امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18720 تاریخ انتشار: شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

توافق مدیران عامل بانک ملت و سایپا برای گسترش سطح همکاری ها

خبرایران:مدیران عامل بانک ملت و گروه خودروسازی سایپا در نشستی مشترک، برای گسترش سطح همکاری های فی ما بین توافق کردند.
توافق مدیران عامل بانک ملت و سایپا برای گسترش سطح همکاری ها
به گزارش خبرایران از روابط عمومی بانک ملت، دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل بانک ملت در این نشست با اشاره به رویکرد این بانک در حمایت از بخش صنعت و تولید کشور، از آمادگی کامل برای رفع نیازهای ریالی و ارزی خودروسازان و قطعه سازان خبر داد و گفت: بانک ملت می تواند به عنوان بانک عامل در تعاملات بین المللی مجموعه های خودروسازی با خارج از کشور نقش ایفا کند.
وی با اشاره به فراز و نشیب های صنعت خودروسازی کشور در سال های اخیر، تاکید کرد: همکاری بانک ملت با گروه خودروسازی سایپا و سایر خودروسازان پیشینه ای طولانی دارد و بانک علاقمند است که این تعامل را تقویت کند.
مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر ضرورت یافتن راهکارهای مناسب برای حل موانع و مشکلات فراروی تامین مالی صنعت خودروسازی کشور، تصریح کرد: این بانک برای تامین مالی ریالی و همچنین اعطای تسهیلات ارزی به خودروسازان آمادگی دارد.
وی با بیان این نکته که بانک ملت بالاترین دارایی های ارزی را در بین بانک های کشور در اختیار دارد، گفت: بانک می تواند از این ظرفیت برای همکاری با مجموعه های خودروسازی و به ویژه سایپا استفاده کند ضمن این که شعب خارجی این بانک هم آماده ارائه انواع خدمات به تولیدکنندگان خودرو هستند.
دکتر اخلاقی همچنین به ظرفیت های بالای شرکت تامین سرمایه این بانک به عنوان بزرگ ترین شرکت تامین سرمایه کشور اشاره کرد و گفت: این شرکت آماده است تا نسبت به تامین مالی گروه خودروسازی سایپا از جمله انتشار اوراق اقدام کند.
وی از حجم ۶.۵ میلیارد یورویی عملکرد ارزی بانک ملت در سال جاری تاکنون اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به برنامه های پیش بینی شده، این رقم تا پایان سال از مرز ۱۰ میلیارد یورو عبور خواهد کرد.
دکتر مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا هم در این نشست اظهار امیدواری کرد که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، سطح تعاملات این شرکت با بانک ملت بیش از پیش شده و بدین ترتیب گام های موثری در اقتصاد کشور برداشته شود.
وی با قدردانی از همکاری های مطلوب بانک ملت با این مجموعه خودروسازی در طول سالیان گذشته تاکنون، اظهار داشت: با وجود این که بانک ها در شرایط سختی از لحاظ قوانین و مقررات قرار دارند، بانک ملت حمایت خوبی از گروه خودروسازی سایپا داشته و همیشه در این زمینه پیشگام بوده است.
مدیرعامل سایپا رشد ۴۰ درصدی تولید خودرو را در  سایپا نسبت به سال گذشته مرهون حمایت های نظام بانکی و به ویژه بانک ملت خواند و یادآور شد: این شرکت توانسته است با پشتیبانی بانک ها، اقدامات خوبی را انجام دهد و سهم خود را در تولید ناخالص داخلی افزایش دهد.
وی با اشاره به استقبال بازار سرمایه از اوراق مرابحه سایپا در بورس گفت: این مجموعه خودروسازی آمادگی دارد تا با همکاری بانک ملت و با تضمین خود، نسبت به انتشار اوراق صکوک اقدام کند.
دکتر جمالی، بانک ملت را بانکی روان و خوب خواند و یادآور شد: شرکت های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا از همکاری با این بانک، رضایت کامل دارند.
به گفته وی، سایپا در سال گذشته ۶۵۰۰ میلیارد ریال از بانک ملت تسهیلات دریافت کرده است که امید می رود روند تسهیلات دهی به این شرکت و حمایت از تولید در آن، بیش از قبل تداوم داشته باشد.
 
 
 
 
 
 
 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب