امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18506 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برنامه های گسترده شبكه های راديويی به مناسبت هفته كتاب و كتابخوانی

خبرایران:همزمان با فرارسيدن هفته كتاب و كتابخواني كه از 24 آبان ماه آغاز شده است، شبكه هاي راديويي با توليد 415 برنامه به مدت 70 ساعت اين مناسبت را گرامي مي‌دارند.
برنامه های گسترده شبكه های راديويی به مناسبت هفته كتاب و كتابخوانی

به گزارش خبرایران از روابط عمومي رسانه ملي، يازده شبكه راديويي همزمان با هفته كتاب و كتابخواني كه از امروز 24 آبان ماه آغاز شده است، با توليد 415 برنامه اين مناسبت را گرامي مي‌دارند. جزئيات برنامه هاي شبكه هاي مختلف راديويي به مناسبت هفته كتابخواني به شرح زير اعلام شده است.

 

راديو ايران در برنامه هاي "ايرانشهر"، "سلام ايران"، "خانه و خانواده"، "سلام كوچولو"، "راه شب"، "كافه هنر"، "شناسا"، "حوض نقره"، "به افق آفتاب"، "يك دوصدا" و.... به بيانات مقام معظم رهبري درباره كتاب و كتابخواني، معرفي كتاب و كتابخانه ها، نهادهاي مرتبط با كتاب و كتابخواني، عملكرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش و حوزه هنري در زمينه كتاب و كتاب خواني، پيوستن علما و اهالي سينما به پويش من كتاب مي خوانم و.... مي‌پردازد.

 

راديو فرهنگ با برنامه هاي "صبح به وقت فرهنگ"، "قدم زدن در كلمات"، "چكامك"، "كوبه"، "عصر فرهنگ"، "كلماتي كه بوي تازگي مي دهند" و.... و با پرداخت محتوايي و خبري نسبت به برنامه هاي فرهنگي مرتبط با هفته كتاب، انعكاس رويدادهاي هفته كتاب، معرفي كتاب در حوزه طنز و حوزه سينما، انعكاس اخبار هفته كتاب و نمايشگاه هاي برگزار شده در اين مناسبت در نقاط مختلف ايران و سير تحول مطالعات انجام گرفته ميراث نوشتاري، سير تحول كتاب و كتابداري در ايران و.... با مخاطبان همراه مي شود.

 

راديو قرآن در برنامه هاي "والشمس"، "الميزان" و اشاره معرفي كتاب به بزرگداشت آيت الله سيد محمد طباطبايي و معرفي آثار ايشان و معرفي كتاب در حوزه معارف ديني خواهد پرداخت.

 

راديو تهران با برنامه هاي "صبح تهران"، "به همين راحتي"، "خانه ما"، "21"، "چراغ"،" گفتاورد"، "كتاب شب" و.... به اخبار فرهنگي در حوزه كتاب و كتابخواني، كمپين دوستداران كتاب، روخواني كتاب من و كتاب نوشته مقام معظم رهبري و... پخش مي شود.

 

راديو پيام نيز به فراخور مأموريت هاي تعريف شده به اطلاع رساني در خصوص هفته كتاب و كتابخواني، توجه به فرهنگ كتابخواني و نكاتي در خصوص كتابخواني و معرفي كتاب خواهد پرداخت.

 

راديو جوان در برنامه هاي "جوان ايراني سلام"، "چهارسو"، "با من ورق بزنگ و "از زبان برگ "،به گزارش از هفته كتاب، گزارش موضوع پويشي براي كتاب خواني و هديه دادن كتاب، كتاب و جوانان، جايگاه كتاب در خانواده، نگاهي به ادبيات ايران و جايگاه زبان پارسي، معرفي نويسندگان بزرگ ايران، جايگاه كتاب و مطالعه در آموزش و پرورش، نقد و بررسي كتاب در زمينه تاريخ و.... مي پردازد.

 

راديو ورزش با پخش برنامه هاي "مجله وزنه برداري"، "ورزش هاي رزمي"، "هندبال"، "واليبال"، "دو و ميداني"، "فرهنگ و ورزش"، "عصرانه"، "يك نفس تازه"، "صبح و ورزش"، "نقد كتاب"، "يك شب يك كتاب" به معرفي كتب تخصصي رشته هاي مختلف ورزشي، برنامه خبري و تفريحي صبحگاهي به منظور اطلاع‌رساني از رويدادهاي ورزشي به همراه تحليل و كارشناسي، موضوع هفتگي شبكه كتاب و كتابخواني، ارتقاي بينش عمومي از طريق نقد و بررسي كتب منتشر شده در حوزه ورزش و... خواهد پرداخت.

 

راديو سلامت در برنامه هاي "به رنگ زندگي"، "يك روز يك كتاب"، "رنگين كمان"، "بفرماييد سيب"، "كوچه سلامت"، پلاك 102"، "عصرتون سلامت"، "كودك من"، "صبح و زندگي" و .... به معرفي كتاب، ايده هايي كه بچه ها كتاب بخوانند، اهميت مطالعه، تشويق به كتابخواني، كتابخواني اينترنتي، كتابخواني و بازيابي سلامت اجتماعي و ... مي پردازد.

 

راديو اقتصاد در برنامه هاي "اقتصاد حوالي فرهنگ"، "اقتصاد تعطيل نيست"  فعاليت اقتصادي حوزه نشر و رابطه كتابخواني و صنعت كتاب و ميزان هزينه كتاب در سبد هزينه خانوار را بررسي مي كند.

 

راديو نمايش در نمايش هاي "كتاب گويا "، "دختر شينا" و نمايش كوتاه "كتاب"، به سرگذشت همسر شهيد حاج ستار ابراهيمي فرمنده دوران دفاع مقدس برگرفته  از كتابي به همين نام به قلم بهناز ضرابي زاده و مجموعه اي اپيزوديك كه در هر قسمت به فوايد كتاب و كتابخواني مي پردازد.

 

راديو صبا با برنامه هاي "طنز و ترانه"، "باشگاه صبا" و "كوچه باغ صبا " حكايت هاي كهن را با طرح سؤالاتي با موضوع كتاب و كتابخواني پخش مي كند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب