امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18688 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری اعلام شد؛

محمد رضا گلزاردرافتتاحیه فیلم سینمایی «سلام بمبئی» می خواند/ قیمت بلیت افتتاحیه «سلام بمبئی» 300 هزار تومان است/ کار مشترک به سینمای ایران کمک می کند/ نیازی به تبلیغ فیلم از شبکه جم نداریم/ فیلم به زبان اصلی اکران می شود

خبرایران: جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده سینما گفت: تیزرهایی فیلم سینمایی« سلام بمبئی» آماده و تحویل سازمان صداوسیما شد و امیدوارم مورد تأیید قرار گیرد تا به اندازه لازم اقدام به پخش تیزر کنند. با این حال معتقدم این فیلم نیازی به تبلیغ درشبکه جم ندارد.
محمد رضا گلزاردرافتتاحیه فیلم سینمایی «سلام بمبئی» می خواند/ قیمت بلیت افتتاحیه «سلام بمبئی» 300 هزار تومان است/ کار مشترک به سینمای ایران کمک می کند/ نیازی به تبلیغ فیلم از شبکه جم نداریم/ فیلم به زبان اصلی اکران می شود

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر و تیزر فیلم سینمایی«سلام بمبئی» امروزسه شنبه 2 آذرماه 1395 با حضور«جواد نوروزبیگی» تهیه‌کننده فیلم،«قربان محمدپور» کارگردان، «امید کشتی‌آرا» سرمایه‌گذار و اصحاب رسانه در پردیس سینمایی کوروش برگزارو دراین نشست «جواد نوروزبیگی »‌ تهیه‌کننده فیلم «سلام بمبئی»اظهارداشت: بهمن‌ماه سال 1394 که فیلمنامه به دستم رسید و از همان زمان حدود 10 ماه زمان صرف شد تا فیلم کلید بخورد.

نوروزبیگی تصریح کرد:ما بسیار روی فیلمنامه تمرکز داشتیم و هندی‌ها نیز روی این موضوع بسیار تأکید داشتند. بنابراین پس از بازنویسی‌های بسیار زمانی که مطمئن شدیم فیلمنامه کاملاً آماده شده است، کار را کلید زدیم.

وی خاطرنشان کرد: در هند با دردسرهای زیادی برای فیلمسازی روبرو شدیم، چون فکر می‌کردیم، هند فقط لوکیشن ما در آن کشور است و باقی ماجرا مثل ایران دنبال می‌شود، اما با شرایطی روبرو شدیم که غیرقابل‌پیش‌بینی بود، مثل یک گروه بیش از صد نفری که باید روزانه دستمزد آن‌ها را پرداخت می‌کردیم. با این حال تیمی که با خود برده بودیم 24 ساعته و بدون استراحت کار کردند.

این تهیه کننده عنوان داشت: ساخت و تولید این فیلم برای ما تجربه بسیار خوبی بود، چرا که به نظرم من کار مشترک می‌تواند کمک خوبی به سینمای ایران کند، چه به لحاظ حضور در کشورهای دیگر و چه به لحاظ اکران فیلم ما در کشورهایی که جایگاه سینمایی خوبی دارند و زیرساخت‌های خوبی در این زمینه دارند.

وی درخصوص بلیت‌فروشی مراسم افتتاحیه هم تاکید کرد: قیمت بلیت‌ مراسم افتتاحیه 300 هزار تومان است و بلیت‌فروشی از شب گذشته اول آذرماه طبق مصوبه شورای صنفی نمایش‌ آغاز شده و در مدت خیلی کوتاهی تمام صندلی‌ها خریداری شد. آنچه مسلم است، این است که چنین مراسمی هزینه‌های خاص خود را دارد و این افتتاحیه از ویژگی‌های مشخصی برخوردار است.

نوروزبیگی ابرازداشت: مراسم افتتاحیه فیلم «سلام بمبئی» در برج میلاد برگزار می شود که البته فقط سالن اصلی را شامل نمی‌شود بلکه چهار سالن کوچک را هم در اختیار داریم. همچنین مهمانان هندی ما یک گروه 20 نفره هستند که شامل خبرنگاران، بازیگران و برخی از عوامل این فیلم می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی از آن‌ها از شهرها یا کشورهای مختلف می‌آیند و با پرواز معمولی هم سفر نمی‌کنند، بنابراین تمام این‌ها هزینه‌های خود را دارد و اگر هزینه ما برای این مراسم بیشتر از یک میلیارد تومان نشود، حداقل یک میلیارد تومان خواهد بود و این قیمت بلیت برای همه سالن‌های سینما نیست و تنها مربوط به اکران خصوصی ماست که پیش از این نیز این کار در سینمای ایران انجام شده است و مسبوق به سابقه است.

نروزبیگی افزود: کسی که دوست داشته باشد در چنین مراسمی با برنامه‌ای ویژه حضور داشته باشد می‌تواند اقدام کند، چون قرار نیست در این مراسم تنها اکران فیلم را داشته باشیم. پیش از این هم برای مجموعه «شهرزاد»، حتی در جشنواره فیلم فجر و برخی فیلم‌های در حال اکران این اتفاق افتاده است. ضمن اینکه بلیت‌های کنسرت هم به 250 تا 300 هزار تومان می‌رسد و آنچه ما تدارک دیده‌ایم فقط یک نمایش فیلم نیست. قرار است در این اکران یکی از آهنگ‌ها توسط خواننده هندی و محمدرضا گلزار به صورت زنده اجرا شود.

نوروزبیگی درخصوص رقم سرمایه‌گذاری شده برای تولید این فیلم نیز گفت: معمولاً عددی گفته نمی‌شود اما حدود دو میلیارد حداقل هزینه ساخت فیلم‌ها در ایران است و از آنجا که این فیلم در خارج از کشور ساخته شده و مرتب در رفت‌وآمد بودیم، هزینه آن را سه تا چهار برابر حساب کنید که همچنان هم در حال هزینه کردن هستیم. ما فکر می‌کردیم تولید فیلم در هند نیز مانند ایران است اما آن‌ها هر شب و به صورت روزمزد تسویه می‌کردند و هزینه‌ها نیز به دلار یا روپیه پرداخت می‌شد که این کار را برای ما سخت کرد.

وی درباره اکران این فیلم در کشورهای دیگر نیز بیان کرد: سلام بمبئی در کانادا، آمریکا، انگلستان مشخص شده و مذاکراتی هم با کشورهای حوزه خلیج فارس، آفریقا و استرالیا در حال انجام است بر این اساس تقریباً یک هفته پس از اکران فیلم در تهران اکران اروپایی و آمریکایی آغاز می‌شود. اما با توجه به سیستمی که در هند وجود دارد و فیلم‌ها یک روز پس از اکران، امکان کپی دارند، فیلم در هند پس از عید نوروز اکران می‌شود که جلوی بحث قاچاق فیلم هم گرفته شود.

نوروزبیگی درخصوص زمان اکران این فیلم که 15 هفته اعلام شده و تعداد سالن‌های اختصاص یافته به این فیلم نیز گفت: ما در حال حاضر 100 سالن سینما در تهران و شهرستان‌ها در اختیار داریم و بر اساس آنچه مصوب شده عمل می‌کنیم. تمام فیلم‌ها 12 هفته اکران را دارند که اگر کف فروش فیلم نیفتد این فروش ادامه خواهد داشت، اما اکران فیلم ما با دو هفته خلأ در زمان جشنواره فیلم فجر روبروست و به همین دلیل ما دو هفته پیش از عید نوروز زمان اکرانمان به پایان می‌رسد که البته در این میان برخی از سالن‌ها نیز اکران خود را ادامه خواهند داد.

وی در پاسخ به این سؤال که برای تبلیغات و همچنین پخش تیزر فیلم چه تمهیداتی اندیشیده‌اید گفت: تیزرهایی را هم آماده کردیم و امیدوارم مورد تأیید سازمان صداوسیما قرار گیرد تا به اندازه لازم اقدام به پخش تیزر کنند. با این حال درباره شبکه جم معتقدم این فیلم نیازی به تبلیغ در آنجا ندارد، چون از زمان پیش‌تولید به اندازه کافی برای آن تبلیغ صورت گرفته و خود آقای محمدپور بالاتر از جم در حال تبلیغ فیلم است. اما اگر این شبکه اقدام به پخش تیزر کند، قطعاً اعتراض خواهیم کرد.

 

محمدپور: 25 درصد فیلم به زبان فارسی و بقیه نیز انگلیسی است

قربان محمدپور کارگردان فیلم نیز در ادامه در پاسخ به این سؤال که فیلم به چه زبانی به نمایش در می‌آید و همچنین تفاوت آن با نسخه هندی عنوان کرد: مدت زمان فیلم 104 دقیقه است که بخشی از آن نیز متشکل از چند کلیپ بدون رقص و آواز است و در هر دو نسخه یکی است و هیچ تفاوتی با هم ندارند. حدود 25 درصد فیلم به زبان فارسی و بقیه نیز انگلیسی است و ترجیح داده شده به جای دوبله از زیرنویس استفاده شود.

وی درباره بار فرهنگی فیلم و ترویج فرهنگ ایرانی نیز گفت: فیلم بیشتر به ایران و آداب و سنن ایرانی نزدیک است تا هند، چرا که نویسنده آن خودم هستم که ایرانی هستم و قاعدتاً به زندگی ایرانی نزدیک‌تر است. فیلم‌های ایرانی اغلب در کشورهای عربی فرصت اکران پیدا نمی‌کنند اما به‌واسطه این که فیلم محصول مشترک است در کشورهای عربی نیز به نمایش درمی‌آید و من فکر می‌کنم این تأثیر فرهنگ ایرانی در فیلم دیده خواهد شد.

 

کشتی‌آرا: ما بیشترین تعداد سالن‌ها را در اختیار داریم

امید کشتی‌آرا سرمایه‌گذار این فیلم نیزدراین مراسم اظهارداشت: ما بیشترین تعداد سالن‌ها را در اختیار داریم و مدت زمان نمایش این فیلم هم با سایر فیلم‌ها بنابر شرایطی که برایش پیش می‌آید و در زمان جشنواره‌ها نیز قرار می‌گیرد، از 10 هفته تقریباً به 15 هفته می‌رسد. ساخت این فیلم از یکسال پیش شروع شد و مدت زمان قبل از تولید آن کمی طولانی شد.

وی درپایان گفت: این پروژه که تعریف شده بود خیلی تعریف اقتصادی نداشت و جذابیت‌های دیگر آن اولین نکته برای ما در ساخت این اثر سینمایی بود. این فیلم گشایش‌های زیادی را برای صنعت سینما خواهد داشت که امیدواریم این تولید آخرین گام ما در این عرصه نباشد.

بنابراین گزارش؛ در حالی که قرار بود صبح سه‌شنبه 2 آذرماه پردیس کوروش میزبان اهالی رسانه، محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری بازیگران فیلم نیز باشد، این مراسم با کمی تأخیر و بدون حضور 2 بازیگر اصلی برگزار و پایان از تیزر و پوستر فیلم رونمایی شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب