امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18157 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نشست معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایندگان سازمان جهانی بهداشت

خبرایران:نشست مشترک معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با نمایندگان سازمان جهانی بهداشت برگزار شد.
نشست معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایندگان سازمان جهانی بهداشت

به گزارش خبرایران از پایگاه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت؛ نخست دکتر ایازی پس از خوش‌آمدگویی به میهمانان، از راه‌اندازی، اهداف، کارکرد و فعالیت‌های معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و زیرمجموعه‌های آن از آغاز تا کنون گزارش کاملی ارایه داد.

در ادامه مشاور سازمان جهانی بهداشت از فعالیت‌های ارزشمند دکتر ایازی و معاونت اجتماعی وزارت بهداشت قدردانی کرد و تاسیس معاونت اجتماعی و زمینه‌های فعالیت‌های آن از قبیل مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت، خیریه‌ها و سازمان‌های غیردولتی را نمونه‌ای موفق به ویژه در منطقه دانست که باید الگوی کار واقع شود.

مشاور سازمان جهانی بهداشت افزود: واقعا از فعالیت اجتماعی ایران در حوزه سلامت، تحت تاثیر قرار گرفتیم و بسیار جالب است و پیش‌نهاد عمل مشترک با سازمان جهانی بهداشت را مطرح می‌کنیم و خواستار بهره بردن از تجربیات ایران در طرح تحول نظام سلامت و حوزه اجتماعی هستیم.

دکتر ایازی ضمن پذیرش در اختیار گذاشتن تجربیات این معاونت و پاسخ‌گویی به پرسش‌های نمایندگان سازمان جهانی بهداشت گفت: هیات مدیره رکن منطقه‌ای صندوق جهانی ایدز، سل و مالاریا از معاونت اجتماعی وزارت بهداشت ایران درخواست درج زیرنویس انگلیسی برای سریال پریا (از تولیدات مشترک این معاونت با صدا و سیما در زمینه ایدز) و پخش جهانی آن داشتند و وزارت بهداشت نیز این مساله را پذیرفت.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت روی‌کرد اجتماعی به نظام سلامت در ایران را دارای دست‌آوردهای خوبی دانست و افزود: ما ۵۰۰ هزار سفیر سلامت در مدارس کشورمان داریم. شهرداری‌ها نیز پتانسیل بالایی در بهبود سلامت همگانی دارند؛ شهرداری تهران ۳۵۴ خانه سلامت و در هر خانه ۱۰ کانون که مجموعا ۳۵۴۰ فقره می‌شود، ایجاد کرده است. سازمان‌های غیردولتی سلامت نیز در ایران کاملا غیردولتی بوده و تعداد آن در سطح ملی و استانی نزدیک به ۷۰۰ است. سیاست ما در وزارت بهداشت، واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی و کوچک کردن بدنه دولت است.

دکتر ایازی در پایان گفت: از پیشنهاد سازمان جهانی بهداشت در زمینه همکاری و مطالعه مشترک استقبال می‌کنیم.

گفتنی است در این نشست، دکتر مصطفا جمالی، مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت معاونت اجتماعی نیز حضور داشت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب