امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18704 تاریخ انتشار: شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا حاجیان‌زاده مطرح کرد؛

نظام اجرایی کشور از فعالیت‌های کانون حمایت کند

خبرایران: علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بیشتر فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق محروم کشور انجام می‌شود اما امکانات برای این خدمات‌رسانی کافی نیست.
نظام اجرایی کشور از فعالیت‌های کانون حمایت کند

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این سخنان را مدیرعامل کانون با یک مقام مسوول در وزارت امور اقتصاد و دارایی - که از مراکز کانون بازدید می‌کرد - در میان گذاشت.
علیرضا حاجیان‌زاده به مدیرکل «دفتر امور بنگاه‌ها و مجامع» وزارت اقتصاد و دارایی گفت: اگر چه تنوع در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری کودک و نوجوان در کشور زیاد شده و به نظر می‌رسد این بخش اشباع شده است اما به نظر من این یک نوع اشباع کاذب است و کار عمیق و تاثیرگذار کانون با کمترین امکانات و با عشق و علاقه مربیان کانون، از سوی هیچ نهاد و سازمان دیگری انجام نمی‌شود، نظام اجرایی کشور باید از کانون حمایت کند.
وی در این زمینه با اشاره به عنایت‌های مقام معظم رهبری که بارها در سفرهای استانی خود هزینه ساخت مراکز کانون را تقبل کرده‌اند تصریح کرد وقتی بودجه‌های کانون افزایش پیدا می‌کند ما خوشحال می‌شویم اما همه می‌دانند این ارقام در بودجه‌های کلان کشور عدد کوچکی است در حالی‌که کانون بیشتر امکانات خود را به صورت رایگان به روستاها و مناطق محروم می‌برد، مناطقی که از هیچ امکانی بهره‌مند نیستند و این مساله به حمایت همه مسوولان نیاز دارد.
مدیرعامل کانون با اشاره به این مساله که آمار کتاب‌خانه‌های سیار کانون در سراسر کشور طی سه سال گذشته از 80 به 124 مرکز افزایش یافته است، گفت: در نظر داریم در ادامه‌ی سیاست توسعه‌ی مراکز سیار این عدد را به 250 برسانیم.
ابوالفضل طیبی «مدیرکل دفتر امور بنگاه‌ها و مجامع» روز سوم آذر 1395 از دو مرکز شماره 15 و 20 کانون تهران واقع در پارک باباییان و میدان راه‌آهن تهران به عنوان دو مرکز تخصصی ادبیات و فراگیر دیدن کرد و با مدیرعامل کانون در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون به گفت‌و گو پرداخت.
«طیبی» در این دیدار با قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی کانون تصریح کرد: هدف کانون نه سودآوری است نه ارایه صورت‌های مالی؛ بلکه باید بیشتر به اثربخشی فعالیت‌ها و آن چه در اساس‌نامه پیش‌بینی شده است، توجه کنید.
نماینده وزیر اقتصاد و دارایی در مجمع عمومی کانون، ادامه داد: کانون باید با دارا بودن مربیان خوب خود و اجرای فعالیت‌های تاثیرگذار مانند قصه‌گویی و تشویق کودکان به انجام کارهای گروهی، روز به روز نزد خانواده‌ها از اعتماد بالاتری برخوردار شود.
ارتباط بیشتر با آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت‌های مدارس و کمک گرفتن از خیران مدرسه‌ساز برای سرمایه‌گذاری در ساخت طرح‌های عمرانی کانون، پیشنهاد مشخص این مقام مسوول وزارت اقتصاد و دارایی به مسوولان کانون بود.
در این بازدید فریدون واحدی معاون توسعه و مدیریت منابع کانون نیز تصریح کرد که حوزه کودک و نوجوان در کشور بسیار محروم است در حالی‌که بسیاری از هنرمندان، نویسندگان و چهره‌های موفق در نیم‌قرن گذشته تربیت شده همین مراکز کانون هستند و این حوزه از نظر امکانات و نیروی انسانی متاسفانه مورد غفلت قرار می‌گیرد و بخش عمده فعالیت‌های کانون را - به عنوان کار محتوایی - نمی‌شود برون سپاری کرد.
در جریان بازدید این مسوولان از مراکز کانون طرح کانون مدرسه در حال اجرا بود و تعداد زیادی از دانش‌آموزان مدارس در این مراکز حضور داشتند. مربیان مسوول و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون نیز فعالیت‌های جذاب و متنوعی را برای این کودکان و نوجوانان اجرا می‌کردند که مورد توجه میهمانان قرار گرفت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب