امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18290 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترعبدالکریم عطارزاده خبرداد؛

دانشگاه سوره اولین دانشگاه غیرانتفاعی کشوراست/ دانشجویان غیرمقیم زبان فارسی را باید آموزش بینند/ دانشگاه سوره باید بتواند دانشجویان بورس خود را به خارج از کشور بفرستد

خبرایران: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره گفت: دانشگاه سوره به عنوان اولین دانشگاه غیرانتفاعی کشور اقدام به پذیرش و فراهم نمودن شرایط تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در کلیه رشته های دانشگاه سوره کرده است.
دانشگاه سوره اولین دانشگاه غیرانتفاعی کشوراست/ دانشجویان غیرمقیم زبان فارسی را باید آموزش   بینند/ دانشگاه سوره باید بتواند دانشجویان بورس خود را به خارج از کشور بفرستد

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «شرایط پذیرش دانشجویان غیر ایرانی» معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره، صبح امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه ۹۵با حضور «دکترعبدالکریم عطارزاده» معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره واصحاب ر رسانه در محل دفتر معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره برگزار ودراین نشست خبری دکترعبدالکریم عطارزاده  معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره اظهارداشت: در راستای توسعه هويت بين المللي دانشگاه سوره و فراهم نمودن بستر مناسب براي ادامه تحصيل جوانان مستعد سايركشورها با تاكيد بر كشورهای همسايه و جهان اسلام دانشگاه سوره به عنوان اولین دانشگاه غیرانتفاعی کشور اقدام به پذیرش و فراهم نمودن شرایط تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در کلیه رشته های دانشگاه سوره کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آيين نامه پذيرش دانشجويان غيرايراني در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي جمهوري  اسلامي ايران مصوب مورخ 12/2/1385 وزرات محترم علوم، تحقيقات و فناوری، اين آيين نامه تدوين شده و اجرا خواهد شد.

دکتر عطارزاده ابرازداشت: در سال 1391 نیز سوره توانست با اخذ مجوز از وزارت علوم تحقیقات و فناوری موفق به برگزاری کارشناسی ارشد سینما و معماری اسلامی شده و پس از اخذ مجوزهای مربوط از سال 1392 شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم موافقت قطعی خود را با تبدیل نام مؤسسه آموزش عالی سوره به دانشگاه اعلام خواهد نمود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره خاطرنشان کرد:درحال حاضر10تا 15 دانشجوی غیر مقیم برای رشته هنربه دانشگاه سوره معر فی شدند وتحصيل در اين دانشگاه رايگان بوده و هيچگونه شهريه‌اي از دانشجو دريافت نمي‌شود.

دکترعطارزاده اضافه کرد: غیرمقیم یکی از اهداف اصلی دانشگاه غیر انتفاعی سوره است و یکی از مسائل مهم را ارتباط با دیگر کشورها از جمله آلمان و ایتالیا است که دانشگاه سوره باید بتواند دانشجویان بورس خود را به خارج از کشور بفرستد و ارتباطات فرهنگی را گسترش دهد.

وی درخصوص شرایط پذیرش دانشجویان غیر ایرانی هم تاکید کرد: برای مهارت افزایی بیشتر دانش آموختگان و جذب مناسب تر دربازار کار، تعدادی واحد آموزشی به دانشجویان متقاضی پیشنهاد می شود تا مطابق استانداردهای آموزشی در کلاس های نظری و عملی شرکت نموده و ابتدا گواهی داخلی مهارت آموزی به آنان مطابق ضوابط جاری و عام دانشگاه اعطاء و پس از تشریفات قانونی و تصویب این گواهی در متن دانشنامه یا بصورت مستقل دیگری که وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری توجیه نماید ، صادر خواهد شد .

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره افزود: هدف از این آموزش ها سرآمدی دانش آموختگان دانشگاه با سایر فارغ التحصیلان دانشگاههای دیگر است.

وی درپایان گفت: دانشجویان غیر مقیم ابتدا زبان فارسی را آموزش می بینند و با توجه به علاقه و تمایلشان رشته مورد نظر را انتخاب کرده و تحصیل خواهند کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب