امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1858 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد؛

پیوند اقتصاد و فرهنگ ویژگی بارز نمایشگاه فناوری اطلاعات است

بابک دربیکی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد پیوند اقتصاد و فرهنگ ویژگی بارز نمایشگاه فناوری اطلاعات مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد ، پیوند اقتصاد و فرهنگ را یکی از ویژگی های بارز نمایشگاه فناوری اطلاعات دانست.
 پیوند اقتصاد و فرهنگ ویژگی بارز نمایشگاه فناوری اطلاعات است

به گزارش خبرایران از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بابک دربیکی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد گفت: پیوند  اقتصاد و فرهنگ ویژگی بارز نمایشگاه فناوری اطلاعات مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد ، پیوند اقتصاد و فرهنگ را یکی از ویژگی های بارز نمایشگاه فناوری اطلاعات دانست و اظهارداشت: آثار و محصولات فرهنگی ، هنری و سینمائی وزین و ارزشمند بسیاری در کشور تولید می شود که در صورت بهره مندی از آخرین فناوری های روز می تواند نام ایران اسلامی را در جهان امروز پر آوازه سازد.

دربیکی ادامه داد : در این نمایشگاه ، بخش دولتی در جایگاه واقعی خود که همان سیاست گذاری و نظارت است قرار گرفته و بخش خصوصی با اجرای نمایشگاه ،تصدی گری را عهده دار شده است.

وی افزود: با گسترش همکاری میان دو حوزه مهم و تاثیر گذار فرهنگ و اقتصاد می توان شاهد تحول اساسی در تولید انبوه محتوای فرهنگی ، شیوه های آموزشی و ارائه آثار با کیفیت تر و مطلوب تر بود.

دربیکی با تاکید بر ضرورت آشنائی و پیوند بیشتر تولیدکنندگان محتوا در کشور با آخرین دستاوردهای دیجیتالی افزود: جهش بزرگ در عرصه تولیدات فرهنگی، هنری و آموزشی  جز با دیجیتالی شدن این محصولات ممکن نیست.

مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد  ، نمایشگاه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال را فرصت مغتنمی برای تولید کنندگان محصولات فرهنگی و صاحبان اندیشه دانست و از آنان دعوت کرد  با ارائه آثار خود بستر و زمینه انتشار فرهنگ ایرانی اسلامی به فراسوی مرزها را فراهم سازند.

وی رویکرد نوین وزارت ارشاد در زمینه تولیدات فرهنگی را  تعامل، هدایت و حمایت عنوان کرد و گفت: راه  تولید و انتشار آثار و محصولات مبتنی بر ارزشها و باورهای ایرانی و اسلامی باز است.

وی ضمن اشاره به حضور سایر کشورهای در نمایشگاه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال افزود: عرضه آخرین دستآوردهای شرکت های مختلف کشورمان در این نمایشگاه نشانگر توانمندی ها و ارزش های فرهنگی کشور در زمینه فن آوری اطلاعات است.

دربیکی  با اشاره به برنامه های پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی در حوزه فن آوری اطلاعات گفت: حمایت از بخش های دولتی و غیر دولتی در زمینه تولید و عرضه ی اطلاعات و خدمات نوین از جمله وظایف وزارت ارشاد است و این وزارتخانه  حمایت از رسانه ها و آثار فرهنگی و هنری دیجیتال را وظیفه اصلی خود می داند.

وی اظهار داشت: هماهنگی و همکاری با مراکز فعال در زمینه فضای مجازی و مراکز تولیدات دیجیتال از دیگر وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فن آوری اطلاعات است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انسجام فعالیت های رسانه های دیجیتال در حوزه ی فن آوری اطلاعات و ارتباطات موجب همگرایی و هم افزایی میان فعالان و علاقه مندان این حوزه می شود.

دربیکی با اشاره به همکاری و تعامل سازنده وزارت ارشاد و بخش خصوصی در برپائی این نمایشگاه آن را تجربه ای مغتنم بر شمرد و گفت : ما توانائی تشکل های بخش خصوصی را باور داریم و معتقدیم برای سپردن امور مردم به خود آنان در درجه اول باید به آن ها اعتماد کرد و تصدی گری دولتی در حوزه های مختلف را به بخش خصوصی سپرد .

به گفته وی توانمند سازی بخش خصوصی جز از طریق مشارکت جدی آنان در سطوح مختلف ممکن نیست.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب