امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18752 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سكوت رسانه ملي شكسته شد:

واكاوي و تحليل حادثه برخورد قطارها در سمنان در برنامه «تهران بيست»/ ملت ايران عزادار هستند ، مسئولان نبايد سكوت كنند!

خبرایران: سيده فاطمه مقيمي كارشناس حمل و نقل در برنامه «تهران بيست» با اشاره به فاجعه برخورد قطارها در سمنان گفت: توجيهي كه براي اين حادثه گفته شد من را قانع نكرد. نمي شود فقط راننده لوكوموتيو را مقصر بدانيم. اين بزرگترين آسيب به يک جامعه است چون شما فقط چهل خانواده را عزادار نمي بينيد امروز ملت ايران عزادار است.
واكاوي و تحليل حادثه برخورد قطارها در سمنان در برنامه «تهران بيست»/ ملت ايران عزادار هستند ، مسئولان نبايد سكوت كنند!

به گزارش خبرایران، برنامه تهران بيست در قسمت 10با تسليت به هم وطنان و بازماندگان فاجعه حله و حادثه قطار سمنان آغاز شد كه توسط هيراد حاتمي؛ مجري اصلي برنامه بيان شد.

  چرا خيابان مجاور مركز خريد ميلاد نور شب ها بسته مي شود

در بخش ميز پيگيري خبر حسين كلهر به بسته شدن خيابان مجاور مجتمع ميلاد نور در برخي از ساعات روز إعلام كرد و از بي تفاوتي مأموران نسبت به اين اقدام گفت و همچنين در ادامه از مقدار وام مسكن إعطائي به درخواست كنندگان گفت و گلايه كرد. 

حمل و نقل عمومي اولويت مردم در سامان شهر

پس از آن إقبال شاكري؛ عضو شوراي شهر تهران مهمان تلفني تهران بيست شد و گفت: محدوديت هاي دولت براي تأمين بودجه براي خريد اتوبوس و متروهاي جديد باعث بيشتر شدن ترافيك هاي شهري در زمان بارش برف و باران است. توسعه حمل و نقل عمومي كه خواسته شهروندان است با تاخير فراوان انجام مي شود چون دولت مساعدت لازم را ندارد.
او درباره دلايل ترافيك ادامه داد: سيستم انقباضي مالي براي رسيدگي به حمل و نقل عمومي كمك ميكند كه مترو و اتوبوس بيشتر شود به شرطي كه تزريق بودجه لازم انجام شود. مطمئن باشيد يكي از اولويت هاي درخواست مردم در حوزه شهري سامان بخشيدن به اوضاع حمل و نقل عمومي است كه بايد انجام شود.

کمی مهربان تَر باشيم

وي در پايان گفت: در اوضاع ترافيك هاي شهري و سرد تهران كمي مهربان تَر باشيم و اگر با ماشين هاي خالي تردد ميكنيم حداقل شهروندانمان را در مسير سوار كنيم و كمي اخلاق مدار باشيم يا بي جهت با ماشين هاي خالي در شهر تردد نكنيم. از سوي ديگر رانندگي تاكسي، در مسير شهروندان را جا به جا كنند به جاي اينكه فقط دنبال مسافران "دربست" باشند!

️توجيهات درباره حادثه قطار قانع كننده نيست

سيده فاطمه مقيمي ؛ كارشناس حمل و نقل مهمان ويژه "تهران بيست" بود كه به بهانه فاجعه برخورد قطارها در سمنان پا به اين برنامه گذاشته بود و در ابتداي حرف هايش گفت: توجيهي كه براي اين حادثه گفته شد من را قانع نكرد. نميشود فقط راننده لوكوموتيو را مقصر بدانيم. اين بزرگترين آسيب به يك جامعه است چون شما فقط چهل خانواده را عزادار نميبينيد امروز ملت ايران عزادار است. چرا علاج واقعه را قبل از واقعه نكرديد؟!

80ميليون نَفَر عزادار هستند

او از وضعيت رسيدگي به اين ماجرا گلايه كرد و گفت: فقط فراموشي يك نَفَر براي تحويل دادن پست به نَفَر بعدي است يا مسائل فني هم پشت اين قضيه هست؟ ما هنوز زيرساخت هاي لازم در ناوگان مسافربري مناسب با جهان را نداريم. سيستم ترمز وقتي با يك برودت اينقدر دچار نقصان ميشود كه بايد براي تعمير قطار را متوقف كرد يعني ما در زيرساخت مشكل بزرگ داريم و فقط سوزن بان مقصر نيست.

اين كارشناس در پايان گفت: تا وقتي عامل اصلي اين حادثه مشخص نشود نميتوان حكم صادر كرد كه وزير بايد استيضاح شود يا نه؟ بايد مقصر اين حادثه توسط كارشناس رسمي و مقام تعيين شده به جامعه إعلام شود. نبايد در اين باره پيش داوري كرد ، حداقل درخواست اين است كه بررسي بيشتري براي ناوگان ريلي، هوايي و جاده اي داشته باشند تا ديگر شاهد اين بحران هاي فاجعه آميز نباشيم.

 مسئولان نبايد سكوت كنند

او سكوت مسئولان در برابر رسانه ها و مردم را اقدامي غلط دانست و گفت: كاش مسئولين به جاي سكوت و موكول كردن پاسخگويي به زمان هاي آينده درد مشترك را با مردم تقسيم كنند و درباره جزييات اين اتفاق به مردم پاسخ بدهند. وقتي ميخواهيم جايگاهي را به دست بياوريم خيلي تلاش ميكنيم اما به محض به دست آوردن آن جايگاه ديگر همه چيز يادمان ميرود.

هيراد حاتمي در خاتمه اين گفتگو در واكنش به اقدام انفعلانه برخي نسبت به إيجاد كمپين هايي براي استيضاح وزير راه و شهرسازي بيان كرد: اينقدر عجله نداشته باشيم براي واكاوي انفعالي و كنار گذاشتن يك نَفَر بگذاريم مسير عاقلانه اين ماجرا طي شود تا دلايل اصلي اين فاجعه پيدا شود.

در پايان گفتني است "تهران بيست" با اجراي هيراد حاتمي ، محمد دلاوري و حسين كلهر شنبه ، يكشنبه و دوشنبه ساعت ٢٠ به تهيه كنندگي محمدحسين رضوي روي آنتن ميرود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب