امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18568 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

روز گذشته صورت گرفت؛

افتتاح اولين كتابخانه به نام شهداي مدافع حرم

خبرایران:كتابخانه شهداي مدافع حرم و همچنين يك كتابخانه سيار روستايي در شهرستان شهريار به بهره‌برداري رسيد.
افتتاح اولين كتابخانه به نام شهداي مدافع حرم

به گزارش خبرایران از ستاد خبري نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، کتابخانه شهدای مدافع حرم در شهرستان شاهدشهر از توابع شهريار با حضور علی نیکنام؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، سعید ناجی؛ فرماندار شهرستان شهریار و جمعي از مسئولان شهرستان شاهدشهر و  مردم كتاب‌دوست آن به بهره‌برداري رسيد.

علي نيكنام، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در مراسم بهره‌‌برداري از اين کتابخانه گفت که کتابخانه شهداي مدافع حرم به مدت 15 سال در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران قرار گرفته و وعده می‌دهيم كه تجهیزات لازم را براي آن تأمين كنيم.

وي با قدرداني از كساني كه براي ساخت اين كتابخانه زحمت كشيده‌اند، از به وجود آمدن اين مركز فرهنگي در شهرستان‌ شهريار اظهار خرسندي کرد و افزود: «امیدوارم بتوانیم امکانات لازم را با نگاه كارشناسي به این کتابخانه اختصاص دهیم. کارشناسان ما می‌توانند با توجه به نیاز‌های کسانی که به این کتابخانه مراجعه می‌کنند اين امكانات و منابع كتابخانه‌اي را در نظر بگيرند. شهرستان شهریار در حال حاضر 15 واحد کتابخانه و جمعیتی بالغ بر 700 هزار نفر دارد. شهريار نسبت به بقیه شهرستان‌های استان تهران بیشترین کتابخانه را دارد، اما با این حال باز هم بايد به تعداد كتابخانه‌ها اضافه شود تا به استاندارد مطلوب برسيم. با توجه به استاندارد‌های بین‌المللی، برای هر 100 نفر باید 28 متر مربع فضای کتابخانه‌ای داشته باشیم.»

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با اشاره به جمعیت 30 هزار نفری شهرستان شاهدشهر ادامه داد: «این کتابخانه می‌تواند تا حدودی نیاز‌های فرهنگی مردم این شهرستان را بر طرف کند. ما هم قصد داریم برنامه‌های فرهنگی را در این کتابخانه افزایش دهیم. نشست‌های کتابخوان و نشست‌های نقد و بررسی کتاب را در این کتابخانه برگزار خواهیم کرد. ما تلاش می‌کنیم که این کتابخانه را به مردم معرفی کنیم. کتابخانه‌ها از اين نظر واقعا مظلوم واقع شده‌اند. من از شهردار اين شهرستان تقاضا می‌کنم که تبلیغات لازم را برای معرفی کتابخانه‌ها انجام دهند. هر چقدر که خدمات کتابخانه‌ها بین مردم بیشتر تبلیغ شوند به همان میزان کتاب بین مردم تبلیغ می‌شود. متاسفانه عده‌ای از ناشران در حال حاضر کتاب‌هایی را با تیراژ 400 نسخه چاپ می‌کنند كه این بسيار بد است و نشان مي‌دهد كه ترويج فرهنگ كتابخواني ضرورت دارد.»

در پایان اين مراسم، یک کتابخانه سیار روستايي که قرار است به 12 روستای شهریار خدمات بدهد به بهره‌برداري رسيد. اين كتابخانه به طور مستمر فعاليت خواهد داشت و كتاب‌ها را به دست اهالي روستاها مي‌رساند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب