امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18462 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

یونس مظلومی خبرداد؛

نظارت راه مقابله ریشه ای با معضل نرخ شکنی در صنعت بیمه داخلی است / هر سال ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهیم/ در بیمه های اتکایی ریسک های خوب با اهمیت و قابل پذیرش هستند

خبرایران: مدیرعامل بیمه رازی گفت: بیمه رازی تقریبا هر سال ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهیم و امسال پیش بینی این است که به ۳۰۰ میلیارد تومان برسد.
نظارت راه مقابله ریشه ای با معضل نرخ شکنی در صنعت بیمه داخلی است / هر سال ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهیم/ در بیمه های اتکایی ریسک های خوب با اهمیت و قابل پذیرش هستند

به گزارش خبرایران، یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه رازی  با بیان اینکه عمده ارتباط ما با بازارهای بین المللی در نقش خریدار خدمات بیمه ای است؛ اظهار داشت: در دوران تحریم، شرکت های بیمه خارجی به شرکت های داخلی بیمه نامه ارائه نمی دادند. این در حالی بود که ما قبل از اعمال تحریم ها، با بیمه گران درجه یک و معتبر بین المللی و عمدتا از بازار اروپا در ارتباط بودیم.

 مظلومی افزود: با شروع تحریم ها، مجبور شدیم با بیمه گران آسیایی روابط برقرار کنیم و الان دوباره با بیمه گران قدرتمند اروپایی در حال صحبت هستیم تا مجددا پوشش های اتکایی خود را از آن ها تهیه کنیم.

مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به اینکه نقش دیگری که شرکت های بیمه ایرانی می توانند در آینده ایفا کنند؛ در قالب «قبولی اتکایی» است؛ اظهار داشت: یعنی روابط با بیمه گران خارجی برعکس قبل خواهد شد؛ و ما به آن ها خدمات بیمه ای می فروشیم. که لازمه این امر؛ اخذ رتبه اعتباری، داشتن سرمایه مناسب و کادر تخصصی است. در این حوزه به طور خاص وارد نشده ایم ولی جزء برنامه های ما است تا در قالب فروش بیمه اتکایی هم نقش داشته باشیم.

مظلومی در رابطه با تامین سرمایه مورد نیاز فروش اتکایی گفت: افزایش سرمایه ما معمولا از محل سود انباشته، آورده سهامداران و مطالبات قبلی سهامداران صورت می گیرد. ما تقریبا هر سال ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهیم و امسال پیش بینی این است که به ۳۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی با اشاره به اینکه در بیمه های اتکایی آنچه که برای ما حائز اهمیت است این است که بتوانیم ریسک های خوب بپذیریم ، به این معنا که بتوانیم ریسک هایی که زیانده نیستند را قبول کنیم. لازمه این امر، شناسایی لیدر مناسب ( اولین شرکتی است که ریسک را پذیرفته) می باشد. اگر لیدر خوب باشد، شرکت بیمه هم به سهولت می تواند ریسک را قبول کند و این اطمینان خاطر را داشته باشد که ریسک های خوبی را قبول کرده است.

 مدیرعامل بیمه رازی در رابطه با فروش اوراق مشارکت جهت افزایش سرمایه گفت: این روش در دنیا چندین سال است که مرسوم می باشد؛ چون یک راه برای قبول ریسک های بیشتر؛ افزایش سرمایه است و یا اینکه ریسک هایی که قبول می کنند مجدد واگذار کنند.

مظلومی ادامه داد: همچنین راه دیگر برای قبول ریسک های موجود، استفاده از اوراق بهادار است. یعنی از بازار سرمایه به این منظور استفاده کنند و افرادی در قالب خرید اوراق، مشارکت کرده و درنهایت این اوراق پشتوانه ای خواهد شد تا شرکت های بیمه بتوانند بیمه نامه های بیشتری بفروشند.

وی در پاسخ به این پرسش که ریشه معضل نرخ شکنی در صنعت بیمه داخلی را در چه میبینید، چگونه می توان به صورت ریشه ای با آن مقابله کرد؛ اظهار داشت: مقابله با این معضل از طریق نظارت است. البته الان نرخ شکنی به حداقل رسیده است؛ چون عمده آن در بیمه شخص ثالث متمرکز شده است که عملا با قانون جدید؛ شرکت ها مجبور هستند قیمت های ثابتی را استفاده کنند.

 مدیرعامل بیمه رازی ادامه داد: در رشته بیمه درمان هم؛ چون بلافاصله نتایج آن مشخص می شود شرکت های بیمه مجبور هستند که قیمت های منطقی را اعلام کنند و بقیه رشته ها که تعرفه ندارند و رقابت در آن ها وجود دارد هم چیزی نزدیک به ۱۰، ۱۵ درصد است. که دراین رشته ها هم امیدوارم شرکت ها با بلوغ فکری و اقتصادی و همچنین با اعمال نظارت معضل را برطرف کنند.

وی در رابطه توسعه بخش آموزشی بیمه رازی به اخبار پولی مالی گفت: ما از دانشگاه جامع علمی کاربردی مجوزی را اخذ کردیم که در این راستا می توانیم دوره های علمی کاربردی در قالب پودمانی برگزار کنیم ، این دوره ها شامل دروس تخصصی بیمه می شود.

مظلومی افزود: در دوره های دانشگاه همکاران بیمه رازی، دیگر اعضای صنعت بیمه و حتی افرادی خارج از صنعت بیمه شرکت می کنند و با ارزیابی که صورت گرفته رضایت نسبی حاصل شده است.

به گزارش پولی و مالی ،  وی در رابطه با این پرسش که آیا بیمه نامه جدیدی در دستور کا ردارید یا خیر؛ گفت: ۲ بیمه نامه جدید در دستور کار است که الان ترجیح می دهم اعلام نکنم، به زودی در یک کنفرانس مطبوعاتی در این رابطه توضیح می دهم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب