امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18255 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری؛

90 درصد ناباروری ها قابل درمان هستند

خبرایران: بیش از 90 درصد ناباروری ها قابل درمان هستند، یکسر ی از درمان ها در مراحل اولیه بدون دارو بوده و یکسری با داروهای ساده و سری دیگر با جراحی و نهایتا تنها حدود 30 درصد آنها با روش های ART قابل درمان هستند.
90 درصد ناباروری ها قابل درمان هستند

دکتر سید جلال حسینی رييس مركز تحقيقات بهداشت باروري و ناباروري و رييس نهمين كنگره تازه هاي باروري و ناباروري و اولين كنگره ناباروري مردان گفت: کنگره باروری و ناباروری به مدت 9 سال است با موضوعات بهداشت باروری برگزار می شود و موضوع بسیار مهمی است که به جمعیت کشور متصل است  و بهداشت باروری از یک طرف دیگر هم به فرزند سالم  خانواده سالم وصل است و امسال به دلیل پر اهمیت بودن، به دو مبحث جمعیت و جمعیت سالم پرداخته ایم .

این فلوشیپ تخصصی ارولوژی ترمیمی تاکید کرد: علت اینکه امسال به مبحث جمعیت ناباروی مردان پرداخته ایم این است که بحث باروری جزء سیاست های کشوری قرار گرفته و از دیدگاه های مختلف مردمی،  علمی و اجتماعی مطرح است.

دکتر حسینی تصریح کرد:  متاسفانه در کشور ما هنوز یک نگاه سنتی وجود دارد و همیشه تقصیر ناباروری برگردن خانم ها انداخته می شود در صورتی که ناباروری در زوجین 50 در 50 است. و ما باید این نگرش به سمت خانم ها را اصلاح کنیم .

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه افزود: محور اصلی ما در کنگره نهم بحث ناباروری مردان خواهد بود و در بخش جمعیت هم سعی کرده ایم از صاحب نظران کشورهای همسایه دعوت به حضور کنیم  و بیماری های سیستمیک مانند دیابت، نکوس، رماتیسم و... نقش بسیار مهمی در ناباروری مردان دارند .

وی افزود: موضوع دیگر بحث شیوع انواع سرطان ها است که طی سال های اخیر بسیار افزایش چشمگیری را داشته است و برای درمان اکثرا تحت درمان های شیمیایی و رادیوتراپی قرار می گیرند که باعث ناباروری می شود و در نتیجه باید برای حفظ باروری از فریز کردن تخمک و اسپرم استفاده کرد که در آینده بتوان صاحب فرزند شد.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از بحث های مهم در این همایش ملاحظات اخلاقی-اجتماعی است که زوج نابارور بخصوص مرد نابارور است که چه دیدگاهی به ناباروری دارد و ما باید به چه افرادی  اجازه دهیم که برای فرزنداوری اقدام کنند. همچنین حاملگی هایی است که منجر به سقط جنین می شود و نقش اقایان در این میان چیست خواهد بود.

رییس مرکز تحقیقات بهداشت باروری تاکید کرد: بیش از 90 درصد ناباروری ها قابل درمان هستند، یکسری از درمانها در مراحل اولیه بدون دارو بوده و یکسری با داروهای ساده و سری دیگر با جراحی و نهایتا تنها حدود 30 درصد آنها با روش های ART   قابل درمان هستند.

وی در پایان گفت: در درمان ناباروری تنها 5 درصد از زوجین هستند که هیچ کاری نمی توان برایشان انجام داد و برای آنها هم اهدا گزینه مناسبی است و به جرات می توان گفت؛ ناباروری 100 درصد قابل فرزند آوری است و  اين كنگره داراي  ١٥امتياز بازاموزي مداوم براي متخصصان اورولوژي . زنان و زايمان، پزشكان عمومي و ....  ميباشد ، همچنين هزينه ثبت نام دركنگره فوق براساس سامانه مداوم بوده و هزينه ثبت نام جهت متخصصان اورولوژي با ٥٠درصد تخفيف منظور شده است .                           

اولين كنگره ناباروري مردان در تاريخ  ٢٦ لغايت ٢٨ آبان در تالار ابوریحان دانشگاه شهيد بهشتي با حضور سخنرانان مدعو داخلي و خارجي برگزار می شود .

علاقمندان جهت اطلاعات بيشتر شماره تلفن  ٨٨٢٤٩٧٧٥ ویا به ادرس سايت irhrc2016.ir  مراجعه نمایند .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب