امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18110 تاریخ انتشار: جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

قالیباف در یادواره شهدای مدافع حرم فاتحین اعلام کرد؛

شهدای مدافع حرم رهروان واقعی مکتب شهادت و مکتب امام حسین (ع)هستند/امروز جبهه های متعددی برای انقلاب اسلامی باز شده/ بدون هیچ محدودیتی در خدمت خانواده های معظم شهداهستیم/ انقلاب اسلامی باید در همه عرصه ها بدرخشد

خبرایران: شهردار تهران گفت:شهدای مدافع حرم رهروان واقعی مکتب شهادت و مکتب امام حسین (ع)، پیروان واقعی امام راحل (ره) و فرزندان و مجاهدان امروز مقام معظم رهبری هستند.
شهدای مدافع حرم رهروان واقعی مکتب شهادت و مکتب امام حسین (ع)هستند/امروز جبهه های متعددی برای انقلاب اسلامی باز شده/ بدون هیچ محدودیتی در خدمت خانواده های معظم شهداهستیم/ انقلاب اسلامی باید در همه عرصه ها بدرخشد

به گزارش خبرایران، محمد باقر قالیباف عصر امروز طی سخنانی در «یادواره شهدای مدافع حرم فاتحین» که در محل سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد با بیان اینکه پیشرفت امروز ما در گرو روحیه فرهنگ جهاد و شهادت است، ابراز داشت: فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی به ما یاد داد که دقیقا بتوانیم این شناخت را به موقع در تکلیف و در عمل داشته باشیم و این مهم ترین درسی است که از فرهنگ حسینی می گیریم.

قالیباف با طرح این سوال که چرا از شهدای «غریب و مظلوم» مدافع حرم نام می بریم؟ گفت: بدون شک شهدای مظلوم و غریب مدافع حرم این فرهنگ حسینی به معنای تشخیص موقعیت برای انجام تکلیف را به درستی فهم کردند و بعد از آن به این تکلیف نیز عمل کردند.

وی افزود: در سال های بعد از دفاع مقدس و در حوادثی که هنوز یک دهه از آن نگذشته است، در همین خیابان های تهران روزهایی را دیدیم که برخی شعار دادند «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» این شعار یعنی نشناختن فرهنگ حسینی و نفهمیدن تکلیف.  این در حالی است که در همان زمان، روزهایی بود که فرزندان این مرز و بوم برای دفاع از حریم ولایت، فرهنگ حسینی، مسلمانان و حتی مظلومان مسیحی و پیروان ادیان مختلف، دفاع از حرم و  بدون شک برای امنیت ملی خودمان و توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی مشغول مجاهدت بودند.

قالیباف ابراز داشت: به امروز نگاه نکنید که شهدای مدافعان حرم با عزت در شهر و دیار خودشان تشییع می شوند، آن سال ها این شهدا را مظلومانه تشییع می کردند و فضای حاکم همانند این فضا نبود. در آن برهه در افکار و رسانه های خاصی که بعضا امروز هم هستند، این حرف را القا می کردند که چرا باید پول ما در جای دیگری هزینه شود و چرا فرزندان ما در جای دیگری باید مجاهدت کنند؟

وی خاطر نشان ساخت: با صراحت عرض می کنم که آنها نه انقلاب و نه فرهنگ اسلامی را شناخته اند و نه به فرهنگ انسانی اعتقاد دارند؛ حتی شعار جانم فدای ایران هم یک شعار کذب است.

شهردار تهران تاکید کرد:  صداقت، صمیمت، شجاعت، عزت، جوانمردی، ولایتمداری، شرف و مردانگی برای شهدا، بسیجیان و جوانانی بود که این تکلیف را به موقع تشخیص دادند و برای اسلام، انسانیت، دفاع از کشور، دفاع از حرم ائمه اطهار و فرهنگ اهل بیت (ع) و همچنین برای حفظ انقلاب و ایران اسلامی جان خودشان را تقدیم کردند.

قالیباف در ادامه ابراز داشت: شهدای مدافع حرم رهروان واقعی مکتب شهادت و مکتب امام حسین (ع)، پیروان واقعی امام راحل (ره) و فرزندان و مجاهدان امروز مقام معظم رهبری هستند. اینها دوستداران واقعی ایران، ملت ما و از جمله کسانی هستند که دلشان برای این کشور می سوزد.

وی افزود: بسیاری می گفتند که جوانان دهه هفتاد دیگر بچه های دهه شصت و مثل بچه های دوران جنگ نیستند، اما دیدیم که آنها امروز در میدانی حضور پیدا کرده اند که اقرار می کنم از دفاع مقدس سخت تر است. حتی آمادگی، شرایط موجود، دوری از سرزمین و خانواده، غربت، مانوس نبودن با محیط و سختی های متعدد دیگری وجود دارد اما آن ها شجاعانه ایستادند و جنگیدند.

قالیباف در ادامه با اشاره به نقش مهم مدافعان حرم حضرت زینب(س) و دیگر اماکن متبرکه در عراق، سوریه و دیگر نقاط کشور های اسلامی ابراز داشت: همانند نقشی که حضرت زینب (س) داشت، مدافعان حرم نیز همانند یاران امام حسین (ع) در هر شرایط سختی، در کنار ولی خودشان قرار گرفته اند و ذره ای تردید در این باورشان ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه امروز جبهه های متعددی برای انقلاب اسلامی باز شده است، تصریح کرد: همانطور که در آن صحنه با تکفیری ها و کسانی که سرباز و ایادی مستقیم استکبار هستند و جور استکبار را می کشند مبارزه می کنیم، در داخل کشور هم باید برای خدمت به این مردم، پیشرفت کشور، حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور مبارزه کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت تلاش در صحنه علم، سازندگی و ورزش کشور تاکید کرد: در جامعه امروز، انقلاب اسلامی باید در همه عرصه ها بدرخشد.

وی گفت: اگر آنجا در عرصه مبارزه بدرخشیم، اما جوانان ما به خاطر مشکلات اقتصادی، بیکاری، فقر و آسیب های اجتماعی از دست ما بروند، این هم ظلم بزرگی است. هر کسی که تلاش کند چنین اتفاقی در کشور نیفتد و بتواند بخشی از این مشکلات را حل کند، مجاهدت بزرگی انجام داده است.

شهردار پایتخت تصریح کرد: امروز تلاش در هر عرصه ای که باعث افتخار نظام است، مجاهدت است و هر کوتاهی که باعث شود این ضعف بر جمهوری اسلامی وارد شود تا دشمنان ما در بحث فقر، فساد و تبعیض بر ما خرده بگیرند، ضعف ما است و ظلم به خون شهدا، امام (ره) و رهبری خواهد بود.

قالیباف ادامه داد: ما مظلومیت و محرومیت های دوران دفاع مقدس را به یاد داریم، در دوران دفاع مقدس رزمندگان توقع داشتند که مدیران و دولتمردان اولویت خود را توجه به میدان جنگ و دفاع مقدس بدانند. این هم فرمان حضرت امام(ره) و هم توقع یکایک رزمندگان، جانبازان و خانواده های رزمندگان و شهدا بود.

وی افزود: امروز اگر این توفیق از بنده گرفته شده است که در جمع شما و در کنار دوست و همرزم عزیزم حاج قاسم سلیمانی در آن میدان با شما بجنگم، اما بنده و همه همکارانم در شهرداری تهران مکلف هستیم که هر چه در توان داریم، بدون هیچ محدودیتی در خدمت شما خانواده های معظم شهدا و در پشتیبانی از عرصه مجاهدت در میدن استکبارستیزی باشیم.

قالیباف گفت: با توجه به اینکه بارها در این زمینه زخم زبان های متعددی شنیده ایم اما به این افتخار می کنیم و خدمت به شما را افتخار بزرگی می دانیم؛ غیر از این هم از بنده و هم صنف های من پذیرفته شده نیست چرا که در غیر این صورت فردای قیامت مدیون شما خواهیم بود.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن درود به روح پر فتوح شهدای مظلوم و غریب مدافع حرم، ابراز داشت: به یکایک جانبازان، مجاهدان و رزمندگان امروز عرصه مبارزه با استکبار و ایادی استکبار و همچنین خانواده های معزز شهدا درود می فرستم.

وی افزود: خداوند بزرگ را شاکریم که به برکت حضرت امام (ره) که جز برای خدا کلامی نگفتند و جز در راه خدا گامی برنداشتند، شهدایی در کنار این امام عزیز، فرهنگ حسینی و عاشورا را در این عصر و زمان در نسل امروز ما در جامعه احیا کردند.

قالیباف ابراز داشت: آنها باعث احیای مجدد اسلام و عزت و اقتدار برای مسلمانان شدند. امروز نیز مسیر فرهنگ جهاد و شهادت تنها راه پیش روی ما برای موفقیت در بعد مادی و معنوی است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب