امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18667 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهندس محمد درويش اعلام کرد؛

ماشین‌های شاسی بلنددلایل آلودگی هوای تهران است/ شهردار خوب بودن ساخت مدام فروشگاه،پل طبقاتی و پاركينگ هاي متعدددر شهرنیست

خبرایران:مشاور سازمان محيط زيست در «تهران بیست» یکی از دلایل آلودگی را ماشین‌های شاسی بلند دانست و گفت: : مدرن شدن ها ضربه هاي زيادي به ما زده است يكي از دلائل آلودگي استفاده از ماشين هاي شاسي بلند است.
ماشین‌های شاسی بلنددلایل آلودگی هوای تهران است/ شهردار خوب بودن ساخت مدام فروشگاه،پل طبقاتی و پاركينگ هاي متعدددر شهرنیست

به گزارش خبرایران،محسن سرخو عضو شوراي إسلامي تهران برنامه «تهران بیست» درباره ترافیک تهران به هیراد حاتمی مجری اصلی این برنامه و حسین کلهر اظهارداشت: در پنج ساله دوم شهرداري تمهيداتي انديشيده شده است مثل بهره برداري سالانه ٣٠ كيلومتر مترو ، ٥٠٠ دستگاه ناوگان اتوبوس راني و.... در بعضي از اين موضوعات ما نتوانستم طبق برنامه پيش برويم به خاطر اينكه از ما پشتيباني لازم صورت نگرفت. يكي از اصولي كه بايد مسئولين و نهادها كمك كنند تا عملي شود و در طول اين سالها هرچقدر ما تلاش كرديم عملياتي نشده است هنوز بحث مراجعات غيرحضوري است. وقتي مردم بتوانند اينترنتي و تلفني خريدهاي روزانه و كارهايشان را مثل عمليات بانكي انجام ميدهند اما هنوز به اين مهم متاسفانه نرسيديم.

*دارند پشم و نخ را به ارزان‌ترین قیمت می‌فروشند

بحث خاک فروشی ؛ موضوع جنجالی این روزها هم در تهران بیست مطرح شد و خبرنگار واحد مرکزی خبر شیراز روی خط آمد و صراحتاً عنوان کرد: پديده خاك فروشي با سود ٢٨ تا ٣٠ دلار در حال انجام است و همه نهادهايي كه در اين رابطه دست اندركار هستند بايد حواسشان باشد و همين طور بي جهت مجوز ندهند تا بتوان جلوي اين خاك فروشي را گرفت.درحال حاضر جدا از خاک فروشی دارند پشم و نخ ما را هم به ارزان‌ترین قیمت ممکن میفروشند و همین شده که دیگر کشورهایی نظیر چین و ژاپن می‌توانند به راحتی به فرش ایرانی برسند و فرش ایرانی هم به مرور دیگر طرفداران خود را از دست می‌دهد.

*یکی از دلایل آلودگی هوا ماشین‌های شاسی بلند است

پس از آن مهندس محمد درويش؛ مشاور سازمان محيط زيست به عنوان میهمان ویژه در برنامه «تهران بیست» حاضر شد و در بخشی از حرف‌هایش یکی از دلایل آلودگی را ماشین‌های شاسی بلند دانست و گفت: : مدرن شدن ها ضربه هاي زيادي به ما زده است يكي از دلائل آلودگي استفاده از ماشين هاي شاسي بلند است. اين ماشين ها مصرف سوختشان خيلي از بيشتر از سواري هاي ديگر است.

*کنایه به شهردار تهران در «تهران بیست»

او همچنین با کنایه‌ای که به شهردار تهران در بخشی از حرف‌هایش داشت گفت: يك شهردار خوب كسي نيست كه مدام فروشگاه، پل طبقاتي و پاركينگ هاي متعدد در شهر بسازد؛ شهردار خوب كسي است كه كاري كند مردم شهر دوباره نواي پرنده ها را بشنوند.

او دولت یازدهم را دولتی همراه با محیط زیست دانست و گفت: دولت ایران در زمینه محیط زیست استاندارد نیست، دولت يازدهم ، محيط زيستي ترين دولت در بين دولت هاي پيشين است اما هنوز خيلي راه هست كه بايد طي شود.

او در پایان حرف‌هایش درباره ریزگردهای جنوب ایران و شرایط بحرانی این محدوده هم بیان کرد: يكي از دلايل اصلي گرد و غبارها در جنوب به خاطر بين النهرين و خشك شدن تالاب هاي عراق است. خشك شدن اكثر تالاب هاي عراق باعث شد كه حجم زيادي از ريزگردها به سمت كشور ما سرازير شود. عدم بومي شناختي مسئولين در عراق باعث پراكندگي اين همه غبار در جنوب است.

در پایان گفتنی است «تهران بیست» به تهیه‌کنندگی محمدحسین رضوی با اجرای هیراد حاتمی ، محمد دلاوری و حسین کلهر روزهای شنبه ، یکشنبه و دوشنبه ساعت 20 روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب