امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18756 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر ابراهیم فیاض عنوان کرد:

لزوم هماهنگی سبک زندگی و تکنولوژی های جدید در دنیای امروز

خبرایران:دکتر ابراهیم فیاض استادیار گروه مردم شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به ضرورت برگزاری همایش ملی سبک زندگی، معتقد است؛ امروز به دنبال ورود تکنولوژی های جدید، سبک زندگی تغییرات زیادی کرده است، در این میان باید تلاش کرد شکل زندگی به تناسب تغییرات تکنولوژی و مسائل روز هماهنگ باشد.
لزوم هماهنگی سبک زندگی و تکنولوژی های جدید در دنیای امروز

به گزارش خبرایران از ستاد خبری همایش ملی سبک زندگی، دکتر فیاض با بیان این موضوع، افزود: سبک زندگی تابعی از مقتضیات زمان است، ما در هر زمان، یک سبک زندگی خاص داریم که به تکنولوژی وابسته است، در این میان معمولا رابطه ما با تکلنولوژی سبک زندگی را تشکیل می دهد و در هر زمان به تناسب آن، تغییر می کند.

وی ادامه داد: امروزه به دنبال تکنلوژی های جدید، زندگی متحول و سبک زندگی تغیرات زیادی کرده است، از سوی دیگر سرعت رشد دیجیتال بسیار بالا است و به همین علت سبک زندگی نیز به سرعت تغیر می کند و گاهی این موضوع بر موضوعات مختلف زندگی روزمره و حتی سرنوشت یک جامعه تاثیر مستقیم دارد.

استادیار گروه مردم شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به لزوم توجه به بعدهای مختلف سبک زندگی، گفت: در این میان، باید چارچوب های کلی نظر اسلام و تلفیق آن با تکنولوژی را مشخص و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آنها را تبیین کنیم تا در آینده، زندگی و پیشرفت متناسب با تکنولوژی برخوردار باشیم.

به گفته وی، در این میان باید بعدهای مختلف سبک زندگی در عصر حاضر بررسی شود، از سوی دیگر تکنولوژی نباید به گونه ای باشد که عدالت زندگی را بر هم زد و فقط در اختیار گروهی از مردم جامعه باشد، بلکه باید در اختیار همه باشد تا بتوان از طریق آن به پیشرفت مورد نظر دست پیدا کرد.

دکتر فیاض همچنین درباره ضرورت برگزاری همایش ملی سبک زندگی، یادآور شد: به نظر من این همایش باید از حالت تشریفاتی خارج شود . به سمت کاربردی بودن حرکت کند، در این میان باید  معیارها و چارچوب ها مشخص شود، برخی معتقدند تکنولوژی زندگی بشر را به تاریکی کشانده است اما در مقابل شاهد این موضوع هستیم که در فضای امروز بسیاری از افراد در سایه تکنولوژی زندگی خوبی دارند، دستیابی به این ابعاد و زوایا باید در دستور کار همایش قرار گیرد.

همایش ملی سبک زندگی در راستای پیگیری منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فراهم نمودن بستری مناسب به منظور برقراری تعامل و به اشتراک گذاشتن تجربیات مدیران و مسئولان فرهنگی کشور 14 و 15 آذر ماه در هتل لاله تهران برگزار می شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب