امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18646 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

همزمان با دهه آخر ماه صفر و برگزاری جایزه محتشم؛

برگزاری همایش سوگ خورشید با اجرای 60 مجلس تعزیه در استان تهران

خبرایران :همزمان با دهه آخر ماه صفر و چهارمین جایزه محتشم، 60 مجلس تعزیه در استان تهران در قالب همایش سوگ خورشید اجرا می شود.
برگزاری همایش سوگ خورشید با اجرای 60 مجلس تعزیه در استان تهران

به گزارش خبرایران از ستاد خبری و اطلاع رسانی چهارمین جایزه محتشم، محمدحسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اعلام این خبر گفت: در جایزه محتشم در سالجاری برنامه های متنوعی دیده شده است که از آن جمله برگزاری نشست های پژوهشی و تخصصی در حوزه شعر عاشورایی و موسیقی عاشورایی، برگزاری همایش و عصر شعر و برپایی نمایشگاه آثار منتخب تجسمی در برج میلاد است.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های مهم در حوزه فعالیت های آیینی و مذهبی در ایام ماه محرم و صفر، اجرای تعزیه و شبیه خوانی است که امسال با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، 60 مجلس تعزیه توسط 10 گروه در سطح استان تهران در قالب "همایش سوگ خورشید" برگزار می شود.

معاون هنری سینمایی ادامه داد: این برنامه های تعزیه در شهرستان های شمیرانات، ورامین، رباط کریم، پیشوا، پاکدشت، شهریار، دماوند و ری اجرا می شود و محل برگزاری تعزیه ها در بقاع متبرکه و مراکز مذهبی شهرستان های مذکور است. این همایش از تاریخ 4 تا 10 آذرماه همزمان با دهه آخر ماه صفر و ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) برگزار می شود.

اسماعیلی هدف از برگزاری این همایش را بسط و ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه با تأکید بر ظرفیت فعالیت‌های هنری به ویژه تعزیه، بهره‌گیری از ظرفیت هنر برای معرفی هر چه بهتر و تأثیرگذارتر فرهنگ عاشورا و حمایت از هنر والای تعزیه به ویژه گروه های شهرستانی برشمرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب