نشده است.

وی برگزاری نمایشگاه و کارگاه های آموزشی تخصصی را از جمله برنامه های این همایش عنوان کرد و گفت: مباحث کارگاه های آموزشی پیرامون شیوه های تامین مالی، اصول تحلیل رقیبان، جذب سرمایه گذاری خارجی و شناخت مشتری و مشتری مداری با حضور مدرسان و کارگزاران موفق داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

توفیق، آشنا نبودن واحدهای تولیدی با اصول مشتری مداری را یکی از گرفتاری های صنعت کشور برشمرد و گفت: انبار تعداد زیادی از واحدهای تولیدی ما از کالا انباشته شده اند چرا که در درجه اول، تقاضای بازار مصرف کم شده است و در درجه بعد، تولید کنندگان کالاها نمی توانند مشتری جدید پیدا کنند.

 

زنگویی  : فعالان حوزه کسب و کار ترکیه مایلند در ایران از تجربیات ما استفاده کنند

 

مجید زنگویی  دبیر اجرایی اولین همایش بین المللی کارگزاران تجاری نیز در این نشست خبری از اعلام آمادگی کشورهای ترکیه، عمان، مالزی، آلمان و روسیه برای حضور در این رویداد خبر داد و تصریح کرد: فعالان حوزه کسب و کار ترکیه مایلند پس از برگزاری این همایش در ایران از تجربیات ما استفاده کرده و رویدادی مشابه در کشور خودشان برگزار کنند.

وی افزود: کارگزار به فرد یا سازمانی گفته می شود که واسطه میان خریدار و فروشنده است و در ازای ایجاد ارتباط لازم، حق العمل دریافت می کند و یک کارگزار به طور عام مجموعه ای از فعالیت های لازم بین خریدار و فروشنده را با توجه به مسئولیت قبلی که خریدار و فروشنده به او واگذار کرده اند انجام می دهد تا در شرایط مشخص و امن موضوع مورد معامله و هزینه های اصلی و جانبی آن تبادل شود.

زنگویی  درپایان گفت: اولین همایش بین المللی کارگزاران تجاری در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد و کارگزاران حوزه های مختلف همچون ثبت شرکت ها، خدمات مشاوره ای و حقوقی، خدمات آموزش، انتقال دانش فنی، توسعه بازار، گمرک، تامین مالی، بانکی و صرافی، بورس و شرکتهای تامین سرمایه، بیمه و تامین اجتماعی، تهاتر، لیزینگ و صادرات و واردات، مهم ترین مخاطبان آن هستند.

بنابراین گزارش، اولین همایش بین المللی کارگزاران تجاری Brokerexpo2016 در تاریخ 25 تا 28 آذرماه همزمان با بزرگداشت هفته پژوهش در کشور برگزارمی شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب