امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18259 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با کسب 193 رای موافق؛

سلطانی فر وزیر جدید ورزش و جوانان ایران شد

خبرایران:جلسه رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی که از صبح آغاز شده بود در ساعت 17 به پایان رسید و مسعود سلطانی فر، با کسب 193 رای موافق به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد.
سلطانی فر وزیر جدید ورزش و جوانان ایران شد

به گزارش خبرایران،جلسه امروز رأی اعتماد به 3 وزیر پیشنهادی کابینه از ساعت 9 صبح امروز آغاز و تا ساعت 17 ادامه یافت. جلسه‌ای که در آن هر 3 وزیر پیشنهادی حسن روحانی با رأی خوب به مجلس راه یافتند تا کار خود را با قدرت آغاز کنند.

مشروح جلسه امروز را در گزارش اختصاصی ورزش سه بخوانید:


*دستور جلسه امروز مجلس، رای گیری در رابطه وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، برای سه وزارتخانه است.
*در ابتدا دکتر حسن روحانی با حضور روی صحنه به دفاع از برنامه های خود و معرفی سه وزیر پرداخت.
*وی در ابتدا به بیان نکاتی در رابطه با اوضاع فعلی کشور پرداخت.
*رئیس جمهور با انتقاد از برخی از دیدگاه های منفی به معرفی وزرای پیشنهادی خود پرداخت.
*روحانی از سه وزیر قبلی خود تشکر کرد و عنوان کرد که هرچند این وزرا به خوبی از پس وظایف محوله برآمدند؛ اما احتیاج به روحیه و افکار جدید بود.
*رئیس جمهور از سابقه همکاری طولانی خود با وزرای پیشنهادی گفت.
*او با کمال تشکر از دکتر گودرزی از اخلاق حسنه او گفت و عنوان کرد که سلطانی فر با فکر نو می تواند جایگزین خوبی باشد.
*دکتر روحانی به بیان دستاوردهای سلطانی فر در سازمان ایرانگردی و جهان گردی پرداخت.
*وی به تشریح عملکرد دو وزیر پیشنهادی دیگر نیز پرداخت.

*سخنان رئیس جمهور در ساعت ١٠:٠٥ به اتمام رسید و رئیس مجلس به بیان برنامه بعدی پرداخت.
*بررسی وزرا شامل حرف های مخالفان و موافقان و دفاعیه وزراست.
*مطابق آیین نامه وزرا باید بر أساس حروف الفبا مورد بررسی قرار بگیرند و به همین دلیل در ابتدا وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می گیرد.
*در قسمت بررسی وزرا، دو موافق و دو مخالف به صحبت می پردازند و پس از وزیر پیشنهادی به مدت حداکثر نیم ساعت به دفاع از خود می پردازد.

*در جلسه رای اعتماد ، موافقان سلطانی فر موسوی و محمد نعیم امینی‌فرد و مخالفان او  محمود شکری و حشمت‌الله فلاحت پیشه پشت تریبون خواهند آمد.

*صحبت های مربوط به مخالفان و مخالفان هر وزیر زمانی بیش از یک ساعت به طول می انجامد چرا که هر کدام از مخالفان و موافقان پانزده دقیقه زمان صحبت دارند و البته پس از آن وزیر پیشنهادی زمان نیم ساعت برای دفاع از برنامه های خود خواهد داشت.
*در حال حاضر مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به صحبت و بحث می پردازند. صحبت هایی که از ساعت ١٠:١٠ آغاز شد.

*پس از دفاعیات وزیر پیشنهادی و همراه با اذان ظهر، جلسه صبح مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و نمایندگان و حاضرین از ساعت ١٣ مجددا تشکیل جلسه خواهند داد.

*جلسه عصر مجلس شورای اسلامی از ساعت 13:10 دقیقه آغاز به کار کرد و وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از 7 دقیقه باقی مانده از فرصت دفاع از برنامه های خود استفاده کرد.
*پس از آن نوبت به مدافعان و مخالفان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید تا در چهار وقت پانزده دقیقه ای به بیان نکات خود بپردازند.
*پس از بررسی حرف های مخالفان و موافقان تمام وزرا و صحبت های وزرای پیشنهادی، در پایان رای گیری در رابطه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی انجام خواهد گرفت.

*پس از آنکه مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشادی اسلامی به بیان حرف های خود پرداختند، صالحی امیری،  وزیر پیشنهادی پشت تریبون آمد و نیم ساعت فرصت دفاع وی از برنامه هایش آغاز شد.
*پس از نطق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد، مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به بیان حرف های خود خواهند پرداخت.

*از ساعت 15:10 بحث و بررسی برنامه های مربوط به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان آغاز شد و در ابتدا مخالفان و موافقان به صحبت در رابطه با سلطانی فر و برنامه هایش پرداختند.

*در ابتدا محمود شکری به عنوان اولین مخالف سلطانی فر به صحبت پرداخت، شکری که نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال بود وقت خود را به دو قسمت تقسیم کرد و نیمی از آن را در اختیار منتقد دیگری قرار داد.

*شکری در رابطه با وزیر پیشنهادی گفت: لیسانس و فوق لیسانس ایشان سیاسی است در حالی که دکترای متخصص ورزش در کشور داریم که هم تجربی و هم علمی بلد است چطور وزارت ورزش و جوانان را اداره کند.
*وی ادامه داد: در دوره‌ای از تاریخ بحرانی در استان گیلان پیش آمد، ایشان نتوانست بحران را جمع کنند و موجب شد سخنگوی دولت وقت، عذرخواهی کند چون مسئول وقت به دلیل ناکارآمدی نتوانست چالش‌های بعد از باران‌های سنگین استان گیلان را سامان دهد.

* محمد جواد ابطحی، نماینده خمینی شهر به عنوان دومین مخالف به صحبت پرداخت. او بعد از انتقاداتی که نسبت به عملکرد و موضع گیری های سلطانی فر داشت اظهار کرد در صورت کسب رای اعتماد این وزیر، شایسته سالاری اتفاق نیفتاده است.

*جالبترین جمله ابطحی جایی بود که گفت : در برزیل پله اسطوره فوتبال را وزیر ورزش معرفی می‌کنند. اما ما در اینجا برادر عزیزمان دکتر سلطانی‌فر را معرفی می‌کنیم.

* سید ابوالفضل موسوی بیوکی نماینده یزد، به عنوان مدافع سلطانی فر به عنوان گزینه وزارت ورزش  بعد از ابطحی پشت تریبون آمد و حرفهای خود را درباره سلطانی فر چنین آغاز کرد: ایشان در ۶ استان نسبت به مسائل و مشکلاتش آشنا هستند. ۲ سال معاونت در سازمان تربیت بدنی، نسبت به مسائل ورزش کاملا آگاه هستند.

* هوش مناسب ، رابطه خوب با دولت ، تعامل با جوان ها و نگاه مثبت به ورزش از ویژگی هایی بود که بیوکی درباره سلطانی فر به زبان آورد.

* بیوکی از نمایندگان خواست با رای بالا سلطانی فر را انتخاب کنند و در رای دادن به وی مضایقه نکنند.

*مقدسی نماینده شهرهای  خنداب و کمیجان در اراک دیگر مدافع سلطانی فر بود. او با انتقاد از شکری نماینده مخالف گفت :ایشان در همین  یک هفته نظرات مثبت زیادی را گرفته اند که این ها معنا دارد. این که این همه ورزشکار مدافع ایشان باشد باید مورد توجه قرار بگیرد.

* مقدسی گفت سلطانی فر در مدیریت خود در ورزش از بانوان استفاده خواهد کرد و این از نقاط مثبت اوست.

* مقدسی از نمایندگان دوره قبلی مجلس بابت رای ندان به سلطانی فر انتقاد کرد و گفت اگر به او رای داده می شد وضع ورزش این نبود . او از نمایندگان خواست ، برای بهبود اوضاع ورزش ایران ، وزیر پیشنهادی را  به کابینه بفرستند.

* شهاب نادری نماینده اورامانات به عنوان مخالف پشت میکروفن رفت و شروع به انتقاد از حسن روحانی رییس جمهوری کرد.

*نادری گفت اگر سلطانی فر در میراث فرهنگی موفق بوده ، چرا کارش را در همان سازمان ادامه نمی دهد؟ او این مسئله را بسیار عجیب و غیرقابل توجیه دانست.

* نادری نبود موضوع اقتصاد مقاومتی در برنامه سلطانی فر را از نقطه ضعف های وی دانست.

* نادری گفت : تمرکز برنامه های سلطانی فر روی باشگاههای بزرگ تهرانی است درحالیکه باید به ورزش همگانی ، دانشجویی و دانش آموزی هم توجه شود.

* نادری با انتقاد از فساد در فوتبال گفت مبارزه با فساد در فوتبال نیازمند اقدامات انقلابی است که متاسفانه راهکارهایی برای حل این معضل در برنامه سلطانی فر به چشم نمی خورد. او حتی تیم ملی را به فساد در انتخاب ملی پوشان متهم کرد.

*محمد نعیم امینی فر، نماینده ایرانشهر به عنوان یکی از موافقان سلطانی فر به صحبت پرداخت، وی درباره وزیر پیشنهادی گفت: ایشان در حوزه گردشگری موفقیت های بسیاری داشتند که همین موضوع می تواند به موفقیت ایشان در توریسم ورزشی کمک شایانی بکند، آقای سلطانی فر بسیار پرجنب و جوش هستند و همین موضوع می تواند به نفع وزارت ورزش باشد.

*پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در نطقی پرشور سلطانی فر را یک گزینه عالی برای وزرات ورزش دانست و بابت این انتخاب به حسن روحانی تبریک گفت.

*سلحشوری در بین صحبتهایش از فردی یاد کرد که به دلیل خدمات سلطانی فر به استان گیلان در هر سفر برای او دو رکعت نماز می خواند . او گفت : این برای اثبات خدمات سلطانی فر کافی نیست ؟ در این حال ، لاریجانی با خنده جواب داد : نه کافی نیست!

*او ادامه داد: من به آقای روحانی تبریک می گویم که انتخابی اینچنین داشت، او مرد عرصه عمل است، آقای سلطانی فر ورزش زنان را جدی خواهد گرفت و از زنان در بحث مدیریت استفاده خواهد کرد. ما امیدوار و مطمئن هستیم سلطانی فر می تواند با مدیریت خود تحولی در این وزارتخانه به وجود بیاورد.

* نطق سلحشوری پرحرارت ترین و جالب توجه ترین در بین همه نماینده های امروز بود.

*پس از نطق مخالفان و موافقان، مسعود سلطانی فر در ساعت 16:05 برای دفاع از برنامه های خود به صحنه آمد، او نیم ساعت فرصت صحبت و دفاع از خود و برنامه هایش دارد.

*مسعود سلطانی فر در صحبت های خود گفت: از ریاست جمهور به خاطر اعتماد دوباره تشکر می کنم، با همه آگاهی از چالش و مشکلات ورزش و جوانان، به لطف برنامه راهبردی بیش از سه ده مدیریت در ۶ استان، ۱۲ سال استاندار، ۶ سال معاون استاندار، دو سال قائم مقام سازمان تربیت و همچنین مدیریت کوتاه مدت در شورای شهر و همچنین سه سال ریاست سازمان میراث فرهنگی که موفق شدیم در این مدت سازمان بی سر و سامان را به وضعیتی برسانیم که به عنوان دستگاه نمونه کشور انتخاب شد، آمادگی قبول این مسئولیت را دارم.
*وی ادامه داد: با اتکا به حمایت شما نمایندگان محترم، آماده ام مدیریت راهبردی را به کار بگیرم و وجوه جوانان را به رسمیت بشناسم و گنج رایگان وجود آنها را به راحتی ازدست ندهم و  با اعتماد به نسل جوان، همراهی آنها در پیمودن مسیرهای مختلف جلب کنم.

*او اعم برنامه های خود را در بندهای مختلفی تقسیم کرد و به معرفی آنها پرداخت:


1. تهیه طرح جامع ورزش
2. افزایش سهم اقتصاد ورزش در اقتصاد کلان کشور
3. جلب همکاری سازمان های مردم نهاد و استفاده حداکثری از بخش خصوصی
4. همکاری مجدانه با آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات برای ورزش دانش آموزان و دانشجویان و کشف و پرورش آنها
5. تقویت ورزش عمومی و همگانی و حضور نهادهای مردمی در مدیریت
6. تقویت ورزش قهرمانی
7. توسعه و کارسازی ورزش بانوان
8. بهره برداری از توان پیشکسوتان
9. توسعه ورزش های ملی، بومی و محلی
10. حفظ و احیای ورزش های سنتی، پهلوانی و زورخانه ای
11. پرداختن به ورزش های روستایی و عشایری و ایجاد فرصت های برابر
12. تعامل و حمایت همه جانبه از کمیته ملی المپیک و پارالمپیک
13. تقویت ورزش سالمندان و افراد ناتوان
14. تلاش برای افزایش اعتبارات عمرانی

*در نهایت در ساعت 16:30 دقیقه صحبت های موافقان و مخالفان و وزاری پیشنهادی به پایان رسید و رای گیری از نمایندگان آغاز شد.

*رای گیری برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی به صورت دستی انجام شد و نماینده های تعیین، اکنون در حال شمارش آرا هستند.

*مسعود سلطانی فر از 274 رای ماخوذه توانست با 193 رای موافق، 72 رای مخالف و 9 رای ممتنع به عنوان جایگزین محمود گودرزی و وزیر جدید ورزش وجوانان ایران انتخاب شد.

*در نهایت شمارش رای های اخذ شده در ساعت 16:55 به پایان رسید و هر سه وزیر پیشنهادی توانستند با رای اعتماد وجلس شورای اسلامی بر مسند جدید خود تکیه بزنند.
*مسعود سلطانی فر از 274 رای ماخوذه توانست با 193 رای موافق، 72 رای مخالف و 9 رای ممتنع به عنوان جایگزین محمود گودرزی و وزیر جدید ورزش وجوانان ایران انتخاب شد.

* سلطانی‌فر که با رای بالا بالاخره  به وزارت ورزش رفت، از هفته گذشته کار خود را آغاز کرده است. حالا ورزش ایران در انتظار شنیدن اخبار خوش از ساختمان سئول و عمل به وعده‌هایی است که بخشی از آن امروز بر زبان رئیس جدید ورزش ایران جاری شد.
* سلطانی‌فر سومین وزیر ورزش ایران است و باید کار خود را برای حضوری موفق در سه رویداد بزرگ جام جهانی 2018 روسیه، بازی‌های آسیایی اندونزی و المپیک 2020 آغاز کند.
* ورزش سه به عنوان فراگیرترین رسانه ورزشی ایران برای مسعود سلطانی‌فر آرزوی موفقیت دارد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب