امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18459 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره فیلم رشد در بخش پویانمایی به مرکز صبا رسید

خبرایران:انیمیشنهای "قصه ها و پندها" و "کودکان دریا" از تولیدات مرکز صبا موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش جایزه (ویژه داوران) از چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «رشد» شدند.
دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره فیلم رشد در بخش پویانمایی به مرکز صبا رسید

 به گزارش خبرایران از روابط عمومی مرکز صبا، علیرضا سپهری کارگردان "قصه ها و پندها" و سعادت و سارا رحیم زاده کارگردانان "کودکان دریا" در بخش جایزه (ویژه داوران ) جشنواره فیلم رشد  به صورت مشترک موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی شدند.

هیات داوران جشنواره بین المللی فیلم «رشد» از میان 43 اثر راه یافته به بخش مسابقه چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «رشد» کارگردانان انیمیشن های قصه ها و پندها و کودکان دریا از تولیدات مرکز صبا را به صورت مشترک حائز دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره فیلم رشد دانست.

مجموعه انیمیشن "قصه ها و پندها" در ۵۲ قسمت ۱۰ دقیقه ای و با تکنیک کات اوت کامپیوتری به تهیه کننده الهام ایراهیمی در مرکز صبا ساخته شده است.

داستان مجموعه انیمیشن "قصه ها و پندها" به قلم  مریم آقا جری و مهدی شاه پری به رشته تحریر در آمده، ماجرای صفر و خری، الاغ باوفایش به تصویر می کشد که  در هر قسمت کاراکتر داستانی بر اساس ضرب المثل ها و نکات اخلاقی ماجرا را به پیش می برد

از دیگر عوامل این مجموعه می توان به  انیماتورها :صادق حسنوند، شهرزاد اکرمی، نگار خلیلی، علی رجبی و ... اشاره کرد

انیمیشن «کودکان دریا » به کارگردانی مشترک سارا و سعادت رحیم زاد و به سفارش مرکز صبا با تکنیک  رنگ روغن روي شيشه و به شكل دستي و فريم به فريم زير دوربين به مدت يك سال تولید شده است.

«کودکان دریا» یک انیمیشن مستند است که به بیان مراسم  زندگی، آداب و رسوم کهن، جغرافیا، پوشش و لباس، موسیقی، مراسم عروسی و... مردمان کرد زبان ایران با روایتی مستند و به دور از داستانگویی مرسوم می پردازد. تمام شخصیت ها در این فیلم مانند افراد مسن، جوانان، زنان و مردان و کودکان به یک اندازه اهمیت دارند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب