امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17960 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پوتین اعلام کرد؛

روسیه دنبال تقابل با آمریکا نیست/ قصد تاثیر بر انتخابات آمریکا نداریم

خبرایران:رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید که این کشور قصدی برای تاثیر گذاشتن بر روند انتخابات ایالات متحده ندارد.
روسیه دنبال تقابل با آمریکا نیست/ قصد تاثیر بر انتخابات آمریکا نداریم

به گزارش خبرایران، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تصریح کرده است که کشورش به‌دنبال تاثیر گذاشتن بر انتخابات آمریکا نیست.

وی همچنین ابراز داشت که واشنگتن برای منحرف کردن اذهان رای دهندگان سعی می‌کند تا از دشمنی به‌نام روسیه سخن بگوید. آقای پوتین با این حال ابراز امیدواری کرد که بهبود روابط بین روسیه و ایالات متحده پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا میسر شود. از نظر رئیس‌جمهور روسیه، صحبت از حملات سایبری علیه آمریکا در مبارزات انتخاباتی این کشور توسط روسیه، تلاشی برای منحرف کردن اذهان آمریکایی‌ها از نابسامانی‌های کشورشان است.

رئیس‌جمهور روسیه ضمن اشاره به سخنان جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص احتمال حملات سایبری علیه روسیه نیز تصریح کرد که این اولین بار است که مقامات آمریکایی در این سطح، دست داشتن کشورشان در چنین حملاتی را می‌پذیرند و این نقض هنجارهای بین‌المللی است.

وی تأکید کرد: «این مسئله جدیدی نیست و ما می‌دانیم که آمریکا در حال جاسوسی از همه است. از دوستان آمریکایی ما هر چیزی انتظار می‌رود.»

پوتین که در حاشیه اجلاس کشورهای عضو بریکس در هندوستان سخن می‌گفت، تاکید کرد که «روسیه به دنبال تقابل با آمریکا نیست اما تصمیم در این خصوص به طرف مقابل بستگی دارد.»

آقای پوتین بار دیگر بر تشریک مساعی با دیگر کشورها برای حل بحران سوریه تاکید کرد.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت که نمی‌داند پس از انتخابات آمریکا چه اتفاقی رخ می‌دهد اما از هر رئیس‌جمهور آمریکایی که بخواهد با روسیه همکاری کند، استقبال خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه درباره عملیات ائتلاف به رهبری آمریکا در عراق و سوریه نیز گفت: «امیدواریم آمریکا و متحدانش موصل را بدون تلفات غیرنظامی آزاد کنند».

رئیس‌جمهوری روسیه درباره لغو دیدارش با «فرانسوا اولاند» همتای فرانسوی‌اش در سفر به پاریس گفت: «هیچ توافقی با اولاند برای گفت‌وگو درباره سوریه در پاریس صورت نگرفته اما ما آمادگی داریم در این رابطه با هر کسی گفت‌وگو کنیم. فرانسه انقدر در سوریه نقشی ندارد که بتواند برنامه سفر من را تغییر دهد».

وی در ادامه به قراداد اخیر میان روسیه و هند در خصوص تأمین سامانه اس-400 برای دهلی نو اشاره کرد و گفت: «تأمین این سامانه‌ها برای هند طی یک قرارداد چندین میلیون دلاری صورت می‌گیرد. علاوه بر این، هند و روسیه به صورت مشترک روی قراردادی درباره هواپیماهای نسل پنجم «تی-50» نیز کار می‌کنند».

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب