امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18714 تاریخ انتشار: شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مويدی اعلام کرد؛

كارشناسان حقوقي بايد فرصت سودجويي را از قاچاقچيان مواد مخدر بگيرند

خبرایران :قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: كارشناسان حقوقي شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان‌هاي كشور بايد با رسيدگي درست پرونده‌ها، فرصت‌‌ها را از قاچاقچيان بگيرند و از سودجويي اين افراد جلوگيري كنند.
كارشناسان حقوقي بايد فرصت سودجويي را از قاچاقچيان مواد مخدر بگيرند

به گزارش خبرایران از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دوره آموزشي تخصصي كارشناسان حقوقي دبيرخانه هاي شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان هاي سراسر كشور به مدت سه روز در مجموعه فرهنگي شقايق برگزار شد.

علي مويدي، قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در اين دوره آموزشي گفت: مسائل حقوقي داراي فرمول و يا عدد خاصي نيستند بلكه اموري معنوي و ارزشمند هستند كه سرنوشت يك سازمان را تعيين مي‌كنند.

وي خطاب به كارشناسان حقوقي استان ها بيان داشت: شما پاسداران حقيقيِ حقوقِ سازمان هستيد، اين پاسداري امري مقدس است. لذا كار شما سخت و دشوار است.

مويدي ادامه داد: كار حقوقي بسيار حساس و حجيم است و در صورت عدم دقت آسيب‌پذيري بالايي دارد و نگاه ما در ستاد به حوزه مبارزه با مواد مخدر، نگاهي علمي و دانش محور است و تلاش داريم براساس علم روز عمل كنيم.

قائم مقام دبيركل ستاد گفت: براي موفقيت در عرصه مبارزه علاوه بر تعهد كاري، دلسوزي، تعصب و غيرت؛ اشراف كامل بر مسائل حقوقي، داشتن آخرين اطلاعات، نفوذ كلام و آگاهي كامل از پرونده هايي كه مي‌بايست دفاع كنيد ، لازم و ضروري است.

مويدي، راه توفيق كارشناسان حقوقي در كارشان را آگاهي و دانش برشمرد و بر ارتباط دو سويه كارشناسان با پليس و دستگاه قضا تاكيد كرد.

وي در پايان گفت: كشور در حوزه پيشگيري از اعتياد نيازمند نگاه و تعريف جديد و در حوزه درمان اعتياد نيازمند تسهيلات و برنامه هاي جديد است، همچنين در حوزه حقوقي بايد از تجارب اساتيد و حقوقدان‌هاي برجسته استفاده كرد و در رسيدگي به پرونده هاي قاچاقچيان فرصت سودجويي را از آنان سلب كرد.

گفتني است در اين دوره آموزشي، كارشناسان حقوقي استان ها ، شيوه هاي نظارت، روش‌ها و شيوه هاي ارزيابي عملكرد، آيين دادرسي مدني كاربردي، بررسي تاثير قانون آيين دادرسي كيفري در قانون مبارزه با مواد مخدر و اصول لايحه نويسي و دفاع را فراگرفتند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب