امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18418 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

منوچهر سوفی اعلام کرد؛

ضرورت حمایت‌های روانی و پزشکی به معتادان/ عملکرد مناسب کمپ های ترک اعتیاد به درمان معتاد کمک می کند

خبرایران:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد خوب مراکز ترک اعتیاد می ‏تواند به درمان معتادان کمک کند‎.
ضرورت حمایت‌های روانی و پزشکی به معتادان/ عملکرد مناسب کمپ های ترک اعتیاد به درمان معتاد کمک می کند

منوچهر سوفی در گفتگو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: این مراکز ‏که با مجوز وزارت بهداشت و نیز سازمان بهزیستی کشور فعالیت می‌کنند، بدون شک اگر خوب ‏عمل کنند می توانند در درمان اعتیاد کمک کننده باشند.

وی با اشاره به نخستين جلسه کمیسیون بهداشت با موضوع اعتیاد در مجلس و حضور نمایندگان ‏مراکز کمپ‌های ترک اعتیاد اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان کمپ‌های ترک اعتیاد گزارشات ‏و نظراتشان را درباره چگونگی فعالیت شان در این کمیسیون ارائه کردند اما هنوز تصمیمی ‏درباره این موضوع گرفته نشده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار است موضوع اعتیاد و کمپ های ‏ترک اعتیاد؛ مجددا در جلسه‌ای که همه اعضا کمیسیون بهداشت حضور دارند مطرح شود و با نظر ‏مشورتی وزارت بهداشت و نیز همفکری این کمیسیون راهکاری برای درمان اعتیاد و نیز عملکرد ‏کمپ‌ها در نظر گرفته شود.

سوفي بر ضرورت حمایت‌های روانی و پزشکی به معتادان تاکید کرد و ‏اظهار داشت: فردی که در انتخاب خود از میان راه و چاه؛ چاه را انتخاب می‌کند بطور قطع نیاز ‏به حمایت روانی و پزشکی دارد و این مهم نباید نادیده گرفته شود.

وی گفت: حتی معتادی که به بهبودی می‌رسد نیازمند حمایت‌های روانی است و باید ریشه‌یابی ‏شود که چرا و چه دلیل به این اعتیاد روی آورده بوده است.

این عضو کمیسیون مجلس تصریح کرد: کسی که تصمیم می‌گیرد سیگار و يا هر ماده ‏دیگری را استعمال کند بدون شک دچار اختلال روان است و باید برای او کاری کرد.

سوفی با بیان اینکه رفع معضل اعتیاد در کشور و رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر ‏نیازمند عزم ملی است، گفت: اعتیاد موضوع ساده‌ای نیست که با یک نسخه معمولی مشکل حل ‏شود ،علل مختلفی دارد که باید همه با هم دیده شود.

‎‎وي خاطرنشان کرد: باید با رعایت نکات علمی ‏برای درمان و حمایت اجتماعی معتادان کاری کرد.موضوع اعتیاد نیاز به ریزنگری و جزیی نگری دارد که همه باید دست در ‏دست داد و با هم برای حل آن قدام کنیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب