امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18273 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سرگئی لاوروف اعلام کرد؛

مسکو به دنبال همکاری صادقانه برای پیدا کردن راه حل سیاسی در سوریه است/ خودی ها باید ارتباط خود را با تروریست ها قطع کنند

خبرایران: وزیر امور خارجه روسیه گفت:هر کس می خواهد بخشی از فرآیند سیاسی باشد باید ارتباط خود را با تروریست ها قطع کند.
مسکو به دنبال همکاری صادقانه برای پیدا کردن راه حل سیاسی در سوریه است/  خودی ها باید ارتباط خود را با تروریست ها قطع کنند

به گزارش خبرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین،رییس جمهوری روسیه دستور برقراری آتش بس 10 ساعته انسانی در شهر جنگ زده حلب در روز جمعه را صادر کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه 12 آبان) در بیانیه ای اعلام کرد که تصمیمی مبنی بر برقراری آتش بس انسانی در حلب در روز چهارم نوامبر اتخاذ شده است.

والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در این بیانیه گفت:مقامات سوره ای نیز این تصمیم را مورد تایید قرار داده اند تا از تلفات بی رویه در حلب جلوگیری شود.

با برقراری این آتش بس 10 ساعته،شهروندان و نیروهای مسلح فرصت پیدا می کنندتا شهر حلب که در تصرف نیروهای شورشی قرار دارد را ترک کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه تصریح کرد که هشت مسیر،شش مسیر برای شهروندان و دو مسیر برای نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که سخنگوی یکی از گروه‌های اصلی شورشی سوریه در حلب، توقف حملات روسیه برای کمک به روند ارسال کمک‌های بشردوستانه را رد و آن را "اقدامی رسانه‌ای که مصرف عمومی دارد"، توصیف کرد.

سرگئی شویگو،وزیر دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد که مسکو حملات هوایی خود به شرق حلب را به مدت 16 روز متوقف کرده است.

توقف بمباران حلب در آستانه آتش بس کوتاهی آغاز شد که ماه گذشته به پایان رسید.

در پی اعلام برقراری آتش بس انسانی در حلب،سرگئی لاوروف،وزیر امور خارجه روسیه نیز در جریان سفر به یونان در اظهاراتی گفت که مسکو به دنبال همکاری صادقانه برای پیدا کردن راه حل سیاسی در سوریه است.

وی در این باره گفت:امیدواریم که شرکای ما به این نتیجه برسند که همه هدف ما همکاری صادقانه برای فرآیند سیاسی است که هم شامل دولت و هم شامل نیروهای مخالف باشد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت:هنگامی که ما در حال تصویب قطعنامه هایی درباره سوریه بودیم ،جان کری،وزیر امور خارجه آمریکا گفت که هر کس می خواهد بخشی از فرآیند سیاسی باشد باید ارتباط خود را با تروریست ها قطع کند.

وی افزود:اکنون یک سال از آن زمان می گذرد و ما هنوز منتظریم به این حرف ها جامه عمل پوشانده شود.

لاوروف همچنین خاطر نشان کرد: که از سر گیری گفتگوهای صلح با گروه هایی که قطعنامه های شورای امنیت را نقض می کنند با مشکل مواجه شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب