امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18226 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران مطرح کرد؛

سابقه طولانی‌تر مدیکال آنکولوژی نسبت به هماتولوژی

خبرایران: رئیس انجمن رادیوتراپیآنکولوژی ایران گفت: پایه‌گذاران درمان سرطان در کشور متخصصین کلینیکال آنکولوژی هستند اما متأسفانه عده‌ای به قصد مسائل مالی و تخریب شخصیتی می‌خواهند این رشته را از درجه اهمیت ساقط کنند.
سابقه طولانی‌تر مدیکال آنکولوژی نسبت به هماتولوژی

دکتر محمدرضا قوام‌نصیری رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران در پاسخ به این سؤال که فوق‌تخصص‌ها خون و سرطان بالغین اظهار می‌کنند که درمان اصلی سرطان به رشته ‌آنها مربوط می‌شود و اینکه درمان‌های رادیوتراپی در سرطان مؤفق‌تر از شیمی‌درمانی هستند تنها ادعایی است که از سوی متخصصین رادیوتراپی مطرح می‌شود و صحت ندارد، گفت: متأسفانه به دلایل خاص همچون اعمال نفوذ هماتولوژیست‌ها و متخصصین درمان سرطان خون رشته رادیوتراپی و آنکولوژی نتوانست جایگاه واقعی خود را به دست آورد.

وی افزود: انجمن ما طبق تأییدیه وزارت بهداشت سابقه‌ای طولانی‌تر از هماتولوژیست‌ها (خون و سرطان بالغین) دارد. اسنادی همچون دکتر دهشیری، مرحوم مرتضوی، دکتر صالحی و بنده از پایه‌گذاران این رشته در درمان سرطان بودیم. در کشور ما قبل از سال 1345 هماتولوژیست درمان‌گر سرطان نداشتیم و تنها استاد برجسته کشور در بحث خون‌شناسی پرفسور علا بود که هم اکنون در خارج از کشور هستند که ایشان علاوه بر هماتولوژی آنکولوژی، مدیکال آنکولوژی هم خوانده بودند اما دیگر فارغ‌التحصیلان این رشته در داخل کشور مدیکال نیستند.

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران افزود: رشته ما سابقه تاریخی بیشتری دارد اما شایسته طب پزشکی نیست که سر این موضوع که چه کسی در درمان سرطان شایسته است بحث و جدل کنیم زیرا با این کار افکار عمومی مشوش شده و این شایسته نیست.

قوام‌نصیری اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای به خاطر مسائل مالی و تخریب شخصیتی می‌خواهند رشته مدیکال آنکولوژی را از درجه اهمیت ساقط کنند اما باید عرض کنم بنده هیچگاه به دنبال کار خصوصی نبودم از زمان استادیاری تاکنون مطب شخصی نداشتم و هم اکنون نیز به دلیل علاقه شخصی اعتلای مسائل علمی کشور و پیشرفت درمان سرطان فعالیت می‌کنم.

اولین کنگره بین الملی کلینیکال آنکولوژ ایران همزمان با یازدهمین کنگره سالیانه کلینیکال آنکولوژی ایران و اولین کنگره بین المللی پرستاری 19 تا 21 ابان در مرکز همایش سازمان مدیریت صنعتی برگزار می شود

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب