امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18570 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مپنا دربازار داخلی نیازکشور را در سخت‌ترین شرایط تأمین کرده/ در بازارهای جهانی حضوری موثر و موفق داریم

خبرایران: مدیرعامل گروه مپنا در یادداشتی گفت: امروز نه تنها مپنا در بازار داخلی نیاز کشور را در سخت‌ترین شرایط تأمین کرده و می‌کند، بلکه در بازارهای جهانی حضوری موثر و موفق دارد و عملکرد مپنا در سهم بازار سال ۲۰۱۵ شاهدی بر این ادعاست.
مپنا دربازار داخلی نیازکشور را در سخت‌ترین شرایط تأمین کرده/ در بازارهای جهانی حضوری موثر و موفق داریم

به گزارش خبرایران: با آغاز به کار فاز نخست از پروژۀ نیروگاه سیکل ترکیبی شوباد (کهنوج) در استان کرمان، مدیرعامل گروه مپنا در یادداشتی، مهمترین پروژۀ بخش برق کشور را سیکل ترکیبی‌سازی نیروگاه‌های کشور دانست و ابراز امیدواری کرد دولت با بازپرداخت دیون خود، خانوادۀ صنعت برق را در توسعه ظرفیت‌های دانشی یاری دهد.

 

متن یادداشت دکتر «عباس علی‌آبادی» به شرح زیر است؛

 به حول و قوۀ الهی، پروژۀ نیروگاه شوباد نیز به طور کامل به ثمر نشست. بسیاری گمان نمی‌کردند که در سخت‌ترین دوران تحریم، روند تولید تجهیزات پیچیدۀ نیروگاهی ادامه یابد و ما باز هم بتوانیم نیروگاه بسازیم، واحد بخار سنکرون کنیم، تولیدات‌مان را توسعه دهیم و کیفیت آنها را حتی بهتر از بزرگان جهانی این صنعت ارتقاء دهیم. امروز نه تنها مپنا در بازار داخلی نیاز کشور را در سخت‌ترین شرایط تأمین کرده و می‌کند، بلکه در بازارهای جهانی حضوری موثر و موفق دارد. عملکرد مپنا در سهم بازار سال ۲۰۱۵ شاهدی بر این ادعاست.

خداوند سبحان را شاکریم که به ما توفیق داد تا در مقابل ملت و رهبری سربلند بمانیم و امید داریم فشارهای مالی ناشی از عدم پرداخت مطالبات که به‌ویژه طی این سال‌ها بر مپنا شدت گرفت، کاهش یابد تا مپنا به پرواز شکوهمندانۀ خود که شایستۀ توانایی کارکنان صدیق آن است، شتاب بیشتری بدهد.

مپنا تمام همت خود را بسیج کرده است تا واحدهای بخار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی را اجرا کند که البته این، مهم‌ترین پروژه بخش برق کشور است. خدا کند که دولت با بازپرداخت دیون خود به مپنا، ما را در این مهم یاری کند، همچنین ارتقای تکنولوژی و ارتقاء توربین‌های گازی قدیمی به واحدهای MAP2B و سایر به روزرسانی‌ها مانند IGV+ و نیز افزایش ظرفیت تولید برق، راندمان تولید برق را به نحو موثری در کوتاه‌ترین زمان ارتقا بخشد و با اجرای نیروگاه‌های سیصد مگاواتی، نیاز کشور به توربین‌های کلاس F را مرتفع نماید.

ما امیدواریم خانوادۀ صنعت برق اعم از وزارت نیرو و موسسات خصوصی  کماکان به مپنا اطمینان کنند و ما را یاری دهند تا برای کشورمان، مانند سابق افتخار بیافرینیم و برای هم‌وطنان‌ و فرزندان‌مان اشتغال ایجاد کنیم و همگام با دنیا، گام‌های بلندی در کسب فناوری‌ و توسعۀ دانش ملی برداریم.

دکتر علی‌آبادی در پایان یادداشت خود خاطرنشان کرد: گروه مپنا در دولت یازدهم، برغم فشارهای مالی مضاعف ناشی از عدم دریافت مطالبات، بیش از پنج هزار و ۷۰۰ مگاوات نیروگاه وارد مدار کرده و از طریق ارتقای واحدهای قدیمی و با بهره‌برداری از واحدهای IGV+، MAP2A و MAP2+ نزدیک به ۵۰۰ مگاوات ظرفیت اضافی در اختیار شبکه برق قرار داده است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب