امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18154 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدرضا خانی اعلام کرد؛

بانک سرمایه ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بدهکاری حقیقی یا حقوقی ندارد/ تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان ربطی به بانک سرمایه ندارد/۱۰ سال بازنشستگان در بانک حکومت کردند و پرسنل از حقوق خود محروم بودند

خبرایران : مدیرعامل بانک سرمایه گفت: بدهکاری حقیقی یا حقوقی با بدهی ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در بانک نداریم.
بانک سرمایه ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بدهکاری حقیقی یا حقوقی ندارد/ تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان ربطی به بانک سرمایه ندارد/۱۰ سال بازنشستگان در بانک حکومت کردند و پرسنل از حقوق خود محروم بودند

به گزارش خبرایران ، نشست خبری «تشریح و تبیین سیاست های بانک سرمایه» امروز 3 آبان ماه 1395 با حضور«محمدرضا خانی» مدیرعامل بانک سرمایه و اصحاب رسانه برگزارو دراین نشست خبری «محمدرضا خانی» مدیرعامل بانک سرمایه با اشاره به اخبار منتشر شده در روزهای اخیر درباره تخلفات مالی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مبالغ خارج شده به بانک بازخواهد گشت؟ اظهارداشت:‌ در تشکیل پرونده اشکالاتی بود، سهل انگاری هایی در شعب توسط افرادی که در حال حاضر در بانک نیستند اتفاق افتاد، اخذ وثایق در نظام بانکی به چگونگی اعتماد به مشتری باز می گردد و برخی اختلاف نظرها مربوط به وثایق اخذ شده است.

وی با اشاره به اینکه بدهکاران در حال مراجعه به بانک هستند، پول ها و جرائم آن را بازپس خواهیم گرفت و فضا برای پرداخت بدهی توسط بدهکاران فراهم است، افزود:‌ از دیدگاه ما همه بدهکاران بزرگ هستند، ولو یک ریال وام و تسهیلات دریافت کرده باشند و نمی گذاریم که پول بانک از دست برود.

مدیرعامل بانک سرمایه درباره نرخ کارمزد ۱.۵ درصدی خاطرنشان کرد:‌ قراردادی مبنی بر اینکه خدماتی به آموزش و پرورش ارائه شود و بانک سرمایه بخشی از منابع آن را تامین کند، زیرا هدف خدمت رسانی به معلمان بود، بر این اساس گفته شده بود که کارمزد مربوطه ۱.۵ درصد باشد ولی چون این خدمت رسانی متوقف شد، کارمزد ۱.۵ درصد به سود ۲۴ درصد در سال ۹۴ تبدیل شد و در حال حاضر نرخ ۱.۵ درصدی کارمزد وجود خارجی ندارد. این موضوع در ارتباط با ایجاد فروشگاه های رفاهی برای معلمان بود، تعدادی از فروشگاه ها ایجاد ولی طرح متوقف شد.

خانی با اعلام اینکه بدهکاری حقیقی یا حقوقی با بدهی ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در بانک نداریم، عنوان کرد:‌ ۷ هزار میلیارد تومان مطالبات سوخت شده را تائید نمی کنم. مطالبات بانک وصول شدنی است. وی درباره اینکه گفته می شود ۹۰ درصد وام ها در اختیار ۳۰ نفر قرار گرفته است، گفت: معیار این محاسبه و اعلام رقم را نمی دانم اما این مطلب با معیاری که در نظام بانکی مورد محاسبه قرار می گیرد، متفاوت است و تعداد بدهکاران بزرگ و کلان که گفته می شود این رقم در اختیارشان است، بیشتر است. ارقامی که ۸ هزار میلیارد اعلام می شود هم مربوط به بانک سرمایه نیست.

وی ادامه داد: از مدیران سابق بانک یک نفر حدود ۴، ۵ ماه پیش بازداشت شده و اخیرا بازداشتی نداشته ایم این فرد از بین مدیران و اعضای سابق هیات مدیره بانک سرمایه نبوده است . همه مطالبی که مطرح شده در حد اتهام است.

مدیرعامل بانک سرمایه تصریح کرد: پرونده اعتباری در بانک سرمایه، پرونده مستقلی است. در حال حاضر بانک سرمایه جایگاه سهامداران را در مجمع می شناسد و در امور بانک احدی از سهامداران حق دخالت ندارد. تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان ربطی به بانک سرمایه ندارد و اینکه بانک سرمایه در این موضوع دخیل بوده است غیررسمی مطرح شده و سخنگوی قوه قضائیه اسمی از بانک سرمایه نبرده است، بلکه لفظ صندوق ذخیره فرهنگیان را آورده است.

وی افزود: در بانک سرمایه تخلفاتی در تشکیل پرونده اعتباری توسط افراد سابق صورت گرفته ولی این تخلفات موجب این نمی شود که در بحث وصول مطالبات به ناکامی برسیم. وصول مطالبات قطعا انجام می شود و پول های رفته بازمی گردد. در عین حال با متخلفان در بانک برخورد شده و اگر این متخلفان مشتری بانک باشند اطلاعات مربوطه در اختیار دستگاه نظارتی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات بانک سرمایه تغییر زود به زود مدیریت و یکی از اشتباهات سهامدار عمده بوده است که امید است خاتمه یابد.

خانی عنوان کرد:‌ از بانک سرمایه هیچ آمار و مستنداتی دریافت نشده و نمایندگان مجلس تا به حال برای این منظور به بانک مراجعه ای نداشته اند و این مطالب تفاسیر بانک سرمایه نیست، ولی اگر از ما بخواهند آمار را ارائه خواهیم کرد.

وی گفت:‌ صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از سهامداران بانک است و جایگاه سهامدار در مجمع است، لذا عملکرد صندوق مربوط به خودش است و از تحقیق و تفحص از بانک سرمایه به منظور شفافیت بیشتر استقبال می کنیم. عملکرد صندوق و صحت و دفاع از آن ربطی به بانک سرمایه ندارد و در اختیار خود آنها است و با ورود نهادهای نظارتی صحت و سقم مشخص می شود.

وی خاطرنشان کرد: اجازه نمی دهیم ذره ای از حقوق معلمان، سپرده گذاران، مشتریان و پرسنل توسط فرد یا افرادی از بین برود و از بازپس گیری حق و حقوشان عقب نشینی نمی کنیم. ۱۰ سال بازنشستگان در بانک حکومت کردند و پرسنل از حقوق خود محروم بودند.

مدیرعامل بانک سرمایه عنوان کرد: مطالبات سررسید گذشته بانک سرمایه نسبت به کل تسهیلات ۷ درصد، مطالبات معوق ۷ درصد، مشکوک الوصول ۲۰ درصد، مشکوک الوصول ضمانت نامه ها ۷ درصد، مشکوک الوصول اعتبارات اسنادی یک درصد است و مطالبات لاوصول یا سوخت شده هم نداریم.

وی گفت: پرداخت ۱۰۰ درصد حقوق فرهنگیان در بانک ملی انجام می شود. جلساتی با آموزش و پرورش منعقد کرده بودیم که بر اساس آن وعده داده بودند که حقوق معلمان به بانک سرمایه یعنی بانک خودشان بازگردد.

عضو هیات مدیره بانک سرمایه با بیان اینکه بانکها بر اساس تکلیف در نرخ سود، جذب سپرده ها، اعطای تسهیلات و کارمزد و خدمات در یک سطح مساوی قرار دارند، گفت:‌ در فضای مساوی رقابتی، جذب منابع برای نظام بانکی سخت است، اما در این فضای سخت موفق عمل کرده ایم، به طوریکه بالاترین جذب منابع در نظام بانکی در سال ۹۵ متعلق به بانک سرمایه بوده است به طوریکه در پایان مهر ماه نسبت به پایان اسفندماه گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته ایم.

به گفته وی، بیشتر منابع بانک سپرده های خرد است، در نظام بانکی سپرده های خرد از استحکام بیشتری برخوردار است. در پایان مهر ماه نسبت به پایان اسفندماه سال گذشته با افزایش ۵۸ درصدی در سپرده های قانونی نزد بانک مرکزی مواجه بوده ایم. طی ۱۰ سال گذشته مانده بدهی بانک سرمایه افزایش می یافت و به نظام بانکی مقروض بودیم و یکی از بدهکاران بزرگ محسوب می شدیم و بعضا میزان آن به ۳۱.۵ درصد می رسید،‌ اما اکنون بهترین بانک در پرداخت بدهی به نظام بانکی هستیم و کمترین بدهی را داریم.

خانی با اشاره به اینکه بدهی مان در نظام بانکی را تسویه کردیم و به هیچ بانکی بدهکار نیستیم، افزود:‌ در سه ماه اخیر بدهی مان را به شبکه بانکی پرداخت کردیم. تاکنون ۲۴ درصد از بدهی های کلانمان کاهش یافته و فضایی برای مراجعه بدهکاران جهت تسویه بدهی هایشان فراهم شده است و پیش بینی می شود که وصول مطالبات به رقم قابل قبولی برسد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب