امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18726 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پایگاه خبری پلیس اعلام کرد؛

حوادث ایران در 24 ساعت گذشته/توقف تریلر حامل 24 تن قاچاق/کشف چک پول جعلی/کشف 238 کیلوگرم تریاک

خبرایران:جیب بر سابقه دار در یکی از ایستگاه های متروی شهر تهران دستگیر شد و در بازجویی های انجام شده از او به 20 فقره سرقت اعتراف کرد.
حوادث ایران در 24 ساعت گذشته/توقف تریلر حامل 24 تن قاچاق/کشف چک پول جعلی/کشف 238 کیلوگرم تریاک

به گزارش خبرایران از پایگاه خبری پلیس با توجه به ارجاع چندین فقره گزارش و شکایت مسافران در ایستگاه مترو ترمینال جنوب مبنی بر سرقت محتویات جیب آنان، ماموران این یگان که در ایستگاه های مترو مستقرند، گشت زنی های مستمر و هدفمند را در دستور کار قرار دادند.
ماموران در خلال این گشت ها ، یکی از سارقان حرفه ای و سابقه داری را در حال پرسه زنی روی سکو مشاهده کردند که به دفعات توسط پلیس دستگیر شده بود.
ماموران بر این اساس، متهم را تحت نظر قرار دادند و مشاهده کردند دقایقی بعدف او، دست خود را داخل جیب یکی از مسافران و و مبلغ قابل توجهی وجه نقد را سرقت کرد و از محل دور شد که ماموران بلافاصله وی را دستگیر و همراه مالباخته به مقر پلیس مترو منتقل کردند.
متهم که دارای چندین فقره سابقه سرقت و تحمل کیفر است در بخشی از اظهارات خود به ماموران گفت: هر زمان که از زندان آزاد می شوم برای ادامه فعالیت به ایستگاه مترو ترمینال جنوب ومملو از جمعیت و مسافران شهرستانی می آیم و در این ایستگاه اقدام به جیب بری می کنم.
متهم در اعترافات صریح خود به 20 فقره سرقت و جیب بری اعتراف کرد و به همراه شاکی و سایر آلات و ادوات مکشوفه تحویل ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ شد.

**کشف محموله حبوبات قاچاق
رئیس پلیس آگاهی استان یزد از کشف 24 تن حبوبات قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلر اسکانیا به ارزش 2 میلیارد و 600 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ حسین رضایی، افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس استان در راستای مبارزه با کالای قاچاق و ورود محموله های خارجی فاقد مجوز گمرکی، ضمن کنترل محورهای مواصلاتی، یک دستگاه تریلر کانتینردار اسکانیا را برای بررسی مدارک و بارنامه متوقف کردند. رضایی ادامه داد: در بازرسی از این تریلر، 24 تن حبوبات قاچاق شامل لوبیا، عدس و نخود بدون مجوز و مدارک مثبته گمرکی به ارزش 2 میلیارد و 600 میلیون ریال کشف شد.
وی با اشاره به دستگیری یک متهم در این خصوص افزود: متهم، این محموله حبوبات قاچاق را از جنوب کشور بارگیری کرده بود و قصد انتقال به استان البرز را داشت که توسط ماموران پلیس این استان شناسایی ، دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.

**کشف 238 کیلوگرم تریاک
فرمانده انتظامی جیرفت استان کرمان از کشف 238 کیلوگرم تریاک در 2 عملیات پلیسی و دستگیری 6 قاچاقچی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ ماشاالله ملایی گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در عملیات اول ، ضمن استقرار در ایستگاه بازرسی موقت محور جیرفت- کرمان به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر به پارکینگ منتقل کردند.
وی افزود: در بازرسی از کامیون 129 کیلو گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در صندوق خودرو جاساز شده بود کشف شد و در این رابطه 2 قاچاقچی دستگیر شدند.
سرهنگ ملایی با اشاره به تلاش شبانه روزی ماموران مبارزه با مواد مخدر در تشریح عملیات دیگر این پلیس ، گفت: ماموران در پی اقدامات پلیسی و اطلاعاتی دریافتند افرادی قصد انتقال مواد مخدر از شهرهای مرزی به مرکز کشور را دارند.
وی افزود: با تشکیل اکیپ گشت ویژه ، محل اختفاء قاچاقچیان شناسایی و در بازرسی فنی و تخصصی از آن محل، 109کیلوگرم تریاک کشف شد.
فرمانده انتظامی جیرفت، اظهار کرد: در این راستا یک دستگاه خودرو زانتیا ، توقیف شد و چهار متهم نیز دستگیر و به همراه مواد کشف شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

**کشف چک پول جعلی
رئیس پلیس آگاهی استان قزوین از کشف 47 فقره چک پول جعلی و دستگیری یک تن در شهرستان قزوین خبر داد.
سرهنگ آرش مرادی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع مقادیری چک پول جعلی در قزوین ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس ماموران ، فردی که با خودرو وانت پیکان در سطح شهر اقدام به خرید محصولات کشاورزی با چک پول های جعلی می کرد شناسایی و حین انجام معامله در سطح شهرستان دستگیر شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی بدنی از متهم در مجموع تعداد 47 قطعه چک پول 500 هزار ریالی جعلی کشف شد و متهم پس از مواجهه با شکات به جرم خود اعتراف کرد.

**اخذ اطلاعات شخصی از طریق مهندسی اجتماعی
رئیس پلیس خراسان شمالی گفت: اخذ اطلاعات شخصی شهروندان از طریق مهندسی اجتماعی و تماس تلفنی یکی از شیوه‌های جدید کلاهبرداران است.
سرهنگ علی اعتمادی با بیان اینکه این روزها مهندسی اجتماعی یک روش‌ بسیار معمول است که توسط مجرمان استفاده می‌شود، افزود: مجرمان در این روش با استفاده از اصول روانشناسی اجتماعی، کاربران را فریب می‌دهند تا آنها به دست خودشان اطلاعات مهم و حساس خود را فقط با یک تماس تلفنی لو دهند.
وی گفت: اصولا در روش‌های مهندسی اجتماعی ایجاد جذابیت و در مرحله بعد ایجاد اعتماد کاذب باعث می‌شود، تمایلات و گرایش‌هایی مثل کنجکاوی یا طمع کاری افراد تحریک شود و اطلاعات حساسی مثل اطلاعات کارت‌های بانکی یا رمزهای عبور یا اطلاعات خصوصی خود را از طریق تلفن در اختیار کلاهبردار قرار دهند که مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.
رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر مشاهده شده اشخاصی با استفاده از فیشینگ تلفنی (تکنیک‌های مختلف تخلیه اطلاعات از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک) با بکارگیری روش‌های مهندسی اجتماعی و استفاده از ترفندهای مختلف از کاربران می‌خواهند اطلاعات محرمانه مربوط به کارت یا حساب بانکی خود را اعلام کنند.
سرهنگ اعتمادی اضافه کرد: کلاهبرداران در برخی مواقع با کشاندن افراد به پای دستگاه عابربانک به روش‌های مختلف (زدن کد، انتخاب زبان انگلیسی ) اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کنند.
وی تاکید کرد: توجه شهروندان و کاربران اینترنت به توصیه‌های پلیس فتا و همچنین رعایت نکات امنیتی و حفاظتی در فضای مجازی، تاثیر بالایی در پیشگیری از وقوع جرائم اینترنتی و مواجه شدن کاربر با معضلات این فضا دارد.

**کشف محموله 12 میلیاردی پوشاک قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان سقز استان کردستان از کشف محموله 12 میلیارد ریالی پوشاک قاچاق از یک انبار خبر داد.
سرهنگ حمیدرضا اکبری اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق با اطلاع از دپوی پوشاک قاچاق در انباری واقع در یکی از محلات مرکزی شهرستان سقز،کشف این محموله را در دستور کار خود قراردادند.
وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی و اخذ مجوز ورود، محل دپوی پوشاک قاچاق محرز و در یک اقدام غافلگیرانه مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق اعم از هفت هزار و 720 ثوب کاپشن و 482 ثوب شلوار خارجی، مجموعا هشت هزار و 202 ثوب پوشاک کشف و توقیف شد.
سرهنگ اکبری بیان کرد: کارشناسان مربوطه ارزش ریالی این تعداد پوشاک خارجی را 12 میلیارد ریال تخمین زده اند که با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل انبار کالای قاچاق شهرستان شد.

**کشف 251 میلیارد ریال کالای قاچاق
فرمانده انتظامی استان مرکزی از توقیف بیش از 251 میلیارد ریال کالای قاچاق در هشت ماهه نخست امسال و افزایش 82 درصدی کشفیات،نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
سردار کیومرث عزیزی گفت: بی تردید اجرای دقیق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه اقتصاد مقاومتی، می تواند بسترساز بهبود فضای کسب و کار، افزایش درآمد ملی، کاهش حجم قاچاق، رونق تولید ملی، شفاف‌تر شدن تجارت ، اقتصاد و ایجاد امنیت اقتصادی شود.
سردار عزیزی، برخورد با قاچاق کالا را یکی از مهم ترین مولفه های اثرگذار در تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: برای رسیدن به این مهم و ضرورت انکار ناپذیر، همین بس که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در فرمانشان بر هم افزایی تمام دستگاه ها در حوزه مبارزه با قاچاق کالا تاکید فرمودند؛ بدیهی است که در تحقق فرامین پیش رو، باید تمامی دستگاه های مربوطه در راستای نیل به اهداف راهبردهای اقتصاد مقاومتی و تحقق بخشیدن به این امر خطیر، نقش خود را بیش از پیش با عزمی راسخ، ایفا کنند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با تاکید بر قاطعیت پلیس استان در برخورد با قاچاق کالا، خاطرنشان کرد: ‌ طرح و نقشه هدفمندی در راستای مبارزه با قاچاق کالا در فرماندهی انتظامی استان،تهیه و اجرایی شده است.
وی با اشاره به توفیقات پلیس استان در مبارزه با قاچاق کالا، افزود: با برنامه ریزی و تمهیدات اجرایی انجام شده، میزان کشفیات کالای قاچاق در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 82 درصد افزایش داشته و 251 میلیارد و 485 میلیون ریال کالای قاچاق کشف شده است.
سردار عزیزی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 784 تن ، دستگیر و در قالب 720 پرونده به دستگاه قضائی معرفی شدند؛ ضمن اینکه 262 خودرو از قاچاقچیان توقیف شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب