امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18220 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در مراسم بهره برداری از دستگاه چربی گیر پایانه مهر شهر صورت گرفت؛

تقدير از مترو تهران براي فعاليت هاي همسو با محيط زيست

خبرایران :اداره محیط زیست شهرستان کرج همزمان با افتتاح دستگاه چربی گیر پایانه مهرشهر از مسئولان شركت بهره برداري مترو تهران برای فعالیت همسو با حفظ محیط زیست قدردانی كرد.
تقدير از مترو تهران براي فعاليت هاي همسو با محيط زيست

به گزارش خبرایران از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، در مراسمی با حضور رییس اداره محیط زیست شهرستان کرج و تعدادی از معاونان و مدیران شرکت بهره برداری مترو تهران از دستگاه چربی گیر پایانه مهرشهر کرج رونمایی شد.

در این مراسم حمیدرضا لشگری ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های محیط زیستی شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: مترو تهران تاکنون کارهای خیلی مهم و با ارزشی را در حوزه حفظ محیط زیست انجام داده و این فعالیت‌ها قابل تقدیر است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان کرج در ادامه با اشاره به اینکه توسعه مترو نه تنها برای شهر تهران بلکه برای کل کشور حائز اهمیت است افزود: با همت مسئولان می‌توانیم برای گسترش مترو تلاش کنیم زیرا با گسترش مترو نگاه سبز به محیط زیست گسترش می‌یابد.

مجید رستمی معاون عمليات و نقليه ريلي شركت بهره برداري مترو تهران هم در اين مراسم گفت: در طی سال‌های اخیر همزمان با گسترش مترو، سالانه بودجه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برای حفظ و نگهداری قطار‌ها، ایستگاه‌ها و گسترش فضای سبز هزینه شده است كه این نشان از اهمیت داشتن مسائل مرتبط با محيط زيست در شرکت بهره برداری مترو تهران است.

وی با اشاره به اينكه شركت بهره برداري مترو تهران تا کنون موفق به کسب گواهینامه‌های مختلف در حوزه محیط زیست شده‌ است افزود: این نقطه پایان کار ما نیست چرا که حفظ و ارتقا این افتخارات برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است تا همین طور که سبز هستیم سبز باقی بمانیم.

رستمي در ادامه به ويژگي هاي دستگاه چربي گير پايانه مهرشهر اشاره كرد و گفت: اين دستگاه به منظور استانداردسازی و امحاء پساب های روغنی حاصل از فعالیتهای صنعتی ساخته شده است و علاوه بر تصفیه فاضلاب صنعتی موجود، به روش سیستم شناورسازی با هوای محلول اقدام به چربی گیری می‌کند.

وي افزود: این دستگاه چربي گير روزانه توانایی تصفیه حدود ٨ مترمکعب فاضلاب و پساب مربوط به شستشوی چرخ و محور، اکسل باکس، بلبرینگ و رولبرینگ و غیره... مربوط به ناوگان خط پنج مترو را دارد.

در پایان اين مراسم، رییس اداره محیط زیست شهرستان کرج با اهدای لوح تقدیربه مسئولان مترو تهران ازفعالیت هاي محیط زیستی این شرکت قدردانی كرد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب