امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18562 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر تعاون خبرداد؛

حق مسکن کارگران 2 برابرشد/ بزرگترین اقدام دولت تدبیر و امیدکنترل تورم بوده است

خبرایران:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با تصویب هیات وزیران حق مسکن کارگران 2 برابر شد، گفت: این رقم از شهریورماه امسال برای کارگران محاسبه می شود.
حق مسکن کارگران 2 برابرشد/ بزرگترین اقدام دولت تدبیر و امیدکنترل تورم بوده است

به گزارش خبرایران،علی ربیعی که به نمایندگی از رییس جمهوری به شهرستان 600 هزارنفری فردیس در جنوب شرقی کرج سفر کرده است، عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: براین اساس ماهانه 400 هزار ریال به عنوان حق مسکن به همراه حقوق برای کارگران کشور محاسبه و پرداخت می شود.
وی با اشاره به اقدامات گسترده دولت تدبیر و امید برای اشتغالزایی در کشور گفت: برنامه های موثری برای بخش اشتغال پیش بینی کرده ایم.یکی از برنامه ها تثبیت اشتغال است که دولت برای آن وقت زیادی گذاشته است.
وی ادامه داد: روی کارآمدن دولت تدبیر و امید با دوره ی ریزش و تعطیلی کارگاه ها مواجه شد که برای رفع این مشکل در استان ها کارگروه هایی برای سرپا نگه داشتن بنگاه ها و مرتفع کردن مشکلات آنها تشکیل داده شد.
ربیعی گفت: مسیر دیگر برای توسعه اشتغال، اختصاص بیش از 160 هزار میلیارد ریال منابع بانکی برای احیای صنایع مشکل دار و کم ظرفیت است که از تعطیلی این صنایع جلوگیری می کند.
وی بیان داشت: خوشبختانه نرخ مشارکت امید برای پیدا کردن شغل در کشور 3 درصد افزایش پیدا کرده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اکنون برنامه رشد فراگیر اشتغال در تمام استان ها طراحی و اجرایی شده است که براساس آن مشاغلی که دارای ظرفیت مناسب هستند با کمک سازمان آموزش فنی و حرفه ای دوره های آموزشی در این بخش ها برای فراگیران برگزار می شود.
وی بیان داشت : سال گذشته 700 هزار شغل ایجاد کردیم اما 500 هزارنفر دیگر هنوز نتوانتسه ایم شغل برایشان ایجاد کنیم اما با ایجاد همین 700 هزار شغل توانستیم امید را بالا ببریم و سرعت دولت در بخش اقتصادی بیشتر از گذشته شده است.
ربیعی گفت:چیزی که می تواند زندگی مردم را متحول کند این است که در زمینه وضعیت موجود دراستان ها کانون های حرکتی ایجاد کنیم و براساس آن طرح تکاپو درالبرز و دیگر مناطق کشور اجرایی شده است ، از مجلس درخواست کردیم اگر منابع مالی به ما بدهد تحول خوبی ایجاد می شود.
وی بیان داشت : امسال ما شاهد رشد 5 درصدی در رشد اقتصادخواهیم بودیم و در تلاش هستیم که سهم نفت را از رشد اقتصادی کم کنیم ، براین اساس اقتصاد را پیش بینی پذیر کردیم.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراکز مطالعاتی جهانی بزرگترین اقدام دولت تدبیر و امید را درایران کنترل تورم اعلام کرده اند که البته کنترل تورم به معنای ارزانی نیست اما مردم فقیرتر نمی شوند و با این کنترل برای اولین بار سیاست مزد و حقوق بر تورم پیشی گرفت.
وی ادامه داد: اکنون سیاست های دولت تدبیر و امید به گونه ای است که دیگر شاهد ایستادن مردم درصف سکه و ارز نیستیم ، بازار ارز هم قابل پیش بینی تر شده است .
وی گفت: قرار بود پیش از دولت تدبیر و امید نرخ سود بانکی تک رقمی شود ولی به 31 درصد هم رسید این کارها با بخشنامه ها صورت نمی گیرد اما اکنون ما روی 18 درصد ایستاده ایم و می خواهیم پایین هم بیاییم.
وی با اشاره به فعالیت های پژوهشگاه مواد وانرژی کشور در البرز گفت : در این پژوهشگاه کارهای دانش بنیان خوبی صورت گرفته که تمام افرادی که دراین مجموعه فعالیت دارند از دانش آموختگان مراکز آموزش عالی معتبر و شاخص کشور هستند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب