امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18665 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دكترعليرضا جزينی اعلام کرد؛

همايش ملی صيانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر درپيشگيری و كاهش آسيب موثر است

خبرایران: دكتر عليرضا جزيني مشاور و رييس دفتر جانشين فرماندهي معظم كل قوا در امور ناجا گفت: سازمان‌هاي مردم‌نهاد به دليل درآمدزايي بيشتر در حوزه درمان فعال هستند و كمتر در حوزه پيشگيري از اعتياد فعاليت مي‌كنند.
همايش ملی صيانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر درپيشگيری و كاهش آسيب موثر است

دكترعليرضا جزينی در گفتگو با روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه سازمان‌هاي مردم‌نهاد (سمن) ريشه قديمي در كشور ما دارند، گفت: ساير كشورها نيز در فرآيند موضوعات مختلف از سازمان‌هاي مردم‌نهاد استفاده مي‌كنند.

وي افزود: طلوع انقلاب اسلامي كه با رهبري حضرت امام خميني (ره) رقم خورد و نقش مردم در قالب سازمان‌هاي مختلف كه اكنون NGO ناميده‌ مي‌شود، فعال و پر رنگ بود. در قوانين و سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و ساير مقررات نيز بر نقش مردم و مشاركت آنان تاكيد شده است.

مشاور و رييس دفتر جانشين فرماندهی معظم كل قوا در امور ناجا با بيان اينكه 17 هزار سمن در كشور مجوز فعاليت دارند، گفت: تعداد اندكي از اين سمن ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعاليت دارند و معتقدم اگر چنانچه مسئله درآمدزايي را كنار بگذاريم، سمن ها در حوزه پيشگيري از اعتياد و كاهش آسيب نقش چنداني ندارند.

جزيني افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر مي‌بايست به حوزه‌هاي پيشگيري و كاهش آسيب با حضور پررنگ NGOها اهميت ويژه اي قائل شود، بايد راهبرد مشاركت در اين باره تدوين شود و سياست ها و اهداف مورد توجه قرار گيرند.

وي با اشاره به برگزاري همايش ملي صيانت و گفتمان‌سازي اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر در 13 الي 14 آذر ماه جاري بيان داشت: اين همايش مي‌تواند دو محور پيشگيري و كاهش آسيب را رونق ببخشد، چرا كه در حوزه درمان اعتياد به دليل درآمدزايي به اندازه كافي سمن ها فعاليت دارند و نقش موثري دارند.

جزيني در پايان گفت: اين همايش مي‌بايست به سمت پيشگيري، كاهش آسيب و توانمندسازي حركت كرده و سمن ها را به فعاليت در اين مباحث سوق دهد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب