امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18673 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

کاهش مصرف 14 میلیارد لیتر سوخت و آلاینده های آن در تهران با استفاده از مترو

خبرایران : مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران از کاهش مصرف بیش از 14 میلیارد لیتر سوخت و حذف آلاینده‌های ناشی از آن با گسترش خطوط مترو در پایتخت خبر داد.
کاهش مصرف 14 میلیارد لیتر سوخت و آلاینده های آن در تهران با استفاده از مترو

به گزارش خبرایران از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، صبح امروز سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه هیئت همراه، میهمان مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران شد و در نشست صبحانه کاری در خصوص روند فعالیت‌های مترو تهران گفتگو کردند.

دکتر محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ابتدای این جلسه با بیان اینکه فعالیت‌های این شرکت در 3 بخش دنبال می‌شود اظهار داشت: این سه بخش شامل بحث نقلیه، حوزه نگهداری، تعمیرات و پشتیبانی و زیر ساز ساخت قطعات است که در بسیاری از حوزه‌های زیر مجموعه این بخش‌ها پیشرفت‌های بسیار به دست آمده است.

 وی افزود: در حال حاضر به لحاظ ارزانی ساخت و ارزانی سفر با مترو در دنیا رتبه نخست را به خود اختصاص دادیم که این تنها بخشی از افتخارات مترو تهران است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار داشت: برای بهره‌وری بیشتر تصمیماتی اتخاذ شده است که خصوصی سازی و ایجاد تعاونی و ستاد برای هماهنگی بیشتر کارکنان متخصص و دوره دیده این شرکت از آن جمله است.

دکتر احمدی بافنده افزود: اگر بتوانیم قلب هدایت مترو را در شرکت نگهداریم و نگهداری و تأمین قطعات و جابه جایی مسافر را به دست شرکت‌های خصوصی بسپاریم گام بزرگی را در جهت بهره‌وری بیشتر از پتانسیل مترو برداشته‌ایم به همین دلیل هم در حال حاضر فعالیت‌های منابع انسانی طراحی و مهندسی شده و قابل واگذاری است.

وی در ادامه ایجاد تعاونی‌های مخصوص به هر بخش را تجربه‌ای جدید در کشورهای پیشرفته دنیا دانست و تصریح کرد: هزینه‌های آموزش نیروهای متخصص، نظافت، تأمین مالی کارخانجات، تعمیرات و نگهداشت جانبی قطارهای مترو می‌تواند برون سپاری شود تا ساختاری مناسب برای توازن انتهایی فعالیت ایجاد گردد.

معاون امور تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز با تشکر از فعالیت‌های سال‌های اخیر شرکت بهره برداری مترو تهران و جامع خواندن گزارش فعالیت‌های این شرکت اظهار داشت: امروز زندگی مردم با صنعت مترو عجین شده و کمتر خانواده‌ای است که از این وسیله حمل و نقل عمومی برای تردد در سطح شهر استفاده نکند.

وی ادامه داد: می‌توان گفت مترو، پرمخاطب‌ترین ارگان کشور است و رقیبی در این زمینه ندارد زیرا هیچ ارگانی وجود ندارد که روزانه با 3 میلیون مشتری سروکار داشته باشد.

کلانتری با اشاره به اینکه برون سپاری قسمت یا قسمت‌هایی از هر سازمان به بخش خصوصی از مباحث جدی در بسیاری از کشورهای دنیاست و در ایران نیز باید برای انجام آن تلاش کرد افزود: می‌توان تعاونی‌هایی مانند تعاونی مصرف و تعاونی مسکن در بخش‌های مختلف مترو ایجاد کرد و این تعاونی‌ها می‌تواند علاوه بر تأمین نیازهای اقتصادی منابع انسانی، توجیه اقتصادی نیز داشته باشد.

در پایان این نشست بر همکاری بیشتر دولت با شرکت بهره برداری مترو تهران تاکید و پیشنهاداتی در خصوص ایجاد تعاونی در بخش‌های مختلف مترو ارائه شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب