امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18417 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ظریف در واکنش به انتخابات آمریکا؛

واشنگتن باید تعهداتش در برجام را اجرا کند

خبرایوزیر خارجه ایران بیان اینکه در امور داخلی کشورها دخالت نمی‌کنیم و این انتخاب مردم آمریکاست تأکید کرد هر کس رئیس جمهوری آمریکا شود باید ران:واقعیات جهان و منطقه ما را به درستی بشناسد و تعهدش در برجام را اجرا کند.
واشنگتن باید تعهداتش در برجام را اجرا کند

به گزارش خبرایران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در بخارست به سر می‌برد، در نشست خبری مشترک با لازار کومانسکو همتای رومانیایی خود و در پاسخ به سؤال خبرنگار رومانیایی درباره نتیجه انتخابات آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ تصریح کرد: ما در امور داخلی دیگر کشور ها دخالت نمی‌کنیم. این انتخاب مردم آمریکاست؛ اما هر کس رئیس جمهور آمریکا باشد باید واقعیات جهان و منطقه ما را به درستی بشناسد و با آن با واقع گرایی مواجه شود.

وی با بیان اینکه ایران و آمریکا روابط سیاسی ندارند؛ گفت: اما آنچه آمریکا به عنوان یک تعهد بین‌المللی چند جانبه در برجام پذیرفته است را باید اجرا کند.

به گزارش فارس، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی ورسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان نیز در خصوص اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران از سیاست‌ها و رویکرد گذشته دولتمردان آمریکا طی دهه‌های گذشته تجربیات ناخوشایند و تلخی داشته و دارند. آنچه برای ایران و مردم آن مهم، قابل اعتنا و ملاک در ارزیابی آنها خواهد بود، عملکرد و سیاست‌های اجرایی دولت آینده آمریکاست که از مواضع و اظهارات تبلیغاتی انتخاباتی ایشان در دوران رقابت‌های انتخابات از اهمیت بیشتری می‌تواند برخوردار ‌باشد.

بهرام قاسمی سیاست‌های دولت‌های گذشته آمریکا و مداخلات در امور کشورهای منطقه را عامل اصلی تشدید خشونت‌، افراط گرایی و تشدید و تحریک احساسات مردم مسلمان منطقه دانست.

وی همچنین افزود: شرایط ناپایدار و بی‌ثباتی کنونی در منطقه استراتژیک خاورمیانه، خلیج فارس، خلیج عدن و دریای سرخ و تهدیدهای ناشی از ترویج خشونت و افراطی ‌گری و گسترش تفکرات منحط و خطرناک و تروریستی انواع گروه ها مانند داعش که جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله با آن قرار دارد، همگی گویای لزوم بازنگری و باز اندیشی جدی در سیاست منطقه‌ای آمریکاست.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب