امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 180 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۸:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نایب رییس مجلس کره شمالی؛

به همکاری با ایران در صحنه جهانی ادامه می دهیم

خبر ایران : نایب رییس مجلس عالی جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی تاکید کرد: پیونگ یانگ و تهران در سنگری مشترک علیه امپریالیسم جهانی مبارزه کرده و کره شمالی به همکاری با جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد.
به همکاری با ایران در صحنه جهانی ادامه می دهیم

به گزارش خبر ایران،«کیم وان سو» یکشنبه شب در حاشیه نشست مجمع پارلمانی آسیا (APA) با حجت الاسلام ˈسید محمد حسن ابوترابی فردˈ نایب رییس مجلس شورای اسلامی ایران و هیات پارلمانی همراه در محل هتل بین المللی سرینا در اسلام آباد دیدار و گفت وگو کرد.

وی ضمن قدردانی از دیدار با هیات پارلمانی ایران افزود: روابط دوجانبه تهران و پیونگ یانگ در حال گسترش بوده و دو کشور در صحنه های بین المللی همکاری مشترکی دارند.

در این دیدار ؛ تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ˈعلیرضا حقیقیانˈ سفیر کشورمان در اسلام آباد حضور داشتند.

ˈکیم وان سوˈ با عالی توصیف کردن سطح روابط و همکاری های ایران و کره شمالی گفت: رهبر فقید کره شمالی در زمان حیات خود همواره به گسترش سطح روابط و همکاری با جمهوری اسلامی ایران توجه داشته و رهبر فعلی کره نیز همین هدف را دنبال می کند.

نایب رییس مجلس عالی کره شمالی با اشاره به اینکه آمریکا و انگلیس خواستار پیشرفت و توسعه کره شمالی نیستند، تاکید کرد: پیونگ یانگ تلاش های خود را برای توسعه بیشتر روابط با تهران افزایش می دهد.

ابوترابی فرد نیز در این دیدار گفت: همبستگی و نزدیکی ایران و کره شمالی درباره مسائل بین المللی و نظام حاکم بر جهان موجب عمیق تر شدن روابط دو کشور شده است.

وی خاطر نشان کرد: کره شمالی از رهبران شجاع برخوردار بوده و در طول تاریخ سیاسی ارزشمند خود همیشه به عنوان یک کشور مقتدر در مقابل نظام استکباری و سلطه آمریکا و سایر عناصر زور گو مقاومت کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کره شمالی با رهبران شجاع در طول تاریخ سیاسی خود، همیشه به عنوان یک کشور معتدل روبه روی نظام سلطه و آمریکا ایستاده است، افزود: با توجه به اینکه در جهان امروز کشورهای اندکی از این موضع ستودنی برخوردارند، جایگاه کره شمالی، جایگاه برجسته و ممتازی است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد تاکید کرد: در آغاز شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران ما با تهاجم آمریکا و مزدوران این کشور مانند رژیم صدام در عراق روبرو شدیم و یکی از کشورهایی که در آن زمان از ایران حمایت کرد کره شمالی بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ما نقش رهبر کره شمالی و دولت این کشور را فراموش نمی کنیم و تاکید داریم که امروز دو کشور باید در کنار هم بوده تا اقتدار دو ملت و کشور افزایش پیدا کند.وی با اشاره به اینکه بدون تردید افزایش اقتدار اقتصادی، رفاه مردم و رضایت مندی آنان نقش مهمی را برای ثبات دولت ها ایفا می کند گفت: ایران در این مسیر آماده است تا بالاترین سطح همکاری ها را با کره شمالی داشته باشد.

ابوترابی فرد در این دیدار افزود : تهران و پیونگ یانگ در خصوص مسائل سیاسی کلان امروز جهان از نگاه مشترکی برخوردار بوده و باید در حوزه های اقتصادی نیز از بالاترین سطح همکاری ها برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: سفر نایب رییس مجلس کره شمالی به ایران و یا سفر من به پیونگ یانگ می تواند گام مهمی در ارتقای سطح روابط و تقویت همکارهای دوجانبه اقتصادی محسوب شود.

نایب رییس مجلس، ادامه داد: همکاری ایران و کره شمالی در نهادهای سیاسی مانند مجمع جهانی آسیایی نقش مهمی در کارایی این نهاد خواهد داشت، ما باید این نهاد را به یک نهاد قدرتمند در مقابل آمریکا و نظام سلطه تبدیل کنیم که این موضوع نیاز به همفکری و تلاش کشورهای مقتدر و قدرتمند قاره آسیا دارد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب