امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1835 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس حوزه هنری خبرداد؛

هدف تولید فیلم «مهمان داریم» ورود واقع گرایی به حوزه سینما است

محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری گفت: اتفاقی كه در «مهمان داریم» افتاده و مد نظر ما هم بود، واقع‌گرایی دینی و اسلامی است. این نوع از رئالیسم قبلاً در ادبیات ما اتفاق افتاده بود و اكنون شاهد ورود آن به حوزه سینما هستیم.
هدف تولید فیلم «مهمان داریم» ورود واقع گرایی به حوزه سینما است

 به گزارش خبرایران به نقل از حوزه هنری، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری، شنبه شب، پس از برگزاری اولین نشست هم اندیشی گفتمان انقلاب اسلامی كه با اكران و نقد و بررسی فیلم سینمایی «مهمان داریم» به‌كارگردانی محمدمهدی عسگر پور همراه بود، گفت: شاید اظهار نظر من درباره فیلم «مهمان داریم» كه در حوزه هنری تولید شده، چندان طبیعی نباشد. ما از روز نخست و پدید آمدن فكر اولیه این اثر تا امروز كه به نمایش درآمده، همراه این فیلم و عوامل آن بودیم و با آن زندگی كردیم. ایده‌هایی در ذهن داشتیم و قصدمان این بود كه آن ایده‌ها در قالب یك اثر سینمایی به نمایش درآید.


 مؤمنی شریف خاطرنشان كرد: نمی‌دانم تا چه‌حد آن ایده‌ها در فیلم از آب درآمده و این چیزی است كه باید مردم و مخاطبان این فیلم درباره آن صحبت كنند.
وی از واقع گرایی دینی و اسلامی فیلم سینمایی «مهمان داریم» به عنوان موضوع اثر یاد كرد و اظهار داشت: فكر می‌كنم اتفاقی كه در این فیلم افتاده و مد نظر ما هم بود، واقع‌گرایی دینی و اسلامی است. این نوع از رئالیسم قبلاً در ادبیات ما هم اتفاق افتاد و به‌نوعی محقق شد و قصد ما ورود این نوع از واقع‌گرایی به حوزه سینما بود.


رئیس حوزه هنری در خصوص وضعیت كنونی و دورنمای سینمای انقلاب اسلامی گفت: فكر می‌كنم اگر ما به‌هوش باشیم و حواسمان جمع باشد، آینده سینمای انقلاب اسلامی روشن است؛ دلایل زیادی برای این امر وجود دارد كه به نظر من نخستین دلیل آن این است كه ما حرف برای گفتن داریم.
به‌گفته مؤمنی شریف واقع‌گرایی دینی عنصری است كه می‌تواند وجه تمایز مكتب هنر انقلاب اسلامی با دیگر مكاتب هنری در جهان باشد.


وی با اشاره به بازدید رهبر انقلاب از پشت صحنه فیلم «كودكی پیامبر(ص)» گفت: ای‌كاش سخنرانی‌های مقام معظم رهبری كه در دیدار از پشت صحنه و عوامل فیلم كودكی پیامبر(ص) داشتند، پخش می‌شد و مورد توجه و پژوهش سینماگران ما قرار می‌گرفت، اگر این اتفاق می‌افتاد كمك زیادی به روند پیشرفت و رشد سینمای انقلاب اسلامی می‌شد.


مؤمنی شریف افزود: آن‌گونه كه یادم هست، در آن دیدار ایشان خیلی نسبت به آینده سینمای انقلاب اسلامی امیدوار بودند و فرمودند كه سینمای ما توانایی زیادی دارد. بنابراین ما به‌عنوان هنرمندان انقلاب اسلامی باید از این توانایی‌ها در جهت آرمان‌های انقلاب اسلامی و آن پیامی كه از جمهوری اسلامی ایران برخاسته، استفاده كنیم.


«مهمان داریم» محصول حوزه هنری، فیلمی با رویكرد ارزشی و البته تا حدودی اجتماعی است. داستان پدر و مادری كه 3 فرزندشان به شهادت رسیده‌ و یكی از فرزندان هم جانباز است؛ خانواده‌ای كه در جریان فیلم، انتظار یك مهمان ناخوانده را می‌كشند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب