امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18647 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون وزير بهداشت اعلام کرد؛

خانواده بيشترين نقش را در مقابله با اعتياد دارد /پيشگيری برای مقابله با اعتياد بدون مشاركت مردم ممكن نيست

خبرایران:حميد ایازی معاون اجتماعي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در راستاي اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر گفت : پيشگيري براي مقابله با اعتياد بدون مشاركت مردم ممكن نيست و بايد آنها را براي مبارزه اجتماعي با مواد مخدر دعوت به همكاري كرد.
خانواده بيشترين نقش را در مقابله با اعتياد دارد /پيشگيری برای مقابله با اعتياد بدون مشاركت مردم ممكن نيست

حميد ایازی در گفتگو با روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: پديده اعتياد دغدغه جدي براي مسوولان و مردم در حوزه آسيب هاي اجتماعي است .

وي اظهار كرد: همسايگي ما با كشور افغانستان كه 80 درصد مواد افيوني را توليد مي كند ، مرزهاي شرقي را تحت الشعاع قرار داده و ما همواره در معرض آسيب توزيع و مصرف مواد مخدر هستيم .

ایازی با بيان اينكه اقدامات بازدارنده از مواد مخدر بايد در حوزه مقابله و پيشگيري انجام شود، اظهار كرد: نگاه دولتي و حاكميتي براي مقابله با اعتياد در حوزه برخوردهاي نظامي و انتظامي است اما در چارچوب نظام مشاركت خانواده ها بايد گامهاي اساسي را بردارند.

معاون اجتماعي وزير بهداشت تصريح كرد: خانواده بيشترين نقش را در مقابله با اعتياد دارد بايد اقدامات كنترلي براي دوري فرزندان از مصرف مواد مخدر در سطح وسيعي به خانواده ها آموزش داده شود.

به گفته ایازی بايد فضاي مدارس را در حوزه پيشگيري از مصرف مواد مخدر ايمن كرد، ديدگاه نوجوانان را به تبليغات كاذبي كه از سوي شبكه‌هاي اجتماعي درباره نشاط آور بودن انواع مواد مخدر صنعتي و شيميايي آگاه كرد تا آنان نسبت به اين تبليغات فريبنده هوشياري بيشتري داشته باشند.

وي به ايمن كردن محيط هاي دانشگاهي و كارگري در جهت اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و افزود: فرهنگ سازي و اصلاح سبك زندگي براي مقابله با اعتياد امري ضروري است .

ایازی اظهار كرد: دخانيات و مصرف قليان قدم هاي اوليه براي مصرف مواد مخدر است، متاسفانه خانواده‌ها همراه با فرزندان خود قليان را بصورت تفنني استفاده مي‌كنند كه اين بيشترين آسيب را به سلامتي وارد مي‌كند.

وي با ابراز تاسف از رشد استعمال سيگار در ميان جوانان بويژه دختران گفت: سازمان‌هاي مردم‌نهاد و اجتماع محور بايد به پديده اعتياد بيشتر ورود كنند و نوجوانان و جوانان را به آسيب هاي جدي ناشي از مصرف قليان، سيگار و مواد مخدر آگاه سازند.

معاون اجتماعي وزير بهداشت با اشاره به اينكه همايش ملي صيانت و گفتمان سازي اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر اقدام ارزشمندي براي مقابله با اعتياد است ، گفت : بايد در چارچوب نظام مشاركت مردم به مبارزه اجتماعي با مواد مخدر پرداخت و آنها را نيز براي حضور در اين همايش ملي دعوت كرد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب