امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18132 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

یونس مظلومی اعلام کرد؛

بیمه رازی در حال حاضر 2/5 میلیون بیمه نامه معتبر در رشته های مختلف صادر کرده/ توزیع ریسک های دریافتی در سطح بین المللی یکی از سیاست های شرکت بیمه رازی است/ باید انحصار موجود در زمینه فناوری اطلاعات را در ایران از بین ببریم

خبرایران: مدیرعامل بیمه رازی گفت: در حال حاضر2/5 میلیون بیمه نامه معتبر در رشته های مختلف صادر کرده است.
بیمه رازی در حال حاضر 2/5 میلیون بیمه نامه معتبر در رشته های مختلف صادر کرده/ توزیع ریسک های دریافتی در سطح بین المللی یکی از سیاست های شرکت بیمه رازی است/ باید انحصار موجود در زمینه فناوری اطلاعات را در ایران از بین ببریم

به گزارش خبر ایران، نشست خبری «شرکت بیمه رازی» عصرروز شنبه 1 آبان ماه 1395 با حضور« یونس مظلومی» مدیرعامل بیمه رازی و اصحاب رسانه  درساختمان مرکزی شرکت بیمه رازی برگزارو دراین نشست خبری «یونس مظلومی» مدیرعامل بیمه رازی اظهارداشت: بیمه رازی اولین شرکت بیمه گر ایرانی است که موفق می شود از اتحادیه اروپا رتبه اعتباری دریافت کند.

مدیرعامل بیمه رازی شرکت های بیمه گر را به ۲ دسته دارای رتبه بندی اعتباری و فاقد آن تقسیم کرد و تصریح کرد: نداشتن رتبه بندی اعتباری به معنای این نیست که رتبه اعتباری ندارند بلکه بدین معناست که اعتبار آنها مورد سنجش قرار نگرفته و موسسه اروپایی CI(Capital Intelligence) به شرکت بیمه رازی در سطح داخلی رتبه اعتباری A+ و در سطح بین المللی رتبه اعتباری B+ داده است.

وی با توضیح اینکه قانون نانوشته ای در رتبه بندی شرکت ها در سطح بین المللی وجود دارد که رتبه اعتباری شرکت های بیمه در سطح بین المللی نمی تواند از رتبه اعتباری آنها در سطح داخلی بالاتر باشد وامیدوارم با همکاری دولت و نهاد ناظر رتبه بندی شرکت های بیمه داخلی ارتقاء پیدا کند و کسب رتبه اعتباری از اتحادیه اروپا می تواند بر فعالیت های بیمه رازی تاثیر مثبتی داشته باشد زیرا این شرکت قادر به پوشش ریسک های بالاتری خواهد بود.

مظلومی درخصوص معیارهای موسسات برای رتبه بندی شرکت های بیمه گفت: موسسات رتبه بندی از شاخص های مختلفی مانند توانگری ایفای تعهدات، مدیریت ریسک، نقدینگی مورد نیاز، ریسک هایی که شرکت ها نزد خود نگاه می دارند یا توزیع می کنند و ... است.

وی یکی از سیاست های شرکت بیمه رازی را توزیع ریسک های دریافتی در سطح بین المللی عنوان کرد و افزود: ما بدنبال آن هستیم تا براساس سیاست توزیع جهانی ریسک، ریسک های خود را نزد بیمه گران اتکایی بین المللی توزیع کنیم.

مدیرعامل بیمه رازی خاطرنشان کرد: در طول سال های گذشته و بدلیل تحریم های اقتصادی، شرکت های بیمه گر داخلی قادر به همکاری با شرکت های درجه یک جهانی نبوده و به همین دلیل شرکت بیمه رازی با شرکت های درجه یک بیمه گر اتکایی آسیایی همکاری کرده است که دارای توانگری مالی پایین تری بوده اند.

وی درخصوص حق بیمه تولیدی این شرکت در سال ۱۳۹۵ عنوان داشت: از ابتدای سال ۱۳۹۵ تاکنون و دررشته های مختلف بیمه ای ۴۹۰ میلیارد تومان حق بیمه صادره بیمه رازی بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد رشد نشان می دهد؛ البته ما رشد ۷۰ درصدی حق بیمه تولیدی را در سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۳ نیز داشته ایم.

مدیرعامل بیمه رازی یکی ازدلایل موفقیت شرکت بیمه رازی را استفاده از نیروی انسانی متخصص نام برد و افزود: سیاست ما تنها افزایش سهم بازار نیست بلکه بدنبال سودآوری، حفظ توانگری مالی، ارائه نرخ های منطقی به منظور توان پرداخت ریسک های پذیرفته شده و این شرکت در طول ۱۴ سال گذشته بیش از ۴۲ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده و در حال حاضر 5/2 میلیون بیمه نامه معتبر در رشته های مختلف صادر کرده است؛ همچنین ۳۰۰ هزار نفر از خدمات بیمه تکمیلی آن بهره می برند.

وی درباره تعیین نرخ های تکلیفی از سوی بیمه مرکزی گفت: قانون جدید بیمه شخص ثالث از ۲۹ خرداد اجرایی شده است و شرکت های بیمه نیز از قیمت های آن تبعیت می کنند و بیمه مرکزی با برخی از شرکت ها که کارت های تخفیف برای صدور بیمه نامه های شخص ثالث صادر کرده بودند برخورد کرد.

مظلومی با بیان اینکه بیمه گذاران براساس کیفیت و خدمات شرکت های بیمه گر خود را انتخاب می کنند، افزود: نرخ های شرکت های بیمه درباره بیمه های عمر بسیار به یکدیگر نزدیک است و تنها تفاوت شاید در محاسبه ذخایر ریاضی باشد و شرکت های بزرگ بیمه گر در دنیا در زمینه آثار هنری سرمایه گذاری می کنند و بزرگترین گالری های هنری متعلق به بیمه هاست؛ متاسفانه این دیدگاه در ایران وجود ندارد و آئین نامه ۶۰ در زمینه سرمایه گذاری چنین مواردی را پیش بینی نکرده است.

وی ادامه داد: بیمه آثار هنری براساس تقاضایی که وجود داشت، در بیمه رازی طراحی شد و امروز هرجایی نیاز باشد این بیمه نامه را صادر می کنیم.

مظلومی درباره آموزش نیروی انسانی گفت: خصوصی سازی در صنعت بیمه باعث شد از ۴ شرکت بیمه فعال، امروز کشور دارای بیش از ۳۰ شرکت باشد ولی نتوانسته ایم نیروی انسانی لازم را پرورش دهیم و در ۱۴ سال گذشته عدم توانایی در تربیت نیروی متخصص و مدیریت دانش یکی از نقطه ضعف های صنعت بیمه بوده و این شرکت بالاترین نفر ساعت آموزش را در صنعت بیمه ایران داراست و هر فرد دست کم ۷۰ ساعت آموزش می بیند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص جابه جایی های اخیر در صنعت بیمه و رعایت نشدن حاکمیت شرکتی ابرازداشت: در حوزه بنگاهدای سهامداران حق دارند زمانی که از عملکرد مدیری رضایت ندارند، وی را جابه جا کنند اما وقتی جابه جایی ها به کمتر از ۶ ماه می رسد، نشان می دهد که انتخاب آنها درست نبوده است.

مدیرعامل بیمه رازی ثبات مدیریتی را از جمله عوامل موثر بر چشم انداز یک شرکت برشمرد و افزود: اگر مدیری نسبت به جایگاه خود اطمینان نداشته باشد، شاید تلاش لازم برای موفقیت را نداشته باشد و شرکت های بیمه تعهدات بلندمدت می فروشند و اگر مدیری تصمیمات درستی نگیرد، می تواند بر تعهدات آتی شرکت ها تاثیر بگذارد و از این نظر ثبات مدیریتی در شرکت های بیمه گر مهم تر از سایر حوزه هاست.

وی توضیح داد:براساس حاکمیت شرکتی، منافع تمامی ذی نفعان باید رعایت شود و نباید تصمیماتی گرفته شود که منافع بخشی از سهامداران رعایت و منافع دیگران نادیده گرفته شود.

مظلومی درباره ورود شرکت های جدید به بازار بیمه کشور گفت: ورود شرکت های جدید به شرطی که باعث گسترش بازار شود، ایرادی ندارد؛ حتی معرفی محصول جدید، نوعی از گسترش بازار است.

وی درباره تاثیر برجام و رفع محدودیت ها بر صنعت بیمه گفت: در یک سال گذشته، تقریبا هر روز مهمانی خارجی از بیمه گران اتکایی یا کارگزاران بین المللی به ایران سفر کرده اند و با برخی از شرکت ها برای مشارکت در بازار صنعت بیمه کشور مذاکره کرده اند و همچنان و علیرغم گذشت یک سال از برجام اتفاق خاصی در حوزه سرمایه گذاری در صنعت بیمه رخ نداده و شاید شرکت های بین المللی بدنبال جای پایی در ایران برای استفاده در زمان مناسب هستند.

 مدیرعامل بیمه رازی درباره استفاده از نرم افزارهای جدید در حوزه بیمه گفت: ایران یکی از ضعیف ترین کشورها در زمینه استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت بیمه است و بیش از ۷۰ درصد شرکت های بیمه از یک نرم افزار مشخص استفاده می کنند.

وی درپایان با انتقاد از انحصار موجود در این زمینه و همچنین کیفیت پایین خدمات فناوری اطلاعات گفت: باید انحصار موجود در زمینه فناوری اطلاعات را در ایران از بین ببریم و حتی بدنبال کسب خدمات از شرکت های معتبر بین المللی باشیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب