امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18355 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

جایزه خوشه طلایی جشنواره اسپانیا به «سکوت » رسید

خبرایران :جايزه خوشه طلايى شصت و یکمین دوره جشنواره والادوليد اسپانيا به فیلم کوتاه «سکوت» اهدا شد.
جایزه خوشه طلایی جشنواره اسپانیا به «سکوت » رسید

به گزارش خبرایران از مشاور رسانه ای فیلم ،«سكوت» به كارگردانى مشترك فرنوش صمدى و على عسگرى موفق به كسب جايزه خوشه طلايى بهترين فيلم كوتاه شصت و یکمین دوره جشنواره فيلم والادوليد اسپانيا شد كه فيلم فروشنده اصغر فرهادى نيز در همين جشنواره جايزه هيات داوران جوان را به خود اختصاص داد.

گفتنی است فیلم کوتاه «سكوت» در هفته ی گذشته موفق به دریافت چند جایزه بین المللی دیگر شد ؛که می توان به جايزه گربه طلايى جشنواره ازمير تركيه ،جايزه بهترين كارگردانى جشنواره زونتا ايتاليا ، ديپلم افتخار جشنواره فيلم هاى كوتاه تيمى رمانى و ديپلم افتخار جشنواره تانژه مراكش اشاره کرد.

این فیلم به زبان های کردی، انگلیسی و ایتالیایی ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: فاطیما باید خبری که از دکتر شنیده برای مادرش ترجمه کند ولی او به جای این کار سکوت اختیار می کند.

ولنتینا کارنلوتی و فاطیما الاکس  بازیگران فیلم کوتاه «سکوت» هستند.

سكوت پيشتر در بخش مسابقه جشنواره كن و لندن و چندين جشنواره معتبر ديگر حضور داشته و همچنين برنده جوايزى از جمله بهترين كارگردانى جشن خانه سينما شد و شانس زيادى براى قرار گرفتن در جمع ٥ فيلم نهايى اسكار دارد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب