امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18440 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رییس هیات مدیره بانک ایران‌زمین اعلام کرد؛

مکلف به رعایت بخشنامه‌های ابلاغی بانک مرکزی هستیم

خبرایران: رییس هیات مدیره بانک ایران‌زمین گفت: ما به عنوان شخصی که در مجموعه نظام بانکی ایران هستیم، مکلف هستیم تا بخشنامه‌هایی را که بانک مرکزی ابلاغ می‌کند، رعایت کنیم،
مکلف به رعایت بخشنامه‌های ابلاغی بانک مرکزی هستیم

مجید شایسته در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، درباره‌ کاهش دستوری نرخ سود بانکی و تاثیر آن بر بازار سرمایه و مسکن گفت: ما به عنوان شخصی که در مجموعه نظام بانکی ایران هستیم، مکلف هستیم تا بخشنامه‌هایی را که بانک مرکزی ابلاغ می‌کند، رعایت کنیم، اما از نظر کارشناسی ممکن است شرایط اقتصادی حکم کند که الان نرخ را در همین حد نگه داریم و بیش از این پایین نبریم چون ما در حال حاضر نیاز به منابعی داریم که در بخش صنعت و تولید تزریق کنیم و یک رونق نسبی به جامعه اقتصادی کشور بدهیم؛ به خصوص این‌ که با توجه به نزدیک‌ شدن به پایان سال، تجربه نشان داده که در این زمان‌ها شاهد خروج منابع از بانک‌ هستیم.

وی در پاسخ به این‌که دیوان محاسبات در هفته‌های گذشته اعلام کرده که مدیران عامل بانک‌های دولتی که در طی سال‌های گذشته حقوق بالای ۲۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند، باید مازاد بر ۲۰ میلیون تومان را برگردانند؛ نظر شما چیست؟ اظهار کرد: این قانون برای بانک‌های دولتی است و هیچ ارتباطی به بانک‌های خصوصی ندارد چون نوع خدمت‌شان فرق می‌کند. من نمی‌توانم در این مورد نظری بدهم. مراجع تشخیص می‌دهند، آنها کلان‌نگر هستند. خیلی از مسائلی را می‌بینند که شاید ما آن زوایا را نبینیم و  آنها که در این مورد تصمیم می‌گیرند بحران‌های اجتماعی را می‌بینند و کل طبقات جامعه را در نظر می‌گیرند و بعد از آن، تصمیم‌گیری می‌کنند. این موضوع بیشتر بعد  اجتماعی دارد.

شایسته در پاسخ به این‌ پرسش که در وضعیت کنونی اقتصاد ایران، چه‌طور می‌توان بازار پول و بازار سرمایه را به تعادل رساند و شرایط را برای بازار سرمایه کشور بهتر کرد، تصریح کرد: اگر پول در بازار سرمایه برود و سهام معامله شود، در نهایت مبالغ آن به بازار پول بر می‌گردد و این مبلغ برای خرید مواد اولیه و ماشین‌آلات به کار خواهد رفت ولی آنچه مسلم است این است که جوی که با رییس شدن ترامپ برپا شده، جوی روانی است و به مرور از بین می‌رود؛ چرا که آنها یک سیاست کلانی دارند و مطابق آن سیاست جلو خواهند رفت در نتیجه این موضوع یک بحران زودگذر است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب