امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18223 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در دیدار شهردار منطقه 12 با رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران مطرح شد:

حضور بخش خصوصی رکن اصلی توسعه گردشگری در قلب تاریخی تهران / مرمت هتل ها و مهمانپذیرهای منطقه 12 شرط لازم برای اقامت گردشگران در قلب تاریخی تهران

خبرایران:شهردار منطقه 12 تاکید کرد: حضور بخش خصوصی رکن اصلی توسعه گردشگری در تهران به ویژه قلب تاریخی آن است
حضور بخش خصوصی رکن اصلی توسعه گردشگری در قلب تاریخی تهران / مرمت هتل ها و مهمانپذیرهای منطقه 12 شرط لازم برای اقامت گردشگران در قلب تاریخی تهران

به گزارش خبرایران از  روابط عمومی شهرداری منطقه 12 تهران ؛ عابد ملکی در دیدار با  رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران با بیان این مطلب افزود:  خوشبختانه دکتر قالیباف ، شهردار تهران نگاه ویژه ای به این منطقه تاریخی داشته و تاکید دارند اگر ما بتوانیم مشکلات و معضلات منطقه 12 را  با توجه به فرصت ها و پتانسیل هایی که دارد؛ حل کنیم ، حتما اتفاق بزرگی در کل شهر تهران روی خواهد داد ، به همین دلیل شهردار تهران از منطقه 12 به عنوان قلب تهران یاد می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای طرح ارتقاء کیفیت زندگی در منطقه 12 توسعه زیرساخت های گردشکری است ؛ ادامه داد: در حال حاضر ما حتی برای ارائه خدمات به گردشگران تهرانی که وارد این منطقه می شوند ؛ مشکل داریم ، چه برسد به مسافرانی که از شهرهای دیگر به پایتخت می آیند و یا گردشگران خارجی که تهران را به عنوان یکی از مقاصد گشت و گذار خود انتخاب می کنند.

ملکی با اشاره به اینکه در نظر داریم تا منطقه 12 را برای حضور گردشگران داخلی و خارجی آماده کنیم ؛ بیان کرد: در راستای طرح ارتقاء کیفیت زندگی ، برنامه های مفصلی به ویژه برای احیاء محدوده گردشگری حصار ناصری تدوین شده و برای هر محله و خیابان در این منطقه تاریخی یک برنامه زمان بندی 5 ساله تنظیم کرده ایم که شامل : اقداماتی که شهرداری منطقه باید در این محدوده انجام دهد و همچنین فرصت های سرمایه گذاری که نیاز به حضور بخش خصوصی دارد ، می باشد.

وی با بیان اینکه مناسب سازی و کف سازی معابر و خیابان هایی مانند سی تیر ، پامنار ، منوچهری ، بازار و بهسازی میدان بهارستان و خیابان شهید مصطفی خمینی(ره) در راستای تغییر کالبدی محدوده تاریخی منطقه 12 در یکی ، دو سال اخیر انجام شده است ؛ یادآور شد: اعتقاد داریم یکی از الزامات توسعه گردشگری در تهران ، ایجاد زیرساخت های مورد نیاز است ، اگر در تهران نقاط دیدنی زیادی وجود داشته باشد اما گردشگران از شرایط مناسبی برخوردار نباشند؛ صنعت گردشگری توسعه پیدا نخواهد کرد.

شهردار منطقه 12 با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های گردشگری یکی از موضوعات مورد تاکید شهرداری تهران در این منطقه است ؛ گفت: یکی از همکاری های شهرداری منطقه با اتحادیه هتل ها ، سهولت در انجام تعمیرات غیر اساسی هتل ها و مهمانپذیرهای منطقه خواهد بود ، البته مدیران هتل ها و مهمانپذیرها در انجام تعمیرات اساسی که بحث اجرای کامل قوانین و مقررات باید رعایت شود ؛ می بایست مجوزهای لازم را از شهرداری منطقه دریافت کنند چرا که در این بخش رعایت استانداردها برای ایمنی گردشگران ضروری است.

وی با اشاره به مناسب سازی جداره و نمای هتل ها و مهمانپذیرهای خیابان سعدی و میدان امام خمینی(ره) به عنوان یکی از برنامه های سازمان زیباسازی در جهت اطرح ارتقای کیفیت زندگی در منطقه 12 تاکید کرد: یکی از برنامه های شهرداری در این منطقه ایجاد زیرساخت های گردشگری مانند توسعه رستوران ها ، کافی شاپ ها و شب بازارهاست ، همچنین با افتتاح رسمی بازارچه عودلاجان به عنوان یک بازار تخصصی تولید و عرضه محصولات صنایع دستی ، شرایط برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در ایجاد زسرساخت های گردشگری آماده شده است.

شهردار منطقه 12 افزود: اعتقاد داریم سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های گردشگری هزینه نیست و هتلداران نیز می توانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند چرا که منافع سرمایه گذاری در این بخش ، زود بازده خواهد بود.

وی با اشاره به ارزان بودن قیمت زمین در منطقه 12 بیان کرد: در حال حاضر زمین در محله هایی مانند امامزاده یحیی ، عودلاجان و سیروس بیشتر از متری دو تا سه میلیون تومان نیست و حتما با توسعه زیرساخت های گردشگری قیمت زمین در این محدوده ها در سال های آینده بیشتر خواهد شد ، در تمام دنیا ، مراکز شهری ، گران ترین نقطه از شهر است و به زودی این اتفاق نیز در منطقه 12 روی خواهد داد.

عابد ملکی با تاکید بر اینکه با آمدن گردشگر ، آسیب های اجتماعی از منطقه 12 خواهد رفت ؛ یادآور شد: اگر گردشگران وارد منطقه شوند ؛ حتما معتادان و کارتن خواب ها از این منطقه خواهند رفت ، ما تمامی زیرساخت های لازم در منطقه 12 را برای حضور سرمایه گذاران در قدم اول و گردشگران در گام های بعدی آماده کرده ایم.

 

مرمت هتل ها و مهمانپذیرهای منطقه 12 شرط لازم برای اقامت گردشگران در قلب تاریخی تهران

مدیرعامل اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران نیز گفت: مرمت هتل ها و مهمانپذیرهای واقع در منطقه تاریخی 12 ، شرط لازم برای اقامت گردشگران در قلب تاریخی تهران است.

محمد علی فرخ مهر در دیدار با شهردارمنطقه 12 با بیان این مطلب افزود:  متاسفانه تهران در صنعت هتلداری رشد زیادی نداشته و دلیل این عقب ماندگی نیز قیمت بالای زمین در این شهر است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از سال 86 ، با توجه ویژه ی شهردار تهران ، براساس لایحه ی تخفیف عوارض ساخت هتل که در شورای شهر تهران مصوب شد ؛ شرایط برای ساخت هتل در پایتخت بهبود پیدا کرده است ؛ ادامه داد: این همکاری مدیریت شهری در توسعه صنعت هتلداری در تهران ، بزرگترین اقدام در بهبود شرایط برای توسعه گردشگری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود.

فرخ مهر بیان کرد:  طبق ماده واحده‌ای که در شورای شهر درباره ضوابط ساخت هتل تصویب شد ، ساخت هتل در هر نقطه از شهر تهران و تحت هر شرایطی امکان‌پذیر نیست ، این ضوابط کاملا اصولی تعیین شده است ، از سوی دیگر برای عوارض ساخت هتل 60 درصد تخفیف در نظر گرفته شده که پس از یک دوره تنفس سه تا هفت ساله ، البته به نسبت مساحت هتل ، 40 درصد دیگر عوارض برای یک دوره پنج تا 10 سال به نسبت مساحت هتل ، تقسیط می‌شود.

وی با بیان اینکه متولی اصلی رشد صنعت هتلداری در کشور ، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است ؛ یادآور شد: متاسفانه در سال های اخیر ، عمر مفید روسا و معاونان این سازمان بیشتر از 6 ماه نبوده و زمانی که سرمایه گذاران و اتحادیه هتلداران می خواهند مشکلات موجود بر سر راه این صنعت را بیان و راه حل هایی برای حل آن ارائه دهند ؛ رئیس سازمان تغییر می کند.

به گفته رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان  تهران ؛ تا کنون دیدگاه روسای سازمان گردشگری با بخش خصوصی هماهنگ نبوده و همیشه سازمان گردشگری در نظر داشته تا خود ، تمامی اختیارات این حوزه را مدیریت کند ، در حالی که شهرداری تهران به تعامل با بخش خصوصی تاکید دارد.

وی یکی از بزرگترین مشکلات بخش هتلداری را نبود نیروی انسانی کارامد دانست و تاکید کرد: در بخش هتلداری همیشه در بحث نیروی انسانی دچار مشکل بودیم به رغم اینکه آموزش نیروی انسانی جزو وظایف سازمان گردشکری بوده و هرسال بودجه خوبی به آن اختصاص می یابد اما اقدام خاصی در این حوزه انجام نشده است ، به همین دلیل اتحادیه تصمیم به آموزش نیروهای متخصص در حوزه هتلداری کرد. 

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران با اشاره به وجود تعداد زیادی هتل و مهمانپذیر در منطقه 12 گفت: باید این واحدهای اقامتی با برنامه ریزی صحیح بازسازی شوند تا شرایط خوبی برای اقامت گردشگران داشته باشند.

به گفته وی 18 مهمانپذیر در منطقه 12 وجود دارد که یک مهمانپذیر در سال های گذشته تبدیل به هتل شد و 17 مورد دیگر نیز با ارتقای کیفیت خدمات خود ، امکان تبدیل شدن به هتل را دارند.

فرخ مهر یکی از مشکلات هتل ها و مهمانپذبرهای منطقه 12 را تعمیرات دانست و افزود : می توان با همکاری شهرداری منطقه برنامه ریزی کنیم تا هتل ها و مهمانپذیرهای فرسوده اقدام به بازسازی کنند ، همچنین مراکز اقامتی که نیاز به بازسازی اساسی دارند نیز بعد از بازدید کارشناسان اتحادیه و ارائه حکم بازسازی اساسی به هتلدار ، شهرداری همکاری لازم را با هتل ها داشته باشد

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب