امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18229 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با حضور شفاعی صورت گرفت؛

برگزاری چهارمین نشست مشترک شورای اداری استان با روسای ادارات شهرستان ها

خبرایران:چهارمین نشست مشترک شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران با روسای ادارات شهرستان های این استان با حضور معاون اداری و مالی نهاد برگزار شد.
برگزاری چهارمین نشست مشترک شورای اداری استان با روسای ادارات شهرستان ها

به گزارش خبرایران از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران،چهارمین نشست مشترک شورای اداری استان تهران با روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان ها در سال ۹۵ با هدف تبیین برنامه های روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور اسماعیل شفاعی معاون اداری و مالی نهاد ، اعظم رشیدی ذیحساب و مدیر کل مالی نهاد ،علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی تهران  و تنی چند از مسئولان اداره کل و روسای ادارات شهرستان در سالن کنفرانس اداره کل کتابخانه های استان تهران برگزار شد.

"علی نیکنام" مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدای این جلسه اظهار داشت: به مناسبت روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، برنامه‌های متنوعی طراحی شده و با همکاری کارکنان و کتابداران سراسر استان در کتابخانه‌های عمومی اجرا خواهد شد.

وی ضمن اعلام رضایت از برگزاری موفق نشست های کتابخوان در استان برگزاری این برنامه ها را در راستای معرفی کتاب‌های مفید به مخاطبان مؤثر دانست.

در ادامه این نشست اسماعیل شفاعی معاون اداری و مالی نهاد ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع روسای ادارات شهرستان، به تشریح برنامه‌­ها و اقدامات نهاد کتابخانه­‌های عمومی کشور پرداخت.

وی اظهار داشت: همانطور که بارها گفته شده، آقای مختارپور با شعار کتابدار محوری وارد عرصه کتابخانه­‌های عمومی شد و برای اجرایی کردن این شعار اقدامات متعددی صورت گرفت.

شفاعی به برنامه­‌های پیش­رو در سال جاری به عنوان «سال خواندن» اشاره کرد و افزود: نمونه بارز این اقدامات که تأثیر خوب و مؤثری بر فرهنگ کتابخوانی دارد برگزاری نشست های کتابخوان بوده است.

معاون اداری و مالی نهاد با بیان اینکه همه ما بازوان اجرایی نهاد محسوب می شویم که با همکاری و تلاش درصدد رفع مشکلات هستیم تصریح کرد: نمی توانیم ادعا کنیم که تمام مشکلات را بتوان سریع از بین برد ولی می توانیم عنوان کنیم که با تمام تلاش می شود مشکلات را به حداقل رساند

اعظم رشیدی ذیحساب و مدیر کل مالی نهاد ضمن تشکر و قدردانی از همکاری و ارتباط مستمر اداره کل کتابخانه های استان تهران ؛به بیان مباحث مالی پرداخت و گفت:بنا بر سیاست های دبیر کل و در سایه همکاری و فعالیت مستمر شما دوستان پرداخت های پرسنل به موقع صورت گرفته است .

در ادامه  رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان‌ تهران به بیان مشکلات ونقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که موضوع کمبود نیروی انسانی و نیروی خدمات از جمله مشکلات مشترک اغلب شهرستان ها مطرح شد.

سپس معاون اداری و مالی نهاد در پاسخ به موارد مطرح شده؛ استان تهران را از جمله استان­های غنی به لحاظ نیروی انسانی برشمرد و افزود: انشاء الله با تشکیل کمیته ای خاص و با یک برنامه ریزی توزیع مناسب نیرو در استان صورت خواهد گرفت و بدین شکل مشکل کمبود نیرو در برخی از شهرستان های استان برطرف خواهد شد.

"نگین چخماچی  " کارشناس مسئول امور کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه به تشریح جزئیات برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های تهران به مناسبت روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار پرداخت.

سپس مریم تاجیک مسئول روابط عمومی اداره کل به بیان مباحثی در این حوزه پرداخت و از روسای ادارات خواست تا  نسبت به معرفی خیرین ، نویسندگان ، کتابداران و کتابخانه هایی که در یکسال گذشته بهترین فعالیت را انجام داده اند  اهتمام ورزند تا روابط عمومی بتواند مطلوب ترین بازتاب رسانه ای از عملکرد استان را داشته باشد.

گفتنی است در این نشست اکرم نادری معاون ، مهدی حیدری رئیس اداری و مالی ، سید وحیدرضا معزی رئیس اداره حراست ، سالومه خشوعی کارشناس انجمن ها , علی داشعلی مسئول امور عمرانی نیز حضور داشتند که هر یک مباحث فنی و تخصصی در حوزه‌های خود را مطرح کردند.

در پایان این نشست با اهدای لوح سپاس و هدیه  از سوی معاون اداری و مالی نهاد و مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران از  زحمات و تلاش های یوسف عباسی رئیس اداره برنامه ریزی، انجمن ها و مشارکتهای استان که به تازگی بازنشسته شده است تقدیر به عمل آمد.

چهارمین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، با تبیین و جمع‌بندی برنامه‌های روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار عصر شنبه در محل سالن جلسات این اداره کل به کار خود پایان داد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب