امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18214 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به بهانه مبارزه با شبکه فتح الله گولن صورت گرفت؛

اخراج 10 هزار کارمند دیگر ترکیه

خبرایران:دولت ترکیه به بهانه مبارزه با شبکه فتح الله گولن، 10 هزار نفر دیگر از کارمندان این کشور را از کار برکنار کرد.
اخراج 10 هزار کارمند دیگر ترکیه

 به گزارش خبرایران به نقل از حریت، دولت ترکیه 10 هزار نفر از کارمندان عمومی این کشور را از کار اخراج کرد. این افراد به بهانه ارتباط با شبکه فتح الله گولن، رهبر مذهبی این کشور که در آمریکا به سر می برد، از کار اخراج شدند.

از زمان وقوع کودتای نافرجام در ترکیه، دولت این کشور به مدت سه ماه وضعیت فوق العاده اعلام کرد تا بتواند به راحتی و بر اساس قانون شرایط فوق العاده کارمندان این کشور را که احتمال می رفت با شبکه گون در ارتباط باشند را از کار اخراج کند.

فتح الله گولن، از سوی دولت ترکیه به رهبری و هدایت کودتا در این کشور متهم شده است و تمام افرادی که به این فرد یا شبکه آن در داخل ترکیه وابسته بودند یا دستگیر شده و یا از کار اخراج شده اند.

از زمان وقوع کودتا در ترکیه 37 هزار نفر در این کشور بازداشت شده و حدود 100 هزار نفر نیز از کار خود اخراج شده اند.

قضات، مأمورین پلیس،‌ اساتید دانشگاه و دانشگاهیان این کشور بخش قابل توجهی از اخراج شدگان را تشکیل می دهند.

دولت ترکیه اخیرا بار دیگر شرایط اضطراری و فوق العاده را برای سه ماه دیگر تمدید کرده است.

دولت اردوغان به این بهانه که برای ریشه کن کردن شبکه وابسته به گولن و همچنین پ ک ک، حزب کارگران کردستان این کشور، به زمان بیشتری نیاز دارند، .وضعیت فوق العاده را در این کشور تمدید کرد.

از سوی دیگر 15 رسانه در این کشور نیز از زمان برگزاری کودتا تا کنون تعطیل شده اند که همه آنها در جنوب شرقی این کشور که در شرایط بحران امینیت به سر می برد قرار داشتند.

در شب 15 جولای سال جاری، تعدادی از سربازان ارتش ترکیه دست به کودتایی نافرجام و چند ساعته در این کشور زدند که این مسئله بهانه ای برای تسویه کارکنان دولتی در ترکیه از سوی دولت اردوغان شد.

دولت اردوغان همچنان بر لزوم استرداد فتح الله گولن از آمریکا به ترکیه از طرف کاخ سفید پافشاری می کند.

فتح الله گولن که زمانی از متحدان اصلی اردوغان در ترکیه به شمار می رفت در پی بروز اختلافات به آمریکا رفت و در یک تبعید خودخوانده به سر مبرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب