امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18412 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برنامه‌های گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی، کتابدار در اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

خبرایران:مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران از برگزاری بیش از یکصد و شصت و پنج (165) برنامه فرهنگی به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی، کتابدار در استان خبر داد.
برنامه‌های گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی، کتابدار در اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

به گزارش خبرایران از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران ؛علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران  ، با اشاره به برگزاری 165 برنامه در سراسر استان گفت: برنامه‌های اجرا شده به مناسبت گرامیداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی، کتابدار شامل  بیش از 90 نشست کتاب‌خوان (تخصصی، کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای )، 15 برنامه نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان و منقدان برجسته استان، افتتاح و بازگشایی 7 باب کتابخانه ،بیش از 23 کلاسهای ماردان قصه گو ،تعداد 30مسابقه شامل 13مکتوب و 17 نقاشی در تمامی رده های سنی برگزار می شود.

طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده 720 کتاب به اشتراک گذاشته می‌شود و  برنامه های متنوع دیگری نظیر شاهنامه خوانی، قصه خوانی،جمع خوانی ، خاطره نویسی و نمایشگاه های کتاب در تمامی کتابخانه های عمومی استان تهران برگزار خواهد شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار

نیکنام، در ادامه با بیان اینکه تجلیل از مقام کتابداران و معرفی کتابداران برتر، اعضای نمونه و اهالی ترویج فرهنگ کتابخوانی از برنامه‌هایی است که متفاوت‌تر از سال‌‌های گذشته برگزار خواهد شد، گفت: بیست و چهارمین سالروز گرامیداشت کتاب،کتابخوانی و کتابدار  با تکریم از کتابداران برتر ، اعضای نمونه و اهداکنندگان برتر استان تهران روز یکشنبه 23 آبان با حضور مسئولین نهاد ، مدیران و روسای ادارات کتابخانه های شهرستان  و تمامی کتابداران کتابخانه های عمومی استان تهران برگزار خواهد شد.

هزار لوح تقدیر برای کتابداران

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران همچنین از اهدای565 لوح تقدیر به کتابداران در مراسم روز 23 آبان خبر داد و افزود: «از آنجایی که همه کتابداران عزیز و زحمتکش ما شایسته تقدیرند به همین دلیل امسال نیز565 لوح تقدیر به کتابداران استان تقدیم می شود.»

برگزاری نشست‌تخصصی کتاب‌خوان

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران  از اجرای برنامه‌ شاخص به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار خبر داد و گفت: در ادامه برنامه پر مخاطب کتاب خوان که در سال‌های اخیر بارها به اجرا رسیده است در روز سه شنبه 25  آبان نشست کتاب خوان ویژه  اعضای نو قلم با همکاری انجمن قلم ایران ساعت 15 برگزار خواهد شد.  

در این نشست کتابهای منتشر شده توسط اعضای انجمن نو قلم معرفی خواهد شد .این آیین در محل در سالن همایش های انجمن قلم ایران برگزار می شود.

برگزاری نقد و رونمایی کتاب

علی نیکنام اجرای برنامه های نقد و رونمایی کتاب را عاملی جهت برقراری ارتباط مفید و تاثیر گذار بین نویسندگان و کتابداران  و اعضا عنوان کرد و گفت: به همین منظور دو برنامه نقد و بررسی توسط اداره کل برنامه ریزی شده و قرار است آئین نقد و بررسی کتاب"قصه ما مثل شد" رو زیکشنبه 23 آبان ساعت 9:30 در کتابخانه عمومی شهید دستغیب و کتاب "در روزگاری که هنوز پنجشنبه و جمعه اختراع نشده بود"در روز چهارشنبه 26 آبان در محل کتابخانه عمومی علامه دهخدا با حضور نویسندگان اثر ، منتقدان ،کتابداران  و اعضای کتابخانه ها برگزار خواهد شد.    

تجدید میثاق کتابداران با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران

تجدید میثاق کتابداران، کارکنان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران  با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) طبق روال سال‌های گذشته در برنامه‌های روز گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار قرار دارد.

علی نیکنام در این باره گفت: «خانواده بزرگ کتابداران استان با حضور در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی و تقدیم تاج گل با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق خواهند کرد. این برنامه در صبح روز ۲۲ آبان در حرم مطهر امام خمینی‌(ره) برگزار خواهد شد.»

افتتاح و بازگشایی 7 باب کتابخانه در استان تهران

نیکنام با اشاره به  افتتاح و بازگشایی 7 باب کتابخانه عمومی در سطح استان تهران گفت:4 باب کتابخانه شهدای مدافع حرم، شهدای بکه و سیار یار مهربان در شهرستان شهریار و کتابخانه عمومی شهدای نیکنام ده در شهرستان شمیرانات به این مناسبت افتتاح خواهند شد.

وی افزود: 3 باب کتابخانه های شقایق در شهر تهران ، خاتم النبیا در شهرستان بهارستان و شهدای لواسانات در شهرستان شمیرانات در این ایام به بازگشایی خواهند رسید.   

برگزاری مسابقه استانی جدول ویژه رده سنی کودکان و نوجوانان

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران  از برگزاری مسابقه جدول ویژه گرامیداشت روز کتاب،کتابخوان و کتابدار خبر داد و گفت: به همین مناسبت مسابقه جدولی ویژه رده سنی کودکان و نوجوانان توسط کارشناسان فرهنگی اداره کل طراحی شده و برگه های آن برای تمامی کتابخانه ها در سطح استان توزیع شده .

وی افزود: علاقمندان برای شرکت دراین مسابقه می توانند از تاریخ 22آبان لغایت27 آبان با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی محل زندگی خود ضمن تهیه برگه ها در مسابقه شرکت نموده و پس از تکمیل و تحویل آن به کتابخانه ؛ نفرات برگزیده توسط واحد فرهنگی اداره کل اعلام خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب