امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18386 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با صدور دستور اداری توسط دکتر نوربخش انجام می شود؛

تشکیل پرونده و بهبود خدمت رسانی سازمان تأمین اجتماعی به بیماران سرطانی

خبرایران:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستور اداری به مدیران درمانی و روسای دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی این سازمان در سراسر کشور بر تشکیل پرونده برای بیماران سرطانی و ارتقاء خدمات به آنان تأکید کرد.
تشکیل پرونده و بهبود خدمت رسانی سازمان تأمین اجتماعی به بیماران سرطانی

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در دستور اداری صادر شده از سوی دکتر سیدتقی نوربخش آمده است: بیماران مبتلابه سرطان از اقشار دردمند جامعه بوده و رفع نیازهای درمانی آنها در اولویت ارائه خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد.

بر اساس دستور اداری صادر شده از سوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در واحدهای اجرایی حوزه درمان تأمین اجتماعی برای بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی هستند، پرونده تشکیل می شود.

همچنین90 درصد هزینه داروهای تخصصی مورد تعهد سازمان (براساس نوع ژنریک) قابل محاسبه و پرداخت است. داروهای تخصصی مورد مصرف در درمان سرطان (انواع ژنریک و تجاری) که در تعهد  سازمان نیستند ولی در تفاهم‌نامه داروئی فی‌مابین وزارتین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی  قراردارند،  در بخش سرپایی و بستری با همان فرانشیز اعلام شده در تفاهم‌نامه داروئی پرداخت می‌شود.

بر اساس این دستور اداری، مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی در بخش سرپایی که داروهای در تعهد درمان مستقیم را ارائه می‌نمایند، مکلفند داروهای بیماران سرطانی را پس از تشکیل پرونده و اخذ تأییدیه از پورتال معاونت درمان در اختیار بیماران قرار دهند.

دفاتر رسیدگی به اسنادپزشکی مؤظفند آمار و اطلاعات عملکردی و هزینه‌ای را هر سه ماه یکبار به اداره کل درمان غیر مستقیم ارسال نمایند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب